کد خبر 495874
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۹

نماينده بعثه مقام معظم رهبري در كربلا بر خودداري زائران از رفتن به اماكن غير معتبر تأكيد كرد و افزود: مدت سفر زيارتي كربلا بسيار كوتاه است و فرصت هاي طلايي كم نظير، وقت زائر بايد در اماكن معتبر صرف شود.

 به گزارش مشرق، حجت الاسلام والمسلمين حسين بهجتي نماينده بعثه مقام معظم رهبري در كربلا، در جلسه روحانيون و مداحان عتبات عاليات با اشاره به اهميت برنامه ريزي فرهنگي در سرزمين مقدس كربلا، از حاضران در جلسه خواست كه در انجام فعاليت هاي فرهنگي زائران را همراهي كنند.

وي در ادامه با اشاره به روايتي از پيامبر اكرم صلي الله عليه و آله كه فرمودند «كسي كه مسافر مؤمني را كمك دهد خداوند هفتاد و سه مشكل از زندگيش دفع مي كند و او را در آخرت از هم و غم رها مي بخشد»، گفت: بايد بيش از پيش در خدمت زائر باشيم و گره از مشكلات او باز كنيم.

نماينده بعثه مقام معظم رهبري در كربلا بر خودداري زائران از رفتن به اماكن غير معتبر تأكيد كرد و افزود: مدت سفر زيارتي كربلا بسيار كوتاه است و فرصت هاي طلايي كم نظير، وقت زائر بايد در اماكن معتبر صرف شود تا بتواند از اين فرصت هاي زودگذر به بهترين شكل ممكن بهره ببرد.

پرهيز از نقل قول هاي متعدد و متفرق، بيان سخنان محكم و معتبر، پرهيز از شوخي هاي نابجا، عدم مزاحمت براي ديگران، برخورد عاطفي با مردم و ديگر زائران و بيان مطالب قابل فهم و كوتاه از ديگر مطالبي بود كه حجت الاسلام والمسلمين بهجتي روحانيون و مداحان را به رعايت آنها توصيه كرد.

در ادامه اين جلسه، حجت الاسلام والمسلمين روحاني نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق با اشاره به روايتي از امام صادق عليه السلام، روي گشاده، زبان شيرين، دل مهربان و دست بخشنده را ويژگي اخلاقي بهشتيان برشمرد و گفت: براي آموختن اخلاق عملي به زائران تلاش كنيم.

منبع: حج

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس