کد خبر 493285
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۸

محمدعلي كشاورز بازيگر پيشكسوت تئاتر، سينما و تلويزيون در پيامي دانش آموزان سراسر كشور را به فيلمسازي در مسابقه نور ابن هيثم تشويق كرد.

گروه فرهنگی مشرق- محمدعلي كشاورز بازيگر پيشكسوت تئاتر، سينما و تلويزيون در پيامي دانش آموزان سراسر كشور را به فيلمسازي در مسابقه فیلمسازی نور ابن هيثم تشويق كرد. متن پيام اين هنرمند برجسته به شرح زير است:

هرچند كه پيام دادن براي يك رويداد يا اتفاق مهم از آدم هاي مهم برمي آيد و من خود را شايسته آن نمي دانم، اما به دانش آموزاني كه براي شركت در مسابقه نور ابن هيثم فيلم مي سازند، توصيه مي كنم گذشته خود را بشناسند و بدانند كه گذشتگان‌شان در عرصه ادبيات همچون مولانا، فردوسي، خاقاني و... يا شخصيت هايي علمي همچون ابن هيثم، ابوعلي سينا، زكرياي رازي، جابر بن حيان و... كه بوده اند و چه كرده اند و چه تاثيري بر تاريخ علمي كشورمان گذاشته اند. بنابراين لازم است آن ها اين بزرگان را بشناسند، نقش بي‌بديل دانشمندان مسلمان را درك كنند و بعد زندگي شان را به داستان و فيلمنامه و بعد از آن نمايش، فيلم يا سريال تبديل كنند.
ما هم وظيفه داريم براي انواع هنرهاي نمايشي به ويژه سينما ارزش قائل باشيم و فرصت بدهيم آن هايي كه دغدغه فرهنگي دارند و نه آن هايي كه به دليل وجود بعضي روابط سراغ فيلمسازي مي روند، درباره مفاخر و مشاهير ايران و اسلام آثاري توليد كنند. بزرگان كشورمان نيز همواره بر دانستن تاكيد كرده اند. براي مثال مولانا شاعر برجسته كشورمان براي اولين بار از عطار نيشابوري تاثير پذيرفت و وقتي به تركيه رفت و در آن كشور اقامت گزيد هم همچنان خود را از دانستن و مكاشفه و تحقيق مبري ندانست و پيوسته كوشيد تا درباره نويسندگان و شاعران برجسته دنيا بداند و بخواند. همين موضوع او را به يك چهره جهاني تبديل كرد. خدمت كردن به كشور چنين معنايي دارد. نوجوانان و دانش آموزان ما بايد در عرصه هاي فرهنگي همچون تئاتر و سينما به شناخت بهتر شخصيت هاي علمي روي بياورند. فيلمسازان هم بايد از  متخصصان و اهالي فن كمك بگيرند نه صرفا سرمايه گذاراني كه دركي از هنر ندارند و به واسطه ثروتشان به اين حوزه وارد مي شوند. 

من همچنين به نوجوانان و دانش آموزان مي گويم كه هنر تنها به معناي شعر و موسيقي و تئاتر نيست. هنر به معناي شناخت سرزمين مان و چهره هاي برجسته آن است. اميدوارم كه دانش آموزان فيلمساز در اين مسابقه موفق و پيروز باشند و باز هم درباره تاريخ علم و دانش كشورشان فيلم بسازند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس