بر اساس بررسي هاي موسسه علوم و امنيت بين الملل، رژيم صهيونيستي در 50 سال، 660 کيلوگرم پلوتونيم، غني سازي کرده است.

به گزارش مشرق، روزنامه صهيونيسيتي جروزالم پست نوشت: بررسي هاي موسسه علوم و امنيت بين الملل حاکي از آن است که اسرائيل در 50 سال، 660 کيلوگرم پلوتونيم غني سازي کرده است.
اين روزنامه صهيونيستي در پايگاه اينترنتي خود و در گزارشي به قلم يوسي ملمان افزود: اين موسسه، که مقر آن در آمريکا است، برآورد کرده که اسرائيل در سال 2014، 115 بمب هسته اي در اختيار داشته است.
اين بررسي را که بخشي از يک مطالعه جامع در مورد ميزان پلوتونيم موجود در جهان است، ديويد آلبرايت، بنيانگذار اين موسسه کرده است.
بر اساس اين تحقيق، براي ساخت يک بمب هسته اي به 3 تا 5 کيلوگرم پلوتونيوم نياز است.
برآورد آلبرايت درمورد تعداد بمب هايي که رژيم صهيونيستي در اختيار دارد، با مطالعات قبلي متفاوت است. بر اساس افشاگري هاي موردخاي وانونو، تکنسين سابق تاسيسات هسته اي ديمونا، اين رقم 200 بمب برآورد شده بود. موسسه صلح سوئد هم تعداد بمب هاي اسرائيل را 80 عدد تخمين زده بود.
در تحقيقات آلبرايت ترديدهاي قبلي که سلاح هاي هسته اي رژيم صهيونيستي در نزديکي حيفا در شمال اسرائيل توليد مي شود، مورد تاييد قرار گرفته است.
به گفته آلبرايت، رزيم صهيونيستي علاوه بر موشک هاي بالستيک اريحا، به توليد موشک هاي کروز، که قابليت حمل کلاهک هسته اي دارند، و يک هواپيما، که مي تواند سلاح هاي هسته اي را حمل کند، پرداخته است.
وي تاکيد کرده است رژيم صهيونيستي احتمالا فن آوري پرتاب موشک از روي زيردريايي هاي خود را نيز دراختيار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس