نخست وزیر فرانسه اقدامات دولت خود از زمان وقوع حملات تروریستی پاریس را به نمایندگان سنا گزارش داد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری فرانسه، «مانوئل والس» نخست وزیر فرانسه در خصوص اقدامات یک هفته اخیر دولتش برای مقابله با حملات تروریستی احتمالی به نمایندگان سنا گفت: برگزاری تظاهرات و مراسم در پاریس تا روز یکشنبه آینده ممنوع اعلام شده است.

در هفت روز گذشته به طور شبانه روزی در سراسر فرانسه هفت صد و نود و سه مورد بازرسی انجام گرفته است. این بازرسی ها به کشف یک صد و هفتاد و چهار قبضه اسلحه و از جمله هجده قبضه سلاح جنگی منجر شده است. در عرض هفت روز یک صد و شصت و چهار فرد خطرناک به حصر خانگی محکوم شده اند.

هدف از این حصر خانگی و بازرسی ها جلوگیری از اقدامات گروه هایی است که قصد اقدام دارند. هدف از این حصر خانگی و بازرسی ها جلوگیری از اقدامات کسانی است که قصد رفتار های خطرناک دارند. با تصمیم وزیر کشور، نیروهای پلیس در دوران حاکمیت وضعیت اضطراری، مجازند در اوقات خارج از خدمت نیز سلاح در اختیار داشته باشند.

تمامی نیروهای امنیتی حتی خارج از ماموریت در صورت مواجهه با شرایط دشوار و خطرناک از حق مداخله برخوردارند. این تمهیدات به زودی برنامه ریزی شده و دوران حاکمیت وضعیت اضطراری اجرا می شوند. تصمیمات دیگری نیز با هدف تامین امنیت شهروندان اتخاذ شده است.

ما سه هزار نیروی تقویتی در سراسر کشور مستقر کرده ایم و تعداد نیروهای اعزام شده به نقاط مختلف کشور در مجموع به ده هزار نفر افزایش یافته است. این تعداد نیرو به یک صد هزار نیروی پلیس و ژاندارمری و پنج هزار و پانصد مامور گمرک افزوده شده اند.

همچنین کنترل در ایستگاه های مسافری اعم از فرودگاه ها و ایستگاه های قطار و پایانه های اتوبوس رانی را افزایش داده ایم. کنترل در یکصد و سی و دو مدخل ورودی در مرزهای داخلی را منطبق با مفاد پیمان شینگن افزایش داده ایم. این ورودی ها دائما تحت کنترل قرار دارند.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس