کد خبر 563970
تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۳

روزنامه صهیونیستی هاآرتص از وجود هزار و 500 نقض فنی در راكتور هسته ای دیمونا رژیم صهیونیستی خبر داد.

 به گزارش مشرق به نقل از اسكای نیوز عربی، روزنامه صهیونیستی هاآرتص در شماره امروز خود فاش كرد كارشناسان بیش از هزار و 500 مورد نقض فنی را در قلب رآكتور هسته ای دیمونا گزارش دادند.

این روزنامه افزود: براساس این گزارش بیشتر این نقص ها به خاطر عمر بالای این رآكتور است. راكتور دیمونا از سال 1963 میلادی كار می كند و این درحالی است كه راكتورهای مشابه آن در جهان بعد از حدود 40 سال كار تعطیل شده است.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص همچنین نوشت كه نتایج تحقیقات این كارشناسان در اجلاس امور هسته ای در شهر تل آویو ارایه شده است.

این روزنامه در تلاش برای سرپوش گذاشتن بر روی این گزارش افزود كارشناسان این نقص ها را مشكل بزرگی برآورد نكردند اما شركت كنندگان در این كنفرانس نسبت به این مسئله ابزار نگرانی كردند.

رژیم صهیونیستی هدف از تاسیس این رآكتور را آبادسازی منطقه نقب كه منطقه‌ای صحرایی و بیابانی است، اعلام كرد اما در سال 1964 به صورت رسمی از فعالیت رآكتور هسته‌ای دیمونا پرده برداشت.

این درحالی است كه مسئولان فلسطینی بارها نسبت به خطرات فعالیت های هسته ای رژیم صهیونیستی برای مردم فلسطین در كرانه باختری ابراز نگرانی كرده اند.

وزیر بهداشت فلسطین گفت اسرائیل زباله های هسته ای اش را در اراضی فلسطینی ها دركرانه باختری دفن كرده است.

او افزود ، در عین حال اسرائیلی ها بیش از 80 تن زباله های هسته ای و شیمیایی را در 300 متری شمال شهر نابلس در شمال كرانه باختری آتش زده اند. او تاكید كرد ، اسرائیلی ها با این كار سلامت مردم فلسطین و نسل های آینده را در كرانه باختری به خطر انداخته اند.

یوسف ابوصفیه مسوول محیط زیست تشكیلات خودگردان فلسطین نیزاعلام كرد دفن زباله های هسته ای در سرزمین های فلسطینی موجب آلودگی سفره های آب زیرزمینی شده و سلامتی مردم فلسطین كه در این مناطق سكونت دارند در معرض خطر قرار گرفته است.

او افزود ، اسرائیل به محیط زیست در كرانه باختری آسیب فراوانی رسانده است. یوسف ابوصفیه افزود ، دفن و امحاء زباله های هسته ای و شیمیایی در اراضی فلسطینی نقض آشكار قوانین بین المللی است.

كارشناسان اتفاق نظر دارند كه فعالیت رآكتور هسته‌ای دیمونا در صحرای نقب نه تنها برای كشورهای همجوار حتی خود این رژیم خطرناك است، چون رژیم صهیونیستی زباله‌های هسته‌ای خود را در دریای مدیترانه دفن می‌كند كه تهدید كننده سواحل كشورهای مصر و سوریه و لبنان است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس