کد خبر 495401
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۶

تیرانداز معلول کشورمان که هفته گذشته موفق به کسب سهمیه المپیک شده بود، سهمیه پارالمپیک 2016 ریو را نیز کسب کرد.

به گزارش مشرق، در دومین روز از رقابت‌های تیراندازی با کمان معلولان آسیا دو نماینده کشورمان به مدال طلا و سهمیه مستقیم پارالمپیک دست یافتند.

زهرا نعمتی در ریکرو انفرادی زنان با کسب مدال طلا و عنوان قهرمانی موفق شد سهمیه مستقیم بازی‌های پارالمپیک را به دست آورد و اکنون با در دست داشتن دو سهمیه المپیک و پارالمپیک، اولین ورزشکار دارای معلولیت ایرانی است که مجوز حضور در دو رویداد بزرگ جهانی را دارد.

همچنین مجید کاکوش، دیگر نماینده کشورمان در کلاس W1 کامپاوند مردان موفق شد اولین مدال برون‌مرزی خود را به‌دست آورد و با کسب قهرمانی به سهمیه مستقیم پارالمپیک دست یافت.

سمیه عباس‌پور نیز که در مسابقات مرحله مقدماتی به عنوان اول دست یافته بود، امروز در مرحله نیمه‌نهایی مقابل نماینده عراق مغلوب شد و از راهیابی به فینال بازماند. وی در رقابت‌های رده‌بندی با اختلاف تنها دو امتیاز مدال برنز را از دست داد و به عنوان چهارم کفایت کرد.

شهاب ریحانی دیگر نماینده ایران در رقابت‌های کامپاوند انفرادی مردان در مرحله یک‌هشتم با موفقیت مقابل نماینده ژاپن به یک‌چهارم راه یافت و در این مرحله مقابل چین با پذیرش شکست از راهیابی به نیمه‌نهایی بازماند.

بدین ترتیب کاروان کشورمان در دومین روز رقابت‌ها موفق به کسب دو سهمیه پارالمپیک و دو مدال طلا شد و با این نتیجه، کمانداران ایرانی فردا در ادامه مسابقات بخش قهرمانی آسیا به مصاف حریفان خواهند رفت.

رقابت‌های تیراندازی با کمان قهرمانی معلولان آسیا با حضور نمایندگان 15 کشور آسیایی از 22 تا 28 آبان ماه به‌میزبانی بانکوک در جریان است و تیم ملی ایران با ترکیب زهرا نعمتی، سمیه عباس‌پور، شهاب ریحانی و مجید کاکوش در این رقابت‌ها حضور یافته است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس