کد خبر 495695
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۳

با توجه به هماهنگي‌هاي به عمل آمده با مديران و فعالان قرآني كشور، مؤسسات قرآني كشور در اجراي فعاليت‌هاي فرهنگي قرآني مراسم اربعين در مسير نجف به كربلا همكاري مي‌كنند.

 به گزارش مشرق، حسن محمدي، مديرعامل اتحاديه تشكل‌هاي قرآن و عترت كشور از برگزاري دوره‌هاي فرهنگي قرآني ويژه اربعين حسيني در مسير پياده روي اربعين از نجف اشرف تا كربلاي معلي خبرداد.

وي افزود: با توجه به هماهنگي‌هاي به عمل آمده با مديران و فعالان قرآني كشور عراق، مؤسسات و فعالان قرآني كشورمان در اجراي فعاليت‌هاي فرهنگي قرآني مراسم اربعين در مسير نجف به كربلا همكاري مي‌كنند.

محمدي با بيان اينكه مؤسسات قرآني سراسر كشور در اجراي اين برنامه‌ها در دو حوزه كلي مشاركت خواهند داشت، خاطر نشان كرد: تخصيص موكب ثابت در مسير به مؤسسات جهت انجام فعاليت‌هاي قرآني مثل ختم قرآن، قرائت، مسابقه، تصحيح نماز و انجام فعاليت‌هايي از جمله قرائت، حفظ، تصحيح نماز و... توسط اساتيد و فعالان قرآني در موكب‌هاي مختلف به صورت گردشي و با جابجايي اساتيد و فعالان

مديرعامل اتحاديه تشكل‌هاي قرآن و عترت كشور تصريح كرد: مؤسسات و فعالان مي‌توانند از دهم ماه صفر تا پايان ماه صفر با انتخاب فعاليت شماره ۱ در مكاني ثابت و با تجهيزاتي كه از سوي اتحاديه به اعطا مي‌گردد، در اين ويژه برنامه مشاركت كنند.

وي افزود: همچنين علاقه مندان مي‌توانند با انتخاب فعاليت شماره ۲، با جابجايي توسط مسئولين مربوطه در موكب‌هاي مختلف فعاليت داشته باشند.

محمدي در پايان يادآور شد: همه فعاليت‌ها به صورت رايگان و تبرعي بوده و حق الزحمه اي به مؤسسات و فعالان پرداخت نمي‌گردد.

شايان ذكر است، اياب و ذهاب تا نجف اشرف به عهده خود فعالان قرآني بوده و خدمات گروه عراقي فقط در مسير كربلا به نجف و همچنين اسكان در كربلا و نجف مي‌باشد.

همچنين فعالان قرآني كه در بين مسير نجف به كربلا اياب و ذهاب مي‌كنند بايد از اساتيد، قراء و يا حفاظ برجسته ملي و استاني باشند.

لازم به ذكر است، فعالان قرآني بايد حتي الامكان با زبان عربي نيز آشنايي داشته با شند.

يادآور مي‌شود، اين ويژه برنامه از دهم ماه صفر لغايت پايان اين ماه در كشور عراق اجرا مي‌گردد.

جهت ثب نام و كسب اطلاعات بيشتر با روابط عمومي اتحاديه به شماره ۸۸۹۷۷۹۳۳-۰۲۱، داخلي ۱۷ تماس حاصل كنند.

منبع: حج

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس