رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس از ‌تاسیسات هسته‎ای نطنز گفت: این بازدید با هدف نظارت بر مراحل جمع‎آوری سانتریفیوژهای توافق شده انجام شد.

به گزارش مشرق، ‌علاء‎الدین بروجردی اظهار کرد: خواسته مقام معظم رهبری مبنی بر تشکیل ساختاری به عنوان رصد اجرای برجام در شورای عالی امنیت ملی مبتنی بر بی‎اعتمادی به آمریکاست.

وی با اشاره به رصد اجرای برجام توسط کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: این کمیسیون موظف به ارائه گزارشاتی در این زمینه در فواصل زمانی شش ماه یک بار است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به اینکه برجام یک توافق صورت گرفته با اعضای دائم شورای امنیت و قدرت‎های بزرگ جهانی است، آنها برای خدشه‌دار نکردن اعتبار خود در راستای اجرای تعهد گام برمی‎دارند.

بروجردی به گمانه‌زنی‎های نادرست برخی افراد در ‌ارتباط‌ با عدم بسته شدن پرونده PMD ‌‌ادامه داد: برخلاف این گمانه‌زنی‎ها این اتفاق رخ داد و پرونده PMD بسته شد.

وی به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر اطمینان‌بخشی در ‌ارتباط‌ با مبادله سوخت اشاره و خاطرنشان کرد: پیش از مبادله سوخت که در روزهای آینده با روسیه انجام می‌شود، ایران اسلامی به ازای اورانیوم غنی شده‎ای که قرار است‌ به روسیه بفرستد اقدام به وارد کردن کیک زرد می‌کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کار مبادله سوخت و روند اجرای برجام بر‌اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری و مصوبه مجلس پیش می‎رود.

بروجردی به بازدید تیمی از تاسیسات هسته‎ای نطنز در هفته گذشته اشاره و عنوان کرد: این بازدید با هدف نظارت بر مراحل جمع‎آوری سانتریفیوژهای توافق شده انجام شده است.

 وی تاکید کرد: دی ماه را می‏‌توان به عنوان ماه اجرای امضاء شورای وزیران اتحادیه اروپا و رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر رفع تحریم‏‌ها علیه ایران خواند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ‌اضافه کرد: با توجه به آگاهی کامل طرف مقابل مذاکره‌کننده از این موضوع که در صورت نقض و تخلف در اجرای برجام ایران توانایی بر هم زدن توافقات را دارد، نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس