کد خبر 495202
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل اعلام کرد: بازار خودرو راکد است، خرید و فروشی صورت نمی‌گیرد.

به گزارش مشرق ، غلامحسین قاسمیان، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل در رابطه با بازار کنونی خودرو بیان داشت: در حال حاضر بازار ماشین خودرو راکد است و هیچ گونه خرید و فروشی صورت نمی‌گیرد، بسیاری از همکاران ما نیز شغل خود را عوض کرده و به کار دیگری روی آورده‌اند، زیرا می بینند که بیش از 7 ماه از سال گذشته اما هیچ گونه رونقی در بازار ایجاد نشده اما وزارت دارایی مالیات زیادی می‌گیرد و علاوه برآن مالیات بر ارزش افزوده نیز از نمایشگاه‌ها گرفته شود.

وی ادامه داد: طرح اعطای وام 25 میلیونی خودرو نیز تا به حال هیچ تغییری در بازار خودرو ایجاد نکرده و روند جدیدی نیز صورت نگرفته است.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تأکید کرد: این طرح تنها برای کارخانه‌داران خوب است و به نفع خودروسازان است که از این طریق می‌توانند خودروهای خود را به فروش برسانند.

وی افزود: کاش به جای این طرح افرادی را که ماشین‌های فرسوده داشتند، در اولویت می‌گذاشتند تا این‌ها می‌توانستند ماشین‌های خود را تعویض کنند.

وی اظهار داشت: سود این وام بالا است به طوری که در نهایت چند میلیون بر روی یک خودرو کشیده می‌شود باز هم با این حال امیدواریم که این طرح بتواند تکانی به بازار دهد.

وی در رابطه با بحث واردات ماشین به داخل کشور گفت: چنان چه قرار باشد واردات صورت بگیرد ماشین‌های 2016 وارد کشور خواهند شد که قیمت‌هایشان نیز به مراتب بالاتر است لذا مشتری و تقاضای زیادی نخواهند داشت. این ماشین‌ها نیز اکثرا از طریق دبی وارد می‌شود و همین هم قیمت ماشین را بالاتر خواهد برد.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌های خودرو تأکید کرد: اگر کسی قصد خرید ماشین خارجی را دارد الان بهترین زمان است زیرا بعید می‌دانم قیمت‌ها از این پایین‌تر بیاید.

وی در رابطه با استقبال مردم از وام 25 میلیونی خودرو گفت: کمپین‌های ضد خودرو تأثیری نتوانست بر روی مردم بگذارد و خوشبختانه شاهد بودیم که مردم با استقبال زیادی از این طرح 25 میلیونی استقبال کردند. اگر دست مردم را آزاد می‌گذاشتند و می‌گفتند می‌توانند با این وام ماشین خارجی نیز بخرند شاید می‌شد امیدوار بود که بازار خودرو تکانی بخورد اما در حال حاضر بازار در رکود کامل به سر می‌برد.


منبع: نسیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس