فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران در خلیج عدن که یک منطقه مهم جهان است سربلند بوده و دشمن نتوانسته نفوذی در آنجا داشته باشد.

به گزارش مشرق، امیر دریادار حبیب الله سیاری در مراسم اختتامیه مسابقات قرآن نیروی دریای ارتش که در رواق دارالهدایه حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار داشت: اختتامیه مسابقات در بهترین مکان ممکن یعنی بارگاه منور رضوی برگزار شده است.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در تاریخ 8 مهر سال جاری در دانشگاه افسری نوشهر، تصریح کرد: ایشان برای رزمندگان 3 شاخصه مهم را ذکر کردند که شامل ایمان، اعتقاد قلبی و شجاعت و علم است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه امام خمینی (ره) در دوران دفاع مقدس تأکید داشتند که مردم را از خانه‌ها بیرون آورده و شهر را تخلیه کنیم، خاطرنشان کرد: در واقع امام خمینی (ره) بر این باور بودند که ما با دیدگاه‌های صدام ملعون مشکل داشته و با مردم مجادله‌ای نداریم.

سیاری گفت: رزمنده‌ای که فاقد شجاعت باشد معنا ندارد و باید در بدترین شرایط در مقابل دشمن ایستاد و اگر ایمان و اعتقاد نباشد شجاعت هم نیست.

وی افزود: شجاعت نشأت گرفته از ایمان را در رزمندگان 8 سال دفاع مقدس دیدیم، کسانی که با شجاعت آگاهانه که خود نشأت گرفته از اعتقاد بود مقابل دشمن و استکبار ایستادند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: اگر علم نباشد سلاحمان مقابل دشمن کند است و کسی که شمشیرش بُرنده‌تر باشد پیروز است و اگر علم داشته باشیم اجازه نمی‌دهیم که سلاحمان کند شود و با سلاح به‌روز و مجهز در جبهه‌های مختلف مقابل دشمن می‌ایستیم.

سیاری خاطرنشان کرد: اگر ناوشکن‌ها به روز نباشد نمی‌توان در یک عرصه بین‌المللی مانند خلیج عدن که 35 کشور جهان در آن حضور دارند در برابر دزدان دریایی بایستد و خوشبختانه ایران در این منطقه مهم جهان سربلند بوده و دشمن نتوانسته نفوذی داشته باشد.

وی گفت: امروز علاوه بر جنگ سخت جنگ نرم هم مورد توجه قرار گرفته و اگر توانمندی دفاعی از عرصه‌های جنگ سخت را نداشته باشیم قطعاً دشمن حمله می‌کند و اگر تعرضی ندارد به دلیل ترس از قدرت ماست و دشمن قدرت نهفته ملت ایران وحشت دارد.

فرمانده نداجا یادآور کرد: عرصه جنگ نرم باید مورد توجه قرار گیرد و اکنون این جنگ در جریان است که مانند جنگ سخت صدا و اعلام ندارد بلکه هوشیاری می‌خواهد که خوشبختانه داریم و اگر به توانمندی خود توجه کنیم قطعاً در مقابل جنگ نرم دشمن پیروز هستیم.

سیاری گفت: هدف دشمن در جنگ نرم تأثیرپذیرایی مغزهای جوانان است و وقتی به هدفش برسد باورها و عقایدمان را تغییر داده و دیگر راه حسینی، زیارت امام رضا (ع) و عاشق شهادت بودن معنایی ندارد زیرا نوع تفکر و ارزشهایمان تغییر کرده و وقتی که رفتارمان عوض شود دیگر رزمنده دریادل نیستیم.

وی بیان کرد: تغییر در سبک زندگی ما مهمترین راهکار دشمن بوده و اجازه نمی‌دهیم که جوانانمان استحاله شوند و به مرور زمان رفتارها و عقایدشان تغییر کند و در چنین شرایطی کسی متوجه نیست و باید به طور جد مراقب باشیم که از آینده‌سازان کشورمان غافل نشویم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: تغییر در لباس پوشیدن، مراسم عزاداری‌ها، ساخت و ساز خانه‌ها و غذا خوردن از اثرات تغییر سبک زندگی است و راهکار بالان بودن ایمان، دانش و آگاهی 3 نکته مهم آموزه‌های قرآنی، توجه و الگو قراردادن سیره ائمه‌اطهار (ع) و حرکت در خط ولایت است.

سیاری خاطرنشان کرد: آموزه‌های دینی و قرآنی منشأ توجه به دشمن بوده و سیره رفتاری و گفتاری ائمه اطهار باید در دستور کارمان قرار گیرد و اگر در خط ولایت حرکت کنیم مغلوب دشمن نمی‌شویم.

وی گفت: مقام معظم رهبری فرمودند "عزت ، علم، پیشرفت و پیروزی در سایه قرآن محقق می‌شود" و اگر به این نکات مهم توجه شود قطعاً سربلند هستیم و از نخبگان قرآنی انتظار این است که در تمامی صحنه‌ها الگو باشند.

به گزارش تسنیم، در پایان این مراسم از 27 برگزیده برتر در رشته‌های حفظ 5،10،15 و کل قرائت، ترتیل، اذان و تفسیر سطح یک و دو تجلیل به عمل آمد و نفرات اول تا سوم هر بخش به مسابقات قرآنی آجا که در تهران برگزار می‌شود راه یافتند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۹
    0 0
    آخ که اگه یه ناو هواپیمابر داشتیم چه حالی میداد
  • ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۹
    0 0
    هی وقتی یاد کشتی کمک رسان به یمن می‌افتم آتیش می‌گیرم همون که دو دستی به جیبوتی تحویل دادیم اونها هم بجای فرستادنش به یمن غارتش کردن
  • ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۳۰
    0 0
    گيرم كه ناو هواپيمابر داشته باشيم . هواپيمام كجا بود ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس