سخنگوی وزارت ارشاد مسابقه «نور ابن هیثم» را گام مثبتی برای تحقق پیوند علم و فناوری و هنر دانست.

گروه فرهنگی مشرق- حسین نوش آبادی سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام حمایت معنوی این وزارتخانه از جایزه مصطفی(ص) و مسابقه فیلمسازی «نور ابن هیثم» افزود: به نظر می رسد تدارک جایزه مصطفی(ص) و برگزاری این مسابقه به عنوان یکی از بخش های آن، اقدام مناسبی است که از سوی حوزه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری صورت گرفته و می تواند گام موثری برای تحقق اهداف برنامه ریزی شده باشد.

 وی بازتاب بین المللی هنر را منوط به بهره گیری از علوم و فنون به روز و جدید دانست و تاكید كرد: هنر می تواند در جامعه بازخوردهای مثبتی بر جای بگذارد و در عرصه بین المللی مخاطب جذب کند كه از دستاوردهای علم و فناوری بهره کافی را ببرد.

نوش آبادی با اشاره به استقبال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از چنین اقداماتی که جهت پیوند میان علم و هنر می کوشند، بیان كرد: وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی بر اساس وظیفه ذاتی خود از هر اقدامی که برای گسترش علمی فرهنگ و هنر و ترویج بهره مندی از نوآوری های نوین تلاش کند، استقبال خواهد کرد و این نوع اقدامات را مورد تشویق و حمایت خود قرار می دهد.

وی با ابراز امیدواری از تعمیم و گسترش اقداماتی مشابه مسابقه «نور ابن هیثم» به سایر بخش های علمی و فرهنگی جامعه تصریح کرد: این اقدام دفتر معاونت می تواند قابل تسری و تعمیم به دیگر بخش های علمی و فرهنگی جامعه باشد. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم بر اساس شرایط و موقعیت کنونی خود می تواند از محصولات، تجربیات، دانش و دستاوردهای این مجموعه در حوزه فرهنگی و هنری استفاده کند.

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به اینکه چقدر می توان به فیلم های ساخته شده توسط دانش آموزان با دید حرفه ای نگریست و خروجی مثبتی را از مسابقه «نور ابن هیثم» انتظار داشت، بیان کرد: برای اینکه به حوزه فرهنگ و هنر توجه بیشتری کنیم باید از همان سنین کودکی و نوجوانی استعدادهای هنری را شناسایی و به آن ها جهت بدهیم تا شکوفایشان کنیم.

وی گفت: روشن است هر عملکردی که در حوزه دانش آموزی صورت بگیرد، می تواند تاثیراتی عمیق و پابرجا داشته باشد. لذا می توان این نوع از مسابقات را که فرصت دیده شدن استعدادهای دانش آموزان و نوجوانان است، مثبت ارزیابی کرد و به بازخوردهای درخشان این عمل بسیار امیدوار بود و بدون شك فیلمسازی دانش آموزان در بلند مدت سرمنشاء آثار هنری بسیاری خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس