کد خبر 516603
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۶

در جریان حمله یک نفر با خودرو به نیروهای محافظ یک مسجد در شهر والنس فرانسه فرد مهاجم و یک سرباز محافظ مسجد مجروح شدند و مقامات فرانسوی و شورای فرهنگی مسلمانان فرانسه این حمله را به شدت محکوم کردند.

 به گزارش مشرق، بنابر اعلام فرمانداری شهر والنس در جنوب شرقی فرانسه، راننده خودرویی عصر دیروز جمعه با خودروی خود دو مرتبه به سمت سربازان محافظ مسجد این شهر حمله کرد.

به نوشته روزنامه فرانسوی فیگارو، یکی از سربازان محافظ مسجد در حمله دوم این فرد دو بار از اسلحه خود استفاده کرد و فرد مهاجم را که هم اکنون در بیمارستان بستری است به شدت مجروح کرد.

این حمله حوالی ساعت سه بعدازظهر توسط راننده مراکشی‌تبار یک دستگاه خودروی پژو 307 قرمز رنگ در نزدیکی مسجد والنس رخ داد و در پی آن شمار زیادی نیروی امنیتی در محل حادثه مستقر شدند.

حمله با خودرو به مسجدی در فرانسه +عکس

طبق گزارش‌ها و اطلاعات موجود، سرباز محافظ مسجد در جریان این حمله دچار جراحاتی از ناحیه زانو و ساق پا شده اما مشکل جدی جان وی را تهدید نمی‌کند.

به گفته شهردار والنس، انگیزه دقیق فرد مهاجم از انجام این حمله هنوز مشخص نیست و بررسی‌‌ها در این خصوص در جریان است.

این در حالیست که بنابر اعلام شبکه دو تلویزیون فرانسه خانواده و نزدیکان فرد مهاجم که سابقه کیفری در بخش پلیس ندارد نیز احتمالا مورد بازجویی قرار خواهند گرفت.

محکومیت حمله از جانب مقامات فرانسوی

«ژان ایو لودریان» وزیر دفاع و «برنار کازونوو» وزیر کشور فرانسه ضمن اعلام حمایت کامل از سربازان محافظ مسجد، این حمله را محکوم کرده‌ و با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده‌اند: سربازان محافظ مسجد با شلیک تیر اقدام به دفاع از خود کرده‌ و راننده مهاجم را به شدت مجروح کرده‌اند و هم‌اکنون بر عهده تیم تحقیقاتی است که انگیزه دقیق این مهاجم را مشخص کند.

«مانوئل والس» نخست‌وزیر فرانسه نیز طی پیامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توئیتر حمایت کامل خود را از نیروهای فرانسوی حافظ امنیت این کشور به ویژه سربازان محافظ مسجد والنس اعلام کرد.

شورای فرهنگی مسلمانان فرانسه هم حمله به مسجد را محکوم کرد

شورای فرهنگی مسلمانان فرانسه نیز همچون مقامات فرانسه با صدور بیانیه‌ای این حمله را به شدت محکوم کرد و آن را تهاجمی پست و بزدلانه خواند و از شهروندان فرانسه خواست هوشیاری خود را حفظ کنند.

این نهاد فرهنگی همچنین اعلام کرد که مسلمانان در سراسر فرانسه از تمامی سربازانی که اقدام به محافظت از مراکز مقدس می‌کنند، تقدیر و تشکر می‌کنند و برای آنها ارزش و احترام قائل هستند.

فرانسه از زمان حملات تروریستی 13 نوامبر در بالاترین شرایط هشدار به سر می‌برد و نیروهای پلیس و ارتش از اماکن مذهبی و امنیتی این کشور محافظت می‌کنند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس