کد خبر 498187
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۶

در سایه سکوت مدعیان حقوق بشر و در روز جهانی کودک، ۴۰۰ نوجوان فلسطینی در شرایط بسیار بدی در زندانهای اسرائیل به سر می برند.

به گزارش مشرق، باشگاه اسیر فلسطینی امروز جمعه به مناسبت روز جهانی کودک اعلام کرد که حدود ۴۰۰ نوجوان فلسطینی ۱۱ تا ۱۷ ساله در زندانهای رژیم اشغالگر صهیونیستی به سر می برند. در بین این نوجوانان، کسانی هستند که حکم علیه آنها صادر شده و برخی دیگر بدون صدور حکم علیه آنها همچنان در زندان هستند.

باشگاه اسیر فلسطینی در بیانیه ای اعلام کرد که بسیاری از این نوجوانان هنگام بازداشت به ضرب گلوله جنگی نظامیان صهیونیستی مجروح شده و به بیمارستانها منتقل شده اند.

* بازداشت ۷۰۰ کودک فلسطینی از آغاز انتفاضه تاکنون

سال جاری میلادی نیروهای رژیم صهیونیستی صدها کودک و خردسال را دستگیر کردند که عمده این دستگیری ها همزمان با آغاز انتفاضه ملی فلسطین از اول اکتبر گذشته تاکنون صورت گرفته است. نیروهای رژیم صهیونیستی از آغاز انتفاضه تاکنون ۷۰۰ کودک و خردسال فلسطینی را بویژه در استانهای الخلیل و قدس اشغالی دستگیر کردند که بیشتر آنها یا با وثیقه مالی آزاد یا در بازداشت خانگی به سر می برند.

* شلیک مستقیم گلوله جنگی به سوی کودکان و خردسالان فلسطینی

باشگاه اسیر فلسطینی در عیادت از این کودکان که در زندانهای اسرائیل به سر می برند، برخی از اقدامات رژیم صهیونیستی علیه این کودکان را به ثبت رسانده است که از جمله این اقدامات می توان به شلیک مستقیم و عمدی گلوله به سوی کودکان و انتقال آنها به مراکز بازجویی و بازداشت یک یا دو روزه یا نگهداری آنها بدون آب و غذا اشاره کرد.

* ضرب و شتم شدید کودکان فلسطینی از سوی نیروهای رژیم صهیونیستی

باشگاه اسیر فلسطینی همچنین به مستنداتی دال بر ضرب و شتم شدید کودکان فلسطینی به دست نیروهای رژیم صهیونیستی، استفاده از دشنام و الفاظ رکیک نیروهای اشغالگر در حق کودکان فلسطینی، تهدید و ترساندن کودکان و گرفتن اعتراف از آنها به زور و حبس آنها در زندانهایی مانند زندان" جفعون" که برای زندگی انسان مناسب نیستند، دست یافته است.

زندان عتصیون از جمله برجسته ترین بازداشتگاههایی بود که کودکان فلسطینی در اثنای بازداشت در آن مورد ضرب وشتم و شکنجه قرار گرفتند.

* زندانهایی برای حبس کودکان

رژیم صهیونیستی چهار زندان دارد که کودکان را در آنجا زندانی می کند. اسامی این زندانها عبارتست از: هشاورون، عوفر، مجدو، و جفعون.

* درخواست باشگاه اسیر فلسطینی از سازمانهای بین المللی

باشگاه اسیر فلسطینی در ادامه بیانیه خود از سازمانهای بین المللی بویژه سازمانهای حامی کودکان خواست که در قبال جنایات اشغالگران موضع گیری و برای آزادی کودکان فلسطینی تلاش کنند.

سازمان ملل متحد، ۲۰ نوامبر را روز جهانی کودک اعلام کرده است. مجمع عمومی سازمان ملل در چنین روزی در سال ۱۹۵۹ اعلامیهٔ حقوق کودک و در سال ۱۹۸۹ نیز کنوانسیون حقوق کودک را تصویب کرد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس