کد خبر 497611
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۹

پلیس دانمارک روز چهارشنبه یکی از دو ترمینال فرودگاه «کاستروپ» در کپنهاگ را به دلیل وجود یک شئی مشکوک تخلیه کرد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری فرانسه، اگرچه پلیس اعلام کرد که به طور رسمی تهدیدی دریافت نکرده است اما سخنگوی پلیس دانمارک گفت: ترمینال شماره سه این فرودگاه پس از کشف یک چمدان شی مشکوک تخلیه شد.

به دنبال هشدار مقامات امنیتی بخشی از فعالیت این فرودگاه متوقف شد. این در حالی است که ساعاتی پیش، پلیس دانمارک سطح تهدید در این کشور را افزایش داد. مقامات این کشور دلیل این کار را خطر وقوع حمله تروریستی در دانمارک به دنبال حمله تروریستی اخیر پاریس اعلام کردند.

در حمله های جمعه شب پاریس، شش تیراندازی و دو انفجار انتحاری در هفت نقطه پاریس روی داد. این برای نخستین بار در تاریخ فرانسه بود که عملیات انتحاری در خاک این کشور صورت گرفت.

انفجار اول در ساعت 21 و 20 دقیقه روز جمعه گذشته به وقت پاریس در نزدیکی استادیوم فوتبال در سن دونی، هنگام بازی دوستانه دو تیم آلمان و فرانسه و زمانی رخ داد که فرانسوآ اولاند رئیس جمهوری فرانسه داخل استادیوم بود. وی به سرعت محل را ترک کرد و برای تشکیل جلسه اضطراری به وزارت کشور رفت. انفجار دوم نیز حدود 15 دقیقه بعد اتفاق افتاد.

آخرین گزارش ها از کشته شدن دست کم 129 نفر و مجروح شدن بیش از 350 نفر حکایت دارد.
امروز (چهارشنبه) پلیس فرانسه در یورشی به شهر «سن دونی» برای یافتن مظنونان حادثه تروریستی، دو مظنون را از پا در آورد و هفت تن را دستگیر کرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس