واکنش سریع روحانی نسبت به حادثه فرانسه و پیام دیرهنگام برای فاجعه انفجار ضاحیه این شائبه‌ را بوجود آورده است که رییس جمهور با وجود تأخیر در ارسال پیغام به مردم و شیعیان لبنان، برای فرار از فشار افکار عمومی مجبور به این تسلیت گویی شده است.

گروه سیاسی مشرق - فعل و انفعالات سیاسی و اولویت دادن به موضوعات و مواضع، مناسبات و گرایشات یک نهاد و سازمان را به خوبی مشخص می‌کند. واکنش و پیام حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان در مورد دو حادثه تروریستی یکی در فرانسه و دیگری در لبنان در همین زمینه قابل‌تحلیل است.

منافع و تاریخ تعاملات حکم می‌کند روحانی باید اول به کدام دولت پیام تسلیت بدهد؟

واکنش سریع روحانی به حادثه تروریستی فرانسه بعد از واکنش دیرهنگام به حادثه تروریستی در لبنان که پنجشنبه شب رخ داد آن هم با دو تأخیر پس از تذکر رسانه‌ها، ازجمله موارد حساسی است که در سیاست خارجی و نوع نگاه ما به خارج تأثیرگذار است. این در حالی است که حمله تروریستی در منطقه شیعه‌نشین ضاحیه لبنان بیش از 40 کشته و 200 تن زخمی بر جای گذاشت و قطعا شائبه‌ای که در این میان بدون پاسخ رها شده است، وجود اجبار برای روحانی در ارسال پیام تسلیت به مردم لبنان است زیرا وی باید به نوعی از انتقاد رسانه ها و افکار عمومی رها شود لذا تصمیم بر این شده است که حتی با تأخیر هم که شده به ملت و شیعیان لبنان تسلیت بگوید تا نگویند رییس جمهور مدافع اروپاییان و بی توجه به همسایگان و شرکای منطقه‌ای در خط مقاومت است. [1]

منافع و تاریخ تعاملات حکم می‌کند روحانی باید اول به کدام دولت پیام تسلیت بدهد؟

به هر جهت به لحاظ زمان وقوع حادثه نیز به نظر می‌رسد اولویت در ارسال پیام با لبنان بوده است اما در ارسال پیام این اولویت‌بندی به درستی لحاظ نشده است.

منافع و تاریخ تعاملات حکم می‌کند روحانی باید اول به کدام دولت پیام تسلیت بدهد؟

تنها با نگاهی به رویکرد این دو کشور در قبال ایران و همچنین جایگاه سیاسی که این کشورها درزمینهٔ منافع و سیاست خارجی کشورمان در سطح جهان و منطقه دارند می‌توان به‌وضوح متوجه شد که چنین اولویت‌بندی در سیاست خارجی چقدر راه به‌غلط رفتن است.

فرانسه در زمان مذاکرات هسته‌ای یکی از کشورهایی بود که در اتحاد با کشورهای مرتجع عربی خلیج‌فارس به کارشکنی پرداخت و از حصول توافق هسته‌ای در برهه‌ای از مذاکرات جلوگیری کرد.

ماجرای تحریم‌های این کشور علیه ایران و خروج نابهنگام شرکت‌های خودروسازی فرانسوی از کشورمان که ضربه شدیدی به صنعت خودروسازی کشورمان زد[2] و همچنین موضوع خون‌های آلوده به ایدز که دست‌های لوران فابیوس، وزیر خارجه این کشور در آن آلوده است و اولین بار از این طریق این بیماری هولناک به کشورمان به‌طور کاملاً مرموزی وارد شد، از مسائل مهمی است که مردم ایران آن‌ها را به‌راحتی فراموش نخواهند کرد. [3]

پناه دادن به تروریست‌ها ازجمله کار ویژه‌های مقامات فرانسه است. فرانسه به محل امن و ایمنی برای منافقین و همچنین عناصر گروهک داعش که دستشان به خون افراد بی‌گناهی از ایران و سایر کشورهای اسلامی آغشته، تبدیل‌شده است. فرانسه یکی از اولین کشورهایی بود که منافقین را حمایت و اقدامات تروریستی آنان را نادیده گرفت. [4]

البته این کشور خود در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران یکی از حامیان اصلی صدام حسین معدوم بود و در تجهیز ارتش عراق علیه کشورمان از هیچ کوششی فروگذاری نکرد و در این راستا حمایت از منافقین که در دست صدام داشتند نیز چندان موضوع عجیبی از سوی مقامات دولت فرانسه تلقی نمی‌شود.

از سوی دیگر، فرانسه یکی از کشورهایی است که در مورد داعش و گروه‌های تروریستی مختلف در سوریه نظر مخالفی ندارد و داعش را دولت اسلامی و عناصر آن را پیکارجو می‌خواند و فرانسوا اولاند و لوران فابیوس مطرح کرده‌اند که این گروه‌های تروریستی بنابر منافع آن‌ها که ساقط کردن حکومت بشاراسد است، می‌جنگند. این درحالی است که آن‌ها اذعان می‌کنند که بعضی از عناصر تروریستی داعش در سوریه، فرانسوی هستند و نظر به حمایت آن‌ها برای مقابله با بشار اسد دارند.

همچنین قبل از اینکه سفر رئیس‌جمهور ایران به فرانسه به سبب حادثه تروریستی اخیر لغو شود ماجرای سرو شراب در ضیافت ناهار بین روسای جمهور ایران و فرانسه سروصدایی ایجاد کرد که بسیار جالب‌توجه است.[5]

به گفته رسانه‌های فرانسوی، مقامات ایرانی خواسته‌اند سر میز ناهار شراب سرو نشود. فرانسوی‌ها گفته‌اند نه، ولی می‌شود سر صبحانه صحبت کرد. اما ایرانی‌ها گفته‌اند صبحانه به‌اندازه کافی محترمانه نیست.

فروش تسلیحات مختلف به همسایگان ایرانی در پس پروژه ایران‌هراسی که غرب به راه انداخته نیز از جمله این موارد عملکرد ضد ایرانی فرانسه است.

این درحالی است که حزب‌الله لبنان در خط مقدم محور مقاومت در مقابل تروریست‌های داعش قرار دارد و همواره به‌عنوان سد راه گروه‌های تروریستی تکفیری در منطقه عمل کرده و در سوریه نیز به‌طور مستقیم به مقابله با گروه‌های تروریستی رفته و اقدامات مثبت و قابل‌توجهی در این زمینه از سوی حزب‌الله انجام‌گرفته است.

از سوی دیگر، با توجه به اینکه کشورمان به‌عنوان قطب شیعیان در جهان شناخته می‌شود، بایستی نسبت به وقایعی که در کشورهای شیعه و اسلامی اتفاق می‌افتد با نگاه ویژه‌تری مسئولان امر بنگرند. در این راستا نیز ارسال پیام به کشور غربی که نه‌تنها عملکرد مثبتی در مقابله با تروریسم ندارد بلکه در تجهیز و ارسال آن‌ها به سوریه اقدام می‌کند بسیار جای تأمل دارد.

درصورتی رئیس‌جمهور کشورمان به مقامات فرانسه پیام تسلیت می‌فرستد که فرانسوی‌ها چه در ماجرای شراب و چه در مسائل مختلف سعی در تحقیر و شکستن اقتدار ایران داشته‌اند و متأسفانه این موضوعات درحالی که هیچگاه از مقامات ایرانی عذرخواهی و دلجویی نکردند ادامه دارد و همین امر سبب گستاخی آنان در ایجاد رابطه بعضا تحقیرآمیز در قبال ایران شده است. به هر جهت به نظر می‌رسد که در مواجهه و ارتباط با این کشورها بایستی با نیم‌نگاهی به وقایع و تاریخ عبرت‌آموز تعاملات کشورمان و با سایر حکومت‌ها و همچنین سیاست‌های جمهوری اسلامی عمل کرد تا بعضا چنین رفتارهای متناقضی که منافع چندانی را عاید کشورمان نمی‌کند، رخ عیان نکند.


[1] http://jahannews.com/vdcaomnya49nmu1.k5k4.html

[2] http://www.mashreghnews.ir/fa/news/446576

[3] http://www.mashreghnews.ir/fa/news/443812

[4] http://shafaf.ir/fa/news/56348

[5] http://www.asriran.com/fa/news/430374

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 200
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 187
  • یار غریب ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    دقیقا چیزی خواستم بگم و با دیدن این مطلب از منصرف شدم یاد قضیه تشیع شهدای غواص افتادم ! همه پیام دادند ، جز یک نفر ........
  • Ali ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    وقتی بیگانه چشم آبی با موهای طلایی عزیزتر از برادر با موی مشکی و پوست تیره می شود نباید انتظار بیش از این داشت!
  • ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    چی بگم مشرق که هر چی بگم به خاطر دولت دوستیت منتشر نمیکنی
  • مسافر ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    چیزی نداری بگی عشقم، سکوت کنی بهتره
  • ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    اینکه باید گفت نباید فقط به لباس هر کسی دقت کرد!!!! نتیجش میشه این.....
  • ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    مشرق مرگ خودم دارم اون رییس جمهور اسبق رو می بینم .باز تو منتشر نکن
  • رضا ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    کاربر گرامی؛ با سلام نظر شما در خبر شماره " 495447" با عنوان: " تحلیلی بر پیام دیرهنگام روحانی به مردم لبنان و زودهنگام به فرانسوی‌ها " غیر قابل انتشار است.
  • ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    با نگاهی به سیاست های دولت فعلی اگه واقعه پاریس رخ نمی داد آقای روحانی راه کشور های اروپایی و بان کی مون رو در مورد حملات لبنان در پیش می گرفت
  • ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    موهاشون مشکی ه ..
  • ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    1 0
    به ما ربطی ندارد کمتر در کار سیاسیون دخالت نمایید..
  • روح ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    چرا پانصد نفر از حجاح ما کشته شد فرانسه پیام نداد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • جواد ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    دولت هم چیز رو با اون ور می سنجه شاخص شده غرب البته جا داره ما هم به مردم فرانسه تسلیت بگیم ایشالله یه روز اون ها هم متوجه ظلم دولت هاشون به خاورمیانه بشن
  • ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    شاید به این دلیل بوده که لبنان سوریه و عراق در جنگ داخلی هستنداین بمب گذاری ها قدری عادی و روزانه شده یکی دیگر هم اینکه بحث جانبداری از شیعیان در لبنان مطرح بشه در کل باید زودتر تسلیت میگفتند
  • ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    مشرق و دولت دوستی ؟؟؟
  • ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    وقتی دنیا در دیدگاه ایشون (اروپا و آمریکای شمالی) هست شما هم توقعاتی بیجایی دارید ها
  • ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    معلومه کشوری که حاضر نیست در تنها یک وعده در شام از سرو کردن مشروب دل بکنه , مشخصه خونش رنگین تر از مسلمونای لبنان
  • مرتضیsk ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    روحانی از فرانسه ، عامل انتقال ویروس ایدز گذشت و به استقبال اولاند در سفر به ایران رفت ولی اولاند حتی از مشروبش واسه روحانی نگذشت ماشالا به این تدبیر و عزت
  • ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    اقاب روحانی عزیز هرموقع که صلاح بدونه به هر ملتی که خودش بهتر تشخیص بده پیام تسلیت میده سما چرا کاسه داغتر از آش شدید
  • دانشجو ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    وای بر ملتی که دو دستگی و دو قطبی بودن مرامش بشه ک مطمئنا باعث امیدواری دشمن میشه و یاس مردم شیعه کشورمون
  • ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    اقایون به زور حوادث یمن، سوریه، عراق و لبنان رو تسلیت میگن!!! جالبه تا حالا 80 نفر در انتفاضه ی فلسطین شهید شدن و لی اقایون انگار نه انگار!!!! دیگه مشخصه چرا اولین نفر به فرانسه تسلیت میگن!!!! من فکر کنم قبل از اینکه اولاند به مردمش تسلیت بگه!! روحانی بهشون تسلیت گفت!!! چقدر ما خوبیم!!!!!!!!
  • برادر ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    حالا گیرم که اینطور باشه! حالا شما حاظرید به قیمت بدبینی لبنان به ایران، دولت رو تخریب کنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    مگه مملکت مال رییس جمهوره که به هرکی خواست بگه؟؟؟؟
  • ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    تو مشرق از تكفيريهاي داعش هم بدبخت تري
  • سارا گلی ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    در هنگام پخش این خبر از صدا و سیما یکدفعه به یاد شعار های نه غزه نه لبنان و...در سال 88 افتادم. متاسفم که پس از 2 روز از گذشت این فاجعه در لبنان آقایون تازه یادشون افتاده تسلیت بگویند و این اقدام را محکوم کنند.
  • حامی مشرق ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    تکفیری باباته
  • با نام علی مدد گرفتیم ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    این دولت خیلی از ما جوانان را با کاراش پیر خواهد کرد اما ما مبارزیم و در سیاست های آمریکا ستیزانه و غرب ستیزانه ی خود مستحکمیم
  • مهدی ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    برای حادثه پاریس پیام تسلیت فرستادند بعد دیدند که ای وای دو روز پیش همین حرامیان تروریست وحشی آدمخوار که از قضا با حمایت همین فرانسه و آمریکا و انگلیس و اسرائیل و کمک مستقیم اردوغان و عربستان و قطر و امارات و..... در بیروت شبیه همین جنایت را مرکتب شدند برای اینکه زشت نشه ماجرا گفتند یه تسلیتی هم به لبنان بگوییم و گرنه اگر جنایت فرانسه نبود لبنان رو ولش کن بالاخره در قاموس اصلاحات شهروند درجه یک و دو داریم یادتون که نرفته !!!!
  • كوروش ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    اون عزيزان تو لبنان برادران ما هستن، نيازي به تسليت اين اقا نبودش، ما داغ دار اون عزيزان هستيم
  • ناشناس ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    روحانی متاسفیم !
  • ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    بخدا دیگه این بی تدبیریها داره کاسه صبرمونو پر میکنه ما رو پیر کرد این همه بی تدبیری ها
  • ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    بابا منظورش اینه که نظر مخالف دولت با احتما 98درصد سانسور میشه! تو اون 2 درصد دیگه هم خبر کلا حذف میشه حالا الان تا صبح فردا صبر کنین ساعت کاری شروع بشه ببینین خبر میمونه یا نه!
  • ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    خیلی قشنگ بود!
  • ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    به تو ربطی نداره! به ما که رای میدیم مربوطه! اگه بهت ربطی نداره چرا خبرو باز کردی اومدی نظر بقیه رو هم خوندی حالام نظر میدی به تو چه خب!
  • کاپیتان ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    مردم فرانسه گناهی ندارند اونا هم چشم و گوش بسته اند و نمیدونن دنیا چ خبره من جای روحانی بودم به ملت فرانسه تسلیت میگفتم و بهشون میگفتم که مقصر اصلی و جنایت کار واقعی همون دولتی هست که اونا بهش رای دادند خود کرده را تدبیر نیست!
  • ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    ما مردم عاشق رییس جمهور عزیزمون هستیم دورود خدا بر این انقلابی با ریشه
  • ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    خیلی اهل تدبیری و وحدت سرت میشه برو به رئیس جمهور بگو!
  • ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    الله اکبر به این دلسوزیها به غرب و پدران داعش و به این بی غیرتیها به خودی بچه های پر پر شده روزانه خودمون توسط فرزندان ونوچه های همین دست پرورده اینا در سوریه و عراق الهی خودت قضاوت کن اما بخاطر این عده امنیت رو از ما مگیر
  • ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    باید قبول کنیم بمب گذاری وعملیات تروریستی وکشتار مردم بی گناه در عراق ولبنان وسوریه متاسفانه امری عادی شده وتسلیت گویی جهانی تقریبا با عرض تاسف کورنگ شده به خاطر همین نباید این قضیه را دامن زد کشورمان در منطقه حساس وپر تنشی قرار دارد وباید اتحاد ملی خودمان را حفظ کرده وبه دنبال حاشیه نباشیم دشمنان را شاد نکنیم به امید سرافرازی ایران عزیز وسلامتی همه جهانیان نیک رفتار!!
  • ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    هر چه باشه فرانسه گهواره فرهنگ و تمدن و از پیشگامان رنسانس و تجدید حیات علمی-ادبی اروپا به شمار میره و صد شرف داره و صد شرف داره به لبنان و عراق و سوریه!!
  • ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    این همه دل به دشمن سپردن دیگه ..........!!!!!!!!!!!!!!! این تذهبون
  • ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    ب نظرم روحانی تو این دو سال ب اندازه هشت سال دولت قبلی ...کرده
  • جهت اطلاع مشرق ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    پس از فاجعه منا دولت لبنان حتی یک پیام تسلیت هم برای ما نفرستاد. اونوقت گیر میدید که روحانی زود به فرانسوی ها تسلیت میگه و به لبنانی ها با دو روز تاخیر.
  • ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    تکفیری های داعشی که هم پیاله های شمان؛ هر چی نباشه بالاخره همتون نوکر امریکایید
  • ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    دورود!
  • poya ۰۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    بخدا موندم چی بگم فقط سکوت تا انتخابات دو سال آینده والسلام ما اهل کوفه نیستیم سید علی تنها بماند از او به یک اشاره از ما سر فدا کردن همه بدانند
  • ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    آخه تعداد کشته های حادثه پاریس نسبت به حادثه لبنان زیاد بوده مشرق جون!!!
  • ۰۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    کسانیکه از حملات تروریستی پاریس اظهار خوشحالی میکنند لنگه همان داعشیها هستند
  • ایرانی ۰۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    خودتون رو خسته نکنید نرود میخ آهنین بر سنگ از76 تا84 هم همین سیاستا رو دیده ایم
  • ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    یاد تماس تلفنی رسمی و صمیمانه و زودهنگام ایشان به اردوغان جهت تبریک انتخاب مجددش برای ریاست جمهوری ترکیه و پیام متنی دیرهنگام،بی روح و سرد ایشان به بشار اسد بعد از انتخاب مجددش برای ریاست جمهوری سوریه افتادم. این رویه کاملا ضد اعتدال است.
  • حسین ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    من نمیدونم وادادگی در برابر این غرب و اروپای غیر منطقی چه لذتی داره برا برخی که همش مرغ مریض همسایه رو غاز زیبا میبینن
  • حسین ۰۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    چون خبیثن و چشم دیدن مسلمونارو ندارن البته ما احتیاجی به پیامهای سراسر تزویرشون هم نداشته و نخواهیم داشت
  • حسین ۰۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    پس جواب قطع ارسال قطعات خودرو رو هم از طرف فرانسه بده حالا که هر کاری که میکنه میگید درسته
  • justice ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    5000 مسلمون تو منا شهید شدن یه مقام غربی لب تر نکرد.چند میلیون سوری و عراقی آواره و زخمی و کشته شدن همه مدعیان حقوق بشر لال مونی گرفتن.بعد از 6 سال جنگ و آشوب تو قلب خاورمیانه یه بمب گذاشتن تو پاریس دنیا عزای عمومی اعلام کرد. از ماست که بر ماست
  • حسین ۰۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    جناب دانشجو معاندین تا هرجا که دلشون بکشه وتوهین و تخریب بکنن نظامو دو دستگی نمیشه ولی تا4تا کلمه انتقادی نوشته میشه میگید دو دستگی نه عزیز ملت باید نقد منصفانه کنه بدون توهین و جسارت حرف همه اینه به اندازه مردم پاریس به شیعیان ایران و لبنان ومسلمین منطقه بها داده بشه و کم اهمیت باهاشو برخورد نشه
  • حسین ۰۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    فعلا که بدبخت توئی بنظرم خوی وخصلتت هم به داعشیا بیشتر شبیهه تا ایرانی آزاده
  • علی ۰۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    مشرق واقعا بیمارهستید ...
  • علی م ۰۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    هر وقت از شاهکارای سیاسی و اقتصادی این آقایون و دولتمردان قبلی!! دلگیر میشم دلمو با داشتن امثال رهبر عزیز و سید حسن نصراله و قاسم سلیمانی ها و حسن زاده آملی ها و یاد شهدا دلخوش می کنم
  • مینا ۰۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    اون مال دوره قدیم بود که صلاح مملکت خویش خسروان دانند. الان که با رای مردم بالا می آیند با ید به نظر و باورهای مردم توجه داشته باشند نه نظر خودشان . ایشان خدمتگزار مردم باید باشند نه برعکس . خوب بود در تسلیت به فرانسویها به آنان یاد آور می شد که این گروه را خودشان درست کرده اند... راستی ناشناس ، این آش و کاسه مال ملت ایران است پس همه چیزش به ایرانیها مربوط است.
  • حاج رضوان ۰۲:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    اهل کدوم کشوری شما مگه؟
  • سید حامد ۰۲:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    شیری که خوردی حلالت
  • ناشناس ۰۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    یعنی چون عادیه دیر تسلیت بگیم ؟ آخه این چه منطقیه ؟
  • ناشناس ۰۲:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    اگر اینطوره تو از مشرق هم بدبختری !
  • عرفان ۰۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    ناشناس ۲۲:۴۲ زیره به کرمان بردی این بار!!!
  • عرفان ۰۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    بشار اسد خطاب به دولتمردان فرانسه: چیزی که شما یک شب احساس کردین و دگرگون شدین رو ملت ما ۵ سال داره حس میکنه!!!!! لعنت بر حامیان تروریسم در سوریه/ عراق/ یمن / بحرین و فلسطین و افغانستان که همین ها هستند الهم اشغل الظالمین بالظالمین. فرانسه از اولین کشورهای کمک رسان به تروریستها در سوریه بود.
  • عرفان ۰۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    فتنه ۸۸ شما چرا کاسه داغ تر از آش شدید؟
  • سامان ۰۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    میدونم منتشر نمیکنید ، ولی واقعا کامنت های مردم اینه ؟ هرچی موافق دولت باشه حذف میکنید که چه کسی را گول بزنید؟! دولت به منافع ملی ایران اسلامی تعهد دارد ، نتیجتا بطرز صحیح عمل میکند . در دنیای امروز اهمیت فرانسه بالاتر از لبنان و حتی سوریه است . تفاوت در توجه رسانه های داخلی و خارجی به این دو واقعه هم همینو نشون میده . مقاله بی منطق و بی سر و ته ای بود . نیت خوانی هایی بدون هیچ سند و مدرک . اگر جرات منتشر کردن نظر مردمو ندارید چرا بخش نظرات گذاشتید؟
  • ۰۳:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    واقعا درود (من اون یه نفری هستم که مثبت داده)
  • افشین تهران ۰۴:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    زرشک!!البته که بشما ربطی ندارد.
  • افشین تهران ۰۴:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    اخه اونا از نژاد برتر هستند و حتما ما از نژاد پستر!!!!!!!!تا کی ما باید خودمونو کوچک کنیم نمیدونم اما این روش که در پیش گرفته شده جز حقارت برای ما چیزی ندارد خدا را شکر که سایه ولایت برسرمان هست والا دغ مرگ میشدیم از این رفتارها.
  • افشین تهران ۰۴:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    شما با این روحیه مشاور خوبی برای ترویج دیکتاتوری هستی.ما هم در دور اینده بیشتر دقت میکنیم و ...
  • افشین تهران ۰۴:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    تا امام خامنه ای هستند هیچیک از امت شیعه به ایران بدبین نمیشه.
  • افشین تهران ۰۴:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    تکفیری تو و دوستان غربزده بدون وطن هستید نه مشرق .اب بریز بابا جون.
  • افشین تهران ۰۴:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    منفیها و مثبتایی که گرفتی رو مقایسه کن بعد مردم مردم کن.پر رو.
  • افشین تهران ۰۴:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    متاسفانه تمام ارزشهای انقلابی و اسلامی در دوره مدیریت اصلاح طلبان بباد رفته و خواهد رفت پس در انتخاباتهای اینده بیشتر دقت کنید و گول حرفهای خوشگل بدون عمل را نخورید تا اینجوری دغمرگ نشید و نشیم.
  • ۰۵:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    مشرق بی سواد، بی شناسنامه، بزدل و ترسو، لبو فروش، برو به جهنم
  • ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    منظورت شما جلبکی ها هستید
  • ۰۵:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    بله ... با ریشه
  • ناشناس ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    واقعا متأسفم
  • ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    مگر میشه ؟ مگر داریم ؟
  • ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    این سیاسیون که داری ازشون دفاع میکنی به اندازه خودت میفهمند و نه بیشتر...
  • ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    پس به کی ربط داره ؟خواجه حافظ شیراز ؟
  • ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    وای بر تو که نمیدونی چی نوشتی !
  • ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    مردم لبنان اصلا روحانی را نمیشناسند چون تا حالا اسمی از اونها نیاورده و فقط امام خامنه ای را میشناسند ! دولت خودش داره خودش رو تخریب میکنه و نیازی به تخریب دیگران نداره
  • ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    یک کلام هم از یک مزدور بشنوید
  • ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    سلام و درود بر روحانی
  • ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    عجب !!!!!!!!!!!!!!
  • ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    از کی تا حالا فرانسه پادو اسرائیل و دشمن ایران اسلامی اهمیتش برای ما از فلسطین و لبنان بیشتر شده ؟
  • ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    تکفیری شما جلبک های سبز منافق هستید
  • سلام ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    واقعا چرا؟؟؟؟
  • ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    کاش از اون زنیکه انجلیا جولی یاد میگرفتید
  • ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    پاریسیها خونشون از آسیائیها رنگین تره ...
  • ناشناس ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    شما میتونی به ماست خوردنت ادامه بدی عزیزم
  • ناشناس ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    نظر شما که پخش شده،در حد یه دوزاری هم نمیشه چیزی ازش درک کرد،همون بهتر که پخش نمیشه
  • ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    معلومه خیلی مشتری مشرق نبودی ..
  • ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    حرف برای گفتن خیلی خیلی خیلی زیاده ولی حضرت آقا امر فرمودن به اتحاد و همدلی با دولت
  • ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    شما سایت مشرق ! دنبال تحلیل نیستید بلکه دنبال تخریب هستند - خداوند به حرمت محمد و آل محمد عذاب الیم در دنیا و اخرت نصیب شما بکند - ملت را با این روح پلید به فلاکت رساندید
  • اسماعيل ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    من با نويسنده مقاله هم نظرم. نبايد ما به بهانه انفجار تروريستي فرانسه و بزرگنمايي رسانه ها ، قربان صدقه دولت فرانسه برويم علاوه بر تحقير كنوني دولت فرانسه نسبت به كشورما ،اگر تاريخ را نگاه كنيد ، جنايات استعمار فرانسه دست كمي از استعمار انگليس نداشته است. مگر اولين گروه صليبيون قرن يازدهم ،كه فرانسوي بودند ، دهها هزار نفر از مسلمانان شهر قدس را يك روزه نكشتند. در اينترنت جستجو كنيد
  • ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    کاملا موافق مطالب مطرح شده هستیم. و دولت بایستی پاسخگو باشد.
  • ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    دنبال چی هستید شماها خوب کاری کرد اصلا نباید پیام میداد به لبنان اشتباه محض بود
  • ایرانی ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    یادمون نمیره 464 نفر از حجاج ما رو مظلومانه در منا کشتند ولی فرانسه تسلیت نگفت پیام هم نداد ولی رئیس جمهور ما وظیفه خودش دونست تا اولین نفری باشه که تسلیت میگه واقعا که
  • ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    مشرق منافق تو فقط دنبال اینی که این مملکت را دچار دودستگی کنی وراه را برای داعش باز کنی عوضی
  • ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    دروغها و تهمتهای مشرق!!
  • ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    مثبت رو به خاطر جمله آخرت دادم ناشناس جان! ولی دو تا دلیلی که آوردی بیشتر به بهانه شبیهه تا دلیل!
  • ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    خدا بصیرت بده به بعضیا
  • ایزدیار ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    سلام. البته من با نظر نویسنده مقاله کاملا موافقم. ولی تنها یک نکته را در نظر بگیرید که رئیس یک دولت باید تک به تک کلماتش و رفتارش و زمان واکنشش را بررسی و با دقت انجام بدهد و با این همه در بسیاری از اوقات رفتارها و گفتارش هیچ ربطی به احساسات واقعیش ندارد!!! یعنی اگر آقای رئیس جمهور زودتر برای فرانسه پیام تسلیت فرستاده تا لبنان اصلا به این معنی نیست که حادثه فرانسه برای او مهمتر بوده! (لطفا دقت بفرمایید). بلکه به این معنی بوده که از نظر او مهم بوده که در شرایط فعلی واکنش ایشان بعنوان رئیس جمهوری اسلامی ایران چه اثری در روابط بین المللی با قدرتهای جهانی میگذارد و چگونه در مطبوعات جهان نمود پیدا میکند. وگرنه تردید نکنید که ارزش شهدای ما برای ما بسیار بالا است و چگدنه میشود که حتی برای یک لحظه ارزش خون پاک این شهدا را فراموش کنیم؟ این افراد چه از ایران باشند چه از یمن یا عراق یا لبنان یا سوریه و یا فلسطین و افغانستان و بحرین و هر جای دیگر همانند خون شهدای جنگ تحمیلی هستند. امیدوارم که به خواست خداوند هر چه زودتر با ظهور حضرت مهدی (ع) ظلم را در جهان ریشه کن کنیم.
  • kamran ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    وای به حال کسی که دین و وطن خودشو به غرب زاده و جهانخوار و خونخوارهایی مثل فرانسه بفروشه لیاقت بعضی ها تو این مملکت داعشه داعش
  • ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    داد عزیزم خبر ندارین چیزی نگید
  • ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    به نظر من تقصیر دولت قبلی خودمونه !!!
  • ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    هیچ عاقلی از کشته شدن انسان دیگری خوشحال نمیشه. به مصداق «باد بکاری طوفان درو میکنی»، دولتهای غربی متهم اصلی ماجرا هستند و این وسط، مردم بیگناه جونشون رو از دست میدن.
  • ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    خوب که چی؟ چون به لبنان دیر پیام داد دولت بدیه؟ از قصد دیر پیام داد؟ معیار خوب و بد بودن یک دولت اینه؟ اصلا داعش زمان کدوم دولت ایجاد شد؟ ریشه اینهمه جنایت زمان کدوم دولت شکل گرفت؟ الان مثلا با این مقاله دولتو رسوا کردی؟ باشه باشه ما از افشاگریهای تو منقلب شدیم و حتما دفعه بعد به محمود رای میدیم تا بیاد و باز یه حالی به مملکت بده. یه چند وقتی میشه قیمت دلار ثابت مونده! پراید بالا نرفته! ایران از انزوا خارج شده و در تمام جلسات مهم نقش محوری داره. حتما به محمود رای میدیم خیالت جمع. این دولت خیلی بد بوده جواب لبنانو دیر داره جواب وزیر سعودی رو نداده با کری مذاکره مرده جواب وندی شرمنو نداده از همه مهمتر تحریمها رو برداشته!!!
  • ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    چرا مثبت فکر نمی کنید متاسفانه ما قدر خودمان را نمیدانیم و فقط دنبال عیب و ایراد گرفتن هستیم واقعا مطلب دیگری که مهمتر باشد از این حرفهای بچه گانه نیست خب ایشان پس از سالها که توانستند مقدمات این سفر را فراهم نمایند این پیشامد اتفاق افتاد ایشان پیام دادنند اگر بخواهند برای عراق و یمن و سوریه وکردستان برای اینگونه انفجارات پیام بدهند که دائما باید پیام بدهند یه کم منصف بودن هم خوب است
  • AMIN130 ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    فقط میتونم بگم جناب سامان برای شما و همفکراتون متاسفم،متاسف!!!
  • AMIN130 ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    راست میگه اسلا برید به جهندم، بیصواتا !!!!!!!!
  • AMIN130 ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    چییییی میییییگه!!!
  • ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    ناشناس 8:43 اره دیگه واسه جلوگیری از دودستگی ما باید از چاله هم که شده بی افتیم تو چاه یا همراه این اقایون غرق شیم که یک وقت دودستگی پیش نیاد
  • ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    شما خیلی بی خود کردی که همچی حرفی می زنی جلبکی نه غزه نه لبنان،حنای شما دیگه پیش ما رنگی نداره
  • ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    جلبکی به نظرتو باید کشور را دودستی به غربی ها سپرد به حزب الله پشت کرد جوانان خود و قدرتشون را سرکوب کرد چهار روز دیگه هم که داعشی ها امدند امثال شما ها الفرار انور اب درست نمی گویم
  • Delavar ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    عوض اینکه به فکر اقتصاد مقاومتی باشیم.تا اشتغال ایجاد کنیم.دولت مردای ما فقط کلید حل معما رو رابطه با غرب میدونن...هرچی میکشیم از این کشورهای غربی هست
  • ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    وقتی عزیزانت توی حملات تروریستی مردن مثبت فکر کن ماهم بعد از چندسال میریم فرانسه باشه ناشناس جان.
  • ناشناس ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    یعنی خدا الان منتظر بود تو یه دعا کنی همه فرشتگان درگاه الهی رو ردیف کنه تا انجام بشه !!! فکر کردی چون اسم پیامبر و توی دهنت اوردی الان مستجاب میشه ؟ به حرف گربه سیاه بارون نمیاد . مخصوصا وقتی از اسم پیامبر و آلش واسه نفرین انسانهای بر حق استفاده کنی . کلا از دین همینو یاد گرفتین که وقتی به نفعتونه پاشونو بکشید وسط در غیر این صورت اهل بیت کین اصلا !؟
  • ناشناس ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    فحشت بخوره تو فرق سرت با این تربیتت .
  • ناشناس ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    اگر قرار باشه مردم بیگناه بمیرند بذار یکم هم اونوری ها بمیرند چرا همش اینوری ها ؟ اینهمه ما شهید دادیم تو سوریه اینهمه خود مردم سوریه نابود شدند چهار تا فرانسوی هم بمیرن چی میشه ؟ صد تا فرانسوی فدای یه قطره خون شهدای ایرانی و سوری . خودشون کردند حالا حالشو ببرند وقتی خودشون همچین دولتی رو میارن سر کار که به داعش کمک میکنه حقشونه .
  • ناشناس ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    دوغتو بنوش با بطری و نی نوش عزیزم .
  • ناشناس ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    مگه عهد عتیقه ؟ البته خب راستی به بچه ها ربطی نداره شما برو مشقاتو بنویس تو کار ما بزرگترها دخالت نکن .
  • ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    خاك بر..ت كنن.....
  • ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    وهمچنين پيام تسليت به مناسبت به درك رفتن ملك عبدالله
  • ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    منا هم 5 برابر اون بود!
  • ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    قشنگ بود! دلواپسم اضافه کن!
  • ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    کلامی بود از گربه سیاه!
  • ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    چس چرا فقط تو دوره اصلاح طلبان به این طور نتایج میرسن؟!
  • ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    نه مطلبی مهمتر از خون مسلمونهایی که به ناحق ریخته میشه و سکوت عمال انگل ستان و شیطان بزرگ نیس! قانع شدی الان؟!
  • ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    آخ که حرف دل زدی مشرق جان با وحشیگریهای منافقان کوردل ما 17000 شهید دادیم ولی فرانسه نه پیام تسلیت داد نه دسته گل!! بلکه به ان تروریستها پناه داد! ولی لبنان و حزب الله چی؟ انها خط مقدم مبارزه با صهیونیستها هستند
  • ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    این حرفت یادت باشد و هرگز درباره دولت قبل نظر نده!
  • ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    در مظلومیت مردم منطقه همین بس که تکه تکه شدن هر روزشان برای دیگران عادی شده!!!
  • ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    دوستان شما که داعش را "روشنفکر" نامیده اند!!!
  • ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    داس تقدیم میشود!
  • م ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    ترسيدن ذوق زده شيم بريم تو يه مذاكره يه امتياز خوب بهشون بديم.
  • ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    یادنونه فریادهایی که ظریف تو کمیسیون برجام سر نماینده هامون میزد؟؟؟ لبخندهایی که به جان کری میزد!!!!
  • ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    خداوکیلی ببین با کیا شدیم80 میلیون چندسالته عمو؟؟
  • ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    جواب سوال شما دوست عزیز کاملا واضحه!!! چون فرانسه حتما خودش تو فاجعه ی عمدی منا دست داشته
  • ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    یاد فتنه 88افتادم اونروز از این حرفا نمیزدی
  • ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    منطق شما خیلی احمقانه هستش
  • ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    باشه تو خوبی آمریکایی
  • ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    خداروشکر که تقصیر احمدی نژاد نیست آخه تو بعضی از خبرگزاری ها جنگ ویتنام هم تقصیره احمدی نژاده
  • ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    2سال پربار اول احمدی نژاد رو با این 2سال فاجعه مقایسه میکنی؟؟؟
  • ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    لابد فرانسه واسمون پیام تسلیت فرستاد؟؟؟ در ظمن نابغه!!لبنان خودش از قربانیان حادثه منا بود
  • ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    روحانی اگه سال96 یک چهارم رای دوره اول رو بیاره من اسممو عوض میکنم
  • ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    نمیدونم چرا تو کشور یه سری آدم یاد گرفتن هرکاری که روحانی میکنه رو توجیه میکنن شماها زمان احمدی نژاد کجا بودید؟؟
  • ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    ساده نباشید این رفیقمون درست میگه این کشتار رو خود دولت فرانسه انجام داده تا به بهانه ی اون مثل قضیه 11سپتامبر بیاد و خاورمیانه رو غارت کنه نشون به اون نشون که یک هفته پیش ناو هواپیمابر فرانسه اومده تو این منطقه
  • کاپیتان ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    بابا داره تیکه میندازه یعنی چون مشرق از دولت بدش میاد نظرات موافق با دولت رو سانسور میکنه
  • ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    این پیام مایه ی طنز داشت!!!!منفی و مثبت یه معنی میده پرچم مشرق بالاس
  • ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    خداوند به محمد و آل محمد اون آشغالایی رو لعنت کنه که 88تو این کشور فتنه انداختند و الان شدن همه کاره
  • ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    خدایا آن کس را که شعور ندادی چه دادی؟؟
  • ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    مشرق تورو خدا هر پیام احمقانه ای رو منتشر نکن
  • ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    حال نمیکنی نیا تو این سایت
  • ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    به خدا ما ملت ایران دیگه خسته شدیم از دست شما روشنفکرا
  • ریاستی ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    خودتان رو خسته نکنید، لعنت خدا ومرگ را برای استکبار وصهیونبسم جهانی،انگلیس، آمریکا، اسراییل فرانسه آرزو میکنم.با آرزوی موفقیت ملتهای آزاده وانسانهای آزاد اندیش وشیعیان امیر المومنین. اللهم عجل لولیک الفرج
  • ناشناس ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    شماها مگه حرمت محمد و آل محمد رو هم میشناسید؟عجب
  • ناشناس ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    واقعا هم . مطمئن باش اولین رئیس جمهور چهار ساله تاریخ ایران میشه . نشون داد طرف دیپلمات هم باشه تا مدیریت نداشته باشه نمیتونه کشورو اداره کنه .
  • ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    یعنی خدایی کاربرا این سایت تعطیلن. من بخوام حال و هوام عوض بشه ، میشینم این نظرا رو میخونم. چند سالتونه؟ ایشالله بزرگ میشین ....
  • ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    300 سال رنسانس شد گهواره تمدن!!!!!!
  • ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    تنها کسی که به ایران تسلیت گفت سید حسن نصرالله بود
  • ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    جالب اینجاست که در حادثه منا تنها کسی که به ایران تسلیت گفت سید حسن نصر الله بود!!...
  • ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    لطفا احمق ها حرف نزنند ! ری به اندازه کافی شرمنده شهدای مظلوم و شیعیان لبنانی شده است اگر حادثه پاریس اتفاق نمی افتاد پیام تسلیتی هم برای لبنانی ها صادر نمی شد
  • ناشناس ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    یه سر هم بزن عصر ایران همشون پاچه خوار و جیره خور دولتن . برو اونجا سرگرم میشی .
  • ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    1-داعش را امریکا و سرانن اروپایی ازجمله فرانسه به کمک مزدوران منطقه ای ایجاد کردند 2-قیمت انواع ماشین بسیار گرانتر شده است در این دو سال 3-قیمت دلار هم بالاتر رفته برعکس ادعای آقایان که می گفتند با برجام پایین می آید. 4-ایران در انزوا نبوده است به فرمایش رهبر عزیزمان که حالا بخواهد دربیاید 5- دولتی که ادعا می کرد عزت را به پاسپورت ایرانی بر می گرداند ، وزیر خارجه اش برای گرفتن ویزا در مقابل وزیر کویت زانو زد و باز هم نگرفت 6-اجازه مذاکره و عدم مذاکره هم با رهبر عزیزمان است 7- به گفته تمام سران اروپا و امریکا هیچ تحریمی برداشته نمی شود 8- یک کمی اطلاعاتت را بالا ببر . حرف همه این است که رئیس جمهوری داشته باشیم که منفعل نباشد ، اقا منش و بزرگوتر باشد در مقبل دشمن سرخم نکند هر که می خواهد باشد.
  • ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    شائبه نیست، واقعیت است
  • سلام ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    این همه غیرقابل انتشار! مشرق کمتر سانسور کن ، بزار حرف دل مردم منتشر بشه.
  • ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    ایشان واقعا از حق ایران دفاع کرد
  • بیسیمچی ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    جمع کن باب مشرق از نقد کننده های با انصاف دولت بود و هست شما برو فرارو کامنت بذار
  • ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    منافع کشور ما نباید دست فرانسه باشه که خون الوده به ایدز رو وارد کشور ما کرد.حرف مفت نزن اقا
  • ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    دارید اتیش میگیرید
  • مهدی ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    ارتباط با اروپایی های نامرد اینقدر ارزش نداره که به خاطرش لبنانی های عزیز و غیور رو بخواهیم برنجونیم . اروپایی ها میان که فقط جیب ایرونی ها رو خالی کنن و دینشون رو ازشون بگیرن.
  • ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    یعنی چه ما که نمی تونیم همه را به حال خود رها کنیم این مملکت صاحب داره و اون هم ملته
  • ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    شما میفهمید ولی خودتون رو به نفهمی میزنید اولا روحانی بمب گذاری لبنان رو به چه کسی تسلیت بگه؟ اونجا الان رئیس جمهور داره؟ دولت درست و حسابی و مستقر داره؟ بگذریم از اینکه درمورد لبنان،ایران خودش صاحب عزاست! خود شما امنیتی ها هم منظورم رو خوب میفهمید دوم:یک اصطلاحی هست به نام ارزش خبری..این رو شما به اصطلاح خبرنگاران باید بهتر بدونید که ارزش خبری حادثه تروریستی تو فرانسه ای که هرچندسال یکبار ترقه درمیکنن از عراق و لبنان وسوریه ای که هرروز بمبگذرای و کشتار میشه خیلی بیشتره..اگر قرار باشه بعد از هر واقعه تروریستی در عراق و سوریه و... پیام تسلیت بگیم باید یک واحد مخصوص این کار تو دولت ایران شکل بگیره! بس که تعداد این وقایع زیاد هست و روتین شده سوم:روحانی در استانه ورود به پاریس بود و این عمل از سوی باید زودتر انجام میگرفت..علاوه بر این بعد از هرحادثه تروریستی علیه اروپایی ها مسلمانان و اسلام سیبل قرار میگیرن...یک نگاهی به فیسبوک و واکنش های خود ایرانیان بکنید.ببینید چقدر اسلام هدف انتقادات حتی جوانان ایرانی قرارگرفته..واقع بین باشید..این یک هشداره.. روحانی باید سریعا محکوم میکرد تا انزجار مسلمانان رو از داعش نشون بده تقوای رسانه ای نخواستیم اگر دین ندارید حداقل آزاده باشید آقایانی که زیر علم حسین سینه میزنید
  • ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    مشرق کاش قانون سن میذاشتی هر کسی پیام نمیداد. والله به خدا طرف 10 ساله شه پیام میده.
  • ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    فردا وقتی اومدن به ناموست به مالت به جانت تجاوز کردند میفهمی که ربط داره
  • ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    شمام که مثل رییس چمهورید بابا دارن انتقاد محترمانه می کنند تنش چیه ! البته خوبه نگفتی برید به جهنم ! تنش رو کسی ایجاد می کنه که دوست ودشمنشو نمی شناسه !
  • ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    تاریخ چندشدی؟ تو اصلا فهمیدی به کشور خودتم توهین کردی بدبخت !
  • ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    1500 تبعه فرانسوی عضو داعش بودند که با حمایت فرانسه و..فاجعه اسپایکرعراق و... خلق کردند کسی که اینو نفهمه شعورش از لنگه کفش هم کمتره از نوع دمپایی پلاستیکی!
  • ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    محمد وآلش از اول تا آخر مدافع مظلوم بودند حرف ما هم اینه به حکم اسلام واهل بیت از مستضعف طرفداری کنید نه از مارخوش خط وخال غرب!
  • ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    خوب راست میگه دیگه دست از حمایت مقاومت برداریم غرب به اهدافش برسه پراید چیه ؟ بنز بیاد تو مملکت ولی موندم این هموطن با سر بریده چطور میخواد رانندگی کنه؟!
  • محمد ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    میتونی بگی انقلابی یعنی چه؟
  • ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    دولت تدبریر می کند اول فرانسه بعد لبنان
  • اسفندیار ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۵
    0 0
    درود بر رییس‌جمهور محبوب دلاور انقلابی وبت شکن برای سلامتیش صلوات اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
  • ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۵
    0 0
    این مسئله عجیب و غیر منتظره نیست. فرق بین دیپلماسی اسلامی و انقلابی به سبک امام خمینی < ره> و مقام معظم رهبری با دیپلماسی است که در مراکز اموزش عالی به سبک غربیها در اموزش عالی فرا می گیریم .
  • ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۵
    0 0
    ((اولا روحانی بمب گذاری لبنان رو به چه کسی تسلیت بگه)) تو که این قدر باهوشی پس چرا روحانی 4 ساعت بعد از پیام به فرانسه برای لبنان پیام می فرسته بر طبق نظر شما روحانی نباید می فرستاد
  • ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۵
    0 0
    جناب ناشناس 23:30 تسلیت به لبنان و یمن و عراق و فرانسه نباید با همدیگه فرق داشته باشه تروریسم تروریسمه چه در فرانسه چه در لبنان و عراق! ولی تسلیت ایران به فرانسه بابت جان باختن افراد بی دفاعی بوده که چوب حماقت های دولت فرانسه در حمایت از تروریستها رو دارن می خورن!
  • ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۵
    0 0
    جناب ناشناس 23:36 من خودم با این رفتار دوگانه به شدت مخالفم ولی از طرفی رفتار گروههای فلسطینی در حمایت از داعش و برخی حامیان اونها رو در این رفتار دولت ایران نباید نادیده گرفت ! نمونه اش حمایت مشعل از اعمال قطر و ترکیه در حمایت از تروریستهای وحشی داعش!
  • ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۵
    0 0
    بمب گزارها در لبنان که حتما میدونی از کدوم کشورها بودن !! از ماست که برماست برادر من!
  • ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۵
    0 0
    اتفاقا تقصیر احمدی نژاده !! اگه مدیریت جهانیش رو با کمک اون دستیارش عملی می کرد الان اینطور نمی شد!!!!!!!
  • ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۵
    0 0
    نابغه 15:07 لبنان خودش از قربانیان منا بوده چرا صداش در محکومیت برادر بزرگتر عربستان در نیومده؟ فقط سید حسن نصراله تسلیت گفت . در ضمن بمب گزاران لبنان و عراق مگه بیگانه هستن برو ببین مربوط به چه کشوری بودن ! به جای جنگیدن با اسرائیل به جون برادرهاشون در لبنان و سوریه و عراق افتادن!!
  • ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۵
    0 0
    ناشناس 11:42 تو که همه رو جلبک فرض میکنی چقدر از سیاست و کشورداری سر در میاری ؟ نکنه علم سیاست رو در کلاس اکابر گذروندی !!!
  • ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۵
    0 0
    نیست چند ساله از این تدبیرها ندیدی برات تازگی داره ! عادت میکن!
  • محمد ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۵
    0 0
    عراق و سوریه و فلسطین گهواره تولد بهترین بشر یعنی پیامبران الهی بودند و هیچ تمدنی به پای اونا نمیرسه چقدر بدبختی تو
  • ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۵
    0 0
    این همه منفی چرا آخه مگه چی گفتم ؟ سه ساله مشرق میخونم ولی هیچ وقت مشرق تا این حد در انتشار نظرات مخالف دولت محافظه کار نبود قبول کنید که نظرات مخالف رو الکی سانسور میکنه در حالی که بی احترامی نکردیم فقط منطقی دولت رو نقد کردیم همین
  • ۰۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۶
    0 0
    راست میگه مشرق خیلی پیاما رو الکی سانسور میکنه
  • ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۶
    0 0
    مشرق خیلی از نظرات مخالف رو سانسور میکنه
  • ۰۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۶
    0 0
    سخنان استاد رائفی پور در شبکه ولایت که همین چند هفته ای بود بسیار قشنگ بود این سناریو از قبل برنامه ریزی شده بود به وسیله ی صهیونیست ها و برخی از کشور های غربی ؛دقیقا شبیه فیلم osombie همون چیزی که در فیلم اتفاق افتاد در منا هم اتفاق افتاد حتما کسایی که ندیدن برن نگاه کنن اول برن تو سایتش تو ارشیوش هست مورخ 08.06
  • ناشناس ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۶
    0 0
    شمارو به خدا چتون شده کشته شدن مردم بیگناه در هر جا محکوم است هم لبنان سوریه عراق و هم فرانسه و جاهای دیگر فقط خدا به داد مظلومان برسه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس