کد خبر 495800
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰

مستند «عباس دیپالما» به چگونگی مسلمان شدن یک ایتالیایی کاتولیک می پردازد که هم اکنون مدیر موسسه ای اسلامی در این کشور است.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی شبکه افق، «دامیانو از ابتدا پسر کنجکاوی بود و علاقه خاصی به تاریخ داشت و کتاب های مختلفی می خواند؛ به موسیقی علاقه داشت و با دوستانش به کلاس موسیقی می ‌رفت. علاقه زیادی ورزش داشت و در آن موفق بود. از میان این علایق شخصی، او راه زندگی خود را انتخاب کرد» اینها بخشی از سخنان مادر حجت الاسلام عباس دیپالما بود که البته نامش ابتدا دامیانو بود و پس از تشرف به دین مبین اسلام نام خود را به عباس تغییر داد.

خود او می گوید: «اسم من دامیانو بود اما بعد از مسلمان شدن، اسمم را به عباس تغییر دادم چون حادثه کربلا و شخصیت حضرت عباس(ع) خیلی مرا تحت تأثیر قرار داد. چه عالی است که من بتوانم ذره‌ای مانند حضرت عباس باشم».

عباس دیپالما، در حال حاضر مدیر مؤسسه امام مهدی(عج) ایتالیاست که به گفته خودش در شهری متولد شد که مسلمانان کمی داشت اما با اینکه در یک خانواده کاتولیک متولد شده بود از ابتدای نوجوانی در پی یافتن حقیقت وجود خویش بود به طوری که می گوید: من حقیقت وجود خویش یعنی فطرت را در دین اسلام پیدا کردم زیرا دین حقیقی آن دینی است که از این ویژگی انسان صحبت می کند.

مستند «عباس دیپالما» به بررسی آرا و عقاید او، ایتالیایی مسلمان شده ای می پردازد که پس از تحصیل در سوریه و ایران، هم اکنون روحانی مسجد شهر خود در ایتالیا است.  دیپالما سید حسن نصر الله را الگوی فکری و اخلاقی خود معرفی می کند.

این مستند یکشنبه 24 آبان ماه ساعت 18 از شبکه افق پخش می شود و بازپخش آن هم برای ساعت 22 در نظر گرفته شده است.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس