یک هفته نامه آلمانی در گزارشی با استناد به محافل دولتی آلمان نوشت که برلین نیز عملیات نظامی ارتش خود در سوریه را بعید ندانسته و آن را رد نمی‌کند.

به گزارش مشرق به نقل از هفته نامه "اشپیگل"، ظاهرا دولت آلمان نیز عملیات ارتش خود در سوریه را بعید نمی داند. به این ترتیب آلمان می تواند نسبت به سابق نقش بیشتری را در درگیری های سوریه ایفا کند.

براساس اطلاعات هفته نامه اشپیگل ظاهرا دولت ائتلافی در آلمان به عملیات ارتش آلمان در سوریه فکر می کند و پیش شرط آن را تصمیم سازمان ملل می داند.

به نوشته هفته نامه "اشپیگل" به این ترتیب آلمان در آینده قدرتمندانه تر خو را درگیر جنگ سوریه خواهد کرد. دولت آلمان عملیات نیروهای نظامی خود در این کشور را بعید نمی داند.

محافل دولتی در آلمان پیش شرط چنین تصمیمی را مصوبه شورای امنیت سازمان ملل ارزیابی کرده اند. بر این اساس همچنین یک عملیات برای نظارت بر یک آتش بس احتمالی در این کشور نیز قابل تصور است. بر اساس ارزیابی دفتر صدر اعظم آلمان ظاهرا شانس برای چنین مصوبه ای هفته های اخیر افزایش پیدا کرده است.

از محافل نزدیک به آنگلا مرکل به گوش می رسد که به این ترتیب رئیس جمهور روسیه می خواهد سریعا از سوریه عقب نشینی کرده و برای همکاری با آمریکایی ها تلاش می کند. در این صورت یک مانع مهم برای قطعنامه سازمان ملل حدف می شود.

در سال های گذشته تلاش ها ی بین المللی برای راه حل درگیری های سوریه بخصوص به دلیل شکاف ها بین روسیه و غرب شکست خورده است. مسکو همچنان به بشاراسد پایبند است در حالی که غرب خواستار برکناری وی است. آمریکا اخیرا ابراز امیدواری کرده است که روسیه در آینده در سوریه قدرتمندانه تر بر مبارزه با داعش تمرکز می کند تا روی دفاع از بشار اسد.

آلمان تا به حال به صورت غیر مستقیم در کمک های نظامی علیه داعش مشارکت داشته و در پاییز سال گذشته برای اولین بار به نیروهای امنیتی کرد موسوم به پیشمرگه که در شمال عراق توسط نیروهای ارتش آلمان آموزش می بینند سلاح تحویل داد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس