ایران رتبه دوم را در مصرف لوازم‌آرایشی در میان کشورهای خاورمیانه و همچنین رتبه هفتم را در کل جهان داراست. با این آمار، کشور ما یکی از بهترین بازارها برای لوازم‌آرایشی است؛ آن‌هم نه از راه قانونی که بیشتر از راه قاچاق؛ چراکه به گفته مسئولان، ۸۰ درصد از کالاهای آرایشی مورداستفاده در داخل کشور از راه قاچاق وارد کشور می‌شوند.

به گزارش مشرق، اولین کتاب از مجموعه کتاب­های سبک زندگی ایرانی-اسلامی مرکز مطالعات راهبردی تربیت اسلامی منتشر شد. این کتاب که "آرایش و زیبایی" نام دارد به همت جمعی از پژوهشگران این مرکز تهیه و تدوین گردیده است.

کتاب "آرایش و زیبایی" به مقوله زینت و آرایش از منظر اسلامی، روانشناختی و آسیب‌شناسی پرداخته است. این کتاب ۶ بخش اصلی دارد که بخش اول تاریخچه آرایش را در ایران و جهان بررسی کرده، بخش دوم با عنوان آرایش در اسلام با رجوع به کلام معصومین و استفتاء از مراجع تقلید، آرایش کردن و حدود آن را بررسی نموده است. بخش سوم این کتاب که  "آرایش کردن از نظر روان‌شناسی" نام دارد به علل روانی گرایش جوانان به پدیده آرایش پرداخته است. بخش چهارم آسیب‌هایی که به شخص به دلیل آرایش زیاد وارد می‌شود را بیان نموده که از جمله آن آسیب‌های فردی و اجتماعی است. بخش پنجم نگاهی به وضعیت تکان‌دهنده بازار لوازم آرایشی در ایران انداخته و روایات تکان‌دهنده‌ای از شباهت مردها به زنان را بیان نموده است. بخش پایانی نیز با توجه به روایات و کلام بزرگان جایگاه زیبایی و آراستگی را در دین تبیین کرده و به علل تشویق دین به آراستگی پرداخته است.

بخشی از کتاب:

" «امروز سرگرم شدن به زر و زیور برای زن انقلابی مسلمان ایرانی عیب است. امروز سر و سینه و دست را از زیورآلات پر کردن و زیور و آرایش و مد و لباس را بت خود قرار دادن، برای زن انقلابی مسلمان ایرانی ننگ است. آن زنی که در پی این‌گونه چیزهاست، از ارزش پایینی برخوردار است. بی‌اعتنایی به مدهای وام‌گونۀ ساخته و پرداخته دشمنان، برای زن ارزش است.»[۱]

ایران رتبه دوم را در مصرف لوازم‌آرایشی در میان کشورهای خاورمیانه و همچنین رتبه هفتم را در کل جهان داراست. با این آمار، کشور ما یکی از بهترین بازارها برای لوازم‌آرایشی است؛ آن‌هم نه از راه قانونی که بیشتر از راه قاچاق؛ چراکه به گفته مسئولان، ۸۰ درصد از کالاهای آرایشی مورداستفاده در داخل کشور از راه قاچاق وارد کشور می‌شوند.۲ ...

توضیحات:

جهت دریافت نسخه دیجیتال "کتاب آرایش و زیبایی" کاری از مرکز مطالعات راهبردی تربیت اسلامی بر روی لینک فایل مطلب کلیک نمایید.

دریافت نسخه دیجیتال کتاب آرایش و زیبایی


[۱] پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری، سخنرانی در جمع کثیری از بانوان، ۲۷/۱۰/۶۸

[2] حسین نورالدین حاج حسینی دبیر نخستین همایش ملی سلامت، بهداشت و زیبایی کشور [این آمار مربوط به سال ۱۳۹۳ بوده و روندی تصاعدی داشته است].


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پری ترشیده ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    0 0
    مشرق از تو توقع نداشتم
  • پری ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    0 0
    نتونستم دانلود کنم فیلم های مشرق رو که عالی هم هستن نمیتونم ببینم. برای دخترم لازم داشتم ....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس