گروه سیاسی مشرق - روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

** کیهان

ترس از 14 نشریه منتقد با وجود 600 نشریه گوش به فرمان؟!

رسانه‌های زنجیره‌ای با دست به دست کردن و  انتشار یک مقاله مشترک مدعی شدند جایگاه دلواپسان در میان رسانه‌ها حداکثر همین 2 درصد است.
این مقاله ابتدا در سایتی موسوم به «عصر خبر» - که ظاهراً به معاون مطبوعاتی نزدیک است- منتشر و سپس توسط سایت‌های عصر ایران، انتخاب، نامه‌نیوز، شفقنا و... بازنشر یافته است. در این متن آمده است: چند رسانه معدود، نمایشگاه مطبوعات را تحریم کردند و بعد از تحریم، به سبک همیشگی‌شان که «داد و قال» است، چنان بلبشویی به راه انداختند که گویی کسی در نمایشگاه حضور ندارد و حال آن که تنها 14 رسانه اعلام تحریم کردند و 700 رسانه، از اصولگرا و اصلاح‌طلب و مستقل نمایشگاه بیست و یکم مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری را شکل دادند... اما این چند رسانه نه چندان مهم، علامت امیدبخشی هم بود چرا که نشان داد جایگاه دلواپسان در میان رسانه‌های ایران، حداکثر همین 2 درصدی است که تحریم کرده‌اند و می‌کوشند این اقلیت محض بودن‌شان رابا هیاهو جبران کنند، غافل از اینکه عصر جیغ کشیدن به پایان آمده و عصر منطق و استدلال فرا رسیده است.
درباره این مطلب سفارشی و زنجیره‌ای شایان ذکر است:
1- اگر سفارش دهندگان این متن واقعاً طمأنینه و آرامش دارند، پس چرا مدام به منتقدان در طول 2 سال اخیر انواع فحاشی‌ها و پرخاش‌ها و ناسزاگویی‌ها را روا داشته‌اند. یعنی 2 درصد رسانه‌ها این قدر اضطراب برانگیز- و مؤثر- هستند که یا باید به آنها ناسزا گفت، ترور شخصیت کرد، یارانه‌شان را قطع نمود و انتشار برخی از آنها را با لطایف‌الحیل متوقف کرد و آخر سر هم گفت: به خدا پناه می‌بریم از استبداد رأی و بستن دهان منتقدان؟ اگر ادعای شما صادق است پس این همه جنجال توأم با اهانت و هتاکی ظرف یک هفته اخیر برای چیست؟!
2- تصاویر منتشره از نمایشگاه و غرفه‌ها از جمله در رسانه‌های حامی دولت نشان می‌دهد که برخلاف هر سال، نمایشگاه امسال به علت عدم حضور منتقدان جدی کاملاً سوت و کور است و به یک نمایشگاه تزئینی تبدیل شده است.
3- رسانه‌های عمده و اصلی اصولگرا به خاطر اعتراض نسبت به ایجاد مضیقه‌های مالی و سیاسی و هتاکی علیه منتقدان در نمایشگاه حضور ندارند و حتی اگر چند رسانه دیگر راهم به عنوان نشریه اصولگرا به آن 14 رسانه  غایب اضافه کنیم که در نمایشگاه حاضرند، باید پرسید چرا دولت و حامیان آن مدام ادعا می‌کنند مظلوم واقع شده‌اند و رسانه ندارند؟ آیا نسبت 600-500 رسانه همسو یا نزدیک به دولت با 14 یا 30 یا حتی 50 نشریه منتقد یکی است؟ نیز باید پرسیددر بحبوحه مضیقه‌های مالی شدید رسانه‌های منتقدان این حجم فربه از رسانه‌های متملق و تأیید کننده، آن هم اغلب با تیراژهای دو سه هزارتایی از کجا تأمین مالی می‌شوند تا به وقت سیاهی لشکر خواستن یا انتخاب نماینده مطبوعات در هیئت نظارت و... بتوان چند صد تای آنها را به صف کرد؟! آیا مدیران دولتی لااقل صداقت به خرج می‌دهند که از این به بعد مظلوم‌نمایی نکنند و اذعان نمایند که اکثریت معتنابهی از نشریات را در خدمت خود قطار کرده‌اند؟!

دوستان خوب فائزه هاشمی از سازمان منافقین هم دروغ است؟!

دفتر آقای هاشمی از اینکه صدا و سیما خانواده او را در کنار شماری از حامیان گروهک تروریستی منافقین نشان داده ابراز ناخرسندی کرد.
دفتر هاشمی با اشاره به حضور همزمان خانواده هاشمی و برخی حامیان گروهک منافقین در مقابل زندان اوین این ماجرا را اتفاقی دانسته و می‌نویسد: در هفته اخیر که خانم عفت هاشمی به همراه دخترش برای ملاقات مهدی مراجعه کرده بودند، گروهی از خانواده‌های زندانی که معمولاً هر هفته و به طور ثابت نزدیک به درب زندان اوین و در محوطه ورودی آن تجمع می‌کنند حضور داشتند. معطلی حدود 30 دقیقه‌ای باعث شد که یکی از میان جماعت خود را به خانواده برساند و از کم و کیف و دلایل حکم مهدی هاشمی بپرسد و طبیعی بود که خانواده هم پاسخی به این سؤالات بدهند، لذا هیچ ارتباطی میان سخنان آنان با این تجمع وجود نداشته و این تلاقی حضور کاملاً اتفاقی بود. معلوم نیست توجیه برنامه‌سازان صدا و سیما چیست که به بهانه تخریب خانواده هاشمی رفسنجانی، اخبار مربوط به منافقین را پخش می‌کنند که هر ایرانی با غیرتی از این جماعت خودفروش، متنفر است و جالب‌تر اینکه صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به اخبار جعلی تجمع جلوی زندان اوین رسمیت می‌بخشد و این همان است که «قیصریه را به آتش می‌کشد».
همچنین می‌نویسد این وصله‌ها به خانواده آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نمی‌چسبد که خود جانباز کینه‌های منافقین است.
یادآور می‌شود یک گروه از خانواده‌های قربانیان عملیات تروریستی گروهک منافقین اخیراً به مقر این سازمان در لیبرتی حمله کردند و شماری از سران آن را به هلاکت رساندند. تجمع کنندگان در مقابل زندان اوین که شماری از ورشکسته‌های سیاسی بودند، ادعا داشتند حمله به تروریست‌ها نقض حقوق بشر است.
هر چند استدلال دفتر آقای هاشمی درباره بی‌آبرویی منافقین و انزجار هر ایرانی با غیرت نسبت به این سازمان تروریستی و نیز اینکه آقای هاشمی هدف تروریستی سازمان در اوایل انقلاب قرار داشته، سخن درستی است اما براساس همین سخن درست باید پرسید که پس چرا فائزه هاشمی 2 بار در مصاحبه با روزنامه‌های بهار و فیگارو تصریح کرد در زندان با دوستان خوبی از سازمان بهائیت و سازمان مجاهدین خلق آشنا شده و حاضر نیست به سازمان مجاهدین «منافقین» بگوید؟! آیا این اظهار نظر صریح هم صحنه سناریونویسی صدا و سیما برای تخریب هاشمی و القای همسویی با منافقین است؟
یادآور می‌شود با وساطت فائزه هاشمی بعضی عناصر نفاق و فتنه‌گر نظیر سحرخیز، سال گذشته با آقای هاشمی دیدار کردند.

گزارش‌ هاآرتص از نفوذ اطلاعاتی ایران در مراکز نظامی و هسته‌ای اسرائیل

یک روزنامه صهیونیستی نوشت هکرهای ایرانی ظرف 2 سال گذشته، اطلاعات 1600 نفر از جمله ژنرال‌ها و متخصصان هسته‌ای اسرائیل را جمع‌آوری کرده‌اند.
«هاآرتص» نوشت: گروهی از هکرهای ایرانی در 2 سال گذشته از ژنرال‌های ارتش، فیزیک‌دانان، دانشمندان هسته‌ای و گروهی از مسئولان بلندپایه اسرائیل در زمینه‌های علوم دانشگاهی، امنیتی و بازرگانی جاسوسی می‌کرده‌اند.
این اطلاعات توسط شرکت اسرائیلی «چک پوینت» افشا شده که در زمینه امنیت اطلاعات فعالیت می‌کند. این شرکت توانسته به فهرست نام 1600 نفر از کسانی که از آنها جاسوسی می‌شده، دست یابد.
هاآرتص افزود: اکثر عملیات جاسوسی این هکرها علیه آمریکا با 17 درصد و سپس هلند با 8 درصد، اسرائیل با 5 درصد، گرجستان با 4 درصد و ترکیه با 3 درصد بوده است.
براساس اعلام این شرکت، مسئولان انگلیس، آلمان و هلند بعد از تحقیقات این شرکت، سامانه الکترونیکی را که این گروه جاسوسی از آن استفاده می‌کردند، از کار انداختند.
مقامات رسمی آمریکا پیش از این اعلام کرده‌اند که ایران در کنار روسیه و چین جزو بزرگ‌ترین و خطرناک‌ترین رقبای‌ سایبری آمریکا در جهان است.
پیش از این مقامات رژیم صهیونیستی اذعان کرده بودند که پهپادهای نظامی و اطلاعاتی تا عمق فلسطین اشغالی نفوذ کرده و از جمله در نزدیک تأسیسات اتمی نقب به پرواز درآمده‌اند. آن هنگام اعلام شد این پهپاد متعلق به حزب‌الله و برخی گروه‌های مقاومت فلسطینی است که از ایران دریافت شده است.

شکست پیشاپیش وین 2 به خاطر موضع غیرمنطقی آمریکا و انگلیس

در حالی که نشست وین 2 درباره سوریه  امروز برگزار می‌شود، ناظران پیشاپیش از شکست این نشست به جز مواضع آمریکا و برخی کشورهای غربی خبر می‌دهند.
فرانک والتر اشتاین مایر وزیر خارجه آلمان ضمن سخنانی در بنیاد کوربر آلمان تصریح کرد: درباره نتیجه نشست وین خوش‌بین نیستم و کمترین دلیلی برای این خوش‌بینی وجود ندارد.
جان کری وزیر خارجه آمریکا مدعی شد: از نظر ما دستور کار کنفرانس وین، انتقال قدرت در سوریه است. همزمان ‌هاموند وزیر خارجه انگلیس خواستار کنار گذاشتن بشار اسد از روندگذار در سوریه شد.
جان کری با وجود پافشاری بر کناره‌گیری بشار اسد خواستار انعطاف طرف‌های مذاکره شده است! وی مدعی برگزاری انتخابات آزاد در سوریه شد و این در حالی است که بشار اسد در انتخاباتی آزاد و با نظارت بین‌المللی روی کار آمد. اما با جنگ نیابتی آمریکا و متحدانش روبرو است. بنابراین طبیعی است که در صورت برگزاری هر انتخابات دیگری، آمریکایی‌ها به انتخاب مردم سوریه احترام نخواهند گذاشت.
کری همچنین گفت: صلح با بودن بشار اسد عملی نمی‌شود.
اما در مقابل لاوروف وزیر خارجه روسیه تاکید کرد پافشاری برای برکناری بشاراسد ساده‌انگارانه است و نباید مذاکرات بر کناره‌گیری بشاراسد متمرکز شود.
وی افزود: مذاکرات باید بر این امر متمرکز باشد که چه کسی می‌تواند نماینده اپوزیسیون سوریه باشد و چه کسی از گروه‌های افراطی است.
جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید نیز گفته است: فعالیت‌های روسیه در سوریه فقط برای تقویت نظام اسد است.
روزنامه لبنانی السفیر در گزارشی اعلام کرد؛ آمریکا و برخی کشورها قصد دارند مذاکرات درباره سوریه را به نقطه آغاز برگردانند و به یک ضد حمله دیپلماتیک علیه روسیه و ایران دست بزنند.
کشاندن مذاکرات وین‌2 در بن‌بست با مطالبات بی‌اعتبار در حالی است که آمریکا و دیگر متحدانشان، جنگ سوریه را اساسا برای زدن محور مقاومت و برکناری بشاراسد به راه انداختند اما پس از 4 سال ناکام مانده‌اند. آنها در حقیقت می‌خواهند شکست میدانی را از طریق فریبکاری در کریدورهای سیاسی جبران کنند.
رهبر معظم انقلاب تاکید کرده‌اند که پایان دادن به خشونت‌ها، احترام به انتخاب مردم سوریه و تصمیم نگرفتن بیگانگان به جای مردم سوریه به تنها راه حل بحران سوریه است. ایشان همچنین تصریح کرده‌اند که جمهوری اسلامی مذاکرات جداگانه‌ای با آمریکایی‌ها در این زمینه نخواهد داشت.
بنابر برخی گزارش‌ها احتمالا از ایران یکی از معاونان وزارت خارجه در نشست وین شرکت می‌کند. علت عدم شرکت ظریف، مشغله‌ کاری وی عنوان شده است.

موشک‌های حزب‌الله به 150 هزار فروند رسیده است

براساس ارزیابی‌های اسرائیل، حزب‌الله لبنان 150 هزار موشک در اختیار دارد.
روزنامه السفیر نوشت: منابع امنیتی صهیونیستی تخمین می‌زنند حزب‌الله سعی دارد زرادخانه سلاحش را از تسلیحات دقیق و پیشرفته تولید صنایع نظامی ایران پر کند. اسرائیل تخمین زده بود حزب‌الله حدود 120 هزار موشک دارد اما اخیراً می‌گوید این حزب 150 هزار موشک دارد و علاوه بر این هواپیماهای بدون خلبان نیز دارد.
امیر بوحبوط خبرنگار نظامی پایگاه اینترنتی «والا» گفت ایران بطور روزافزونی محموله‌های بزرگتری از سلاح را به فرودگاه دمشق می‌فرستد و از آنجا با کامیون‌ها این سلاح رابه مناطق تحت کنترل حزب‌الله می‌فرستند. ایران در گذشته در انتقال این سلاح‌ها به فرودگاه دمشق و پایگاه‌های نیروی هوایی سوریه محتاط بود، اما اکنون در ارسال محموله‌ها و پیشبرد محموله‌ها احساس آزادی بیشتری می‌کند.
از سوی دیگر اوی یسخارف خبرنگار سیاسی پایگاه اینترنتی «والا» گفت؛ اسرائیل تخمین می‌زند حزب‌الله 150 هزار موشک در اختیار دارد که بیشتر آن کوتاه برد است اما برخی از آنها دور برد است.
حزب‌الله به انباشت موشکهای میان بردی که از سوریه می‌آورد، ادامه می‌دهد و همچنین موشکهای دور برد را از ایران می‌آورد. حزب‌الله ناوگانی از هواپیماهای بدون خلبان را نه برای جمع‌آوری اطلاعات بلکه برای حمله ایجاد کرده است.
وی در ادامه گفت؛ حزب‌الله به تلاشهایش برای دستیابی به موشکهای زمین به هوا از نوع سام 17، سام 22 و موشکهای زمین به هوای یاخونت ادامه می‌دهد. حزب‌الله از جنگ داخلی سوریه و حملات هوایی اسرائیل پی برد که باید به چنین سلاحی مجهز شود.

مشاور اقتصادی روحانی آدرس غلط به مردم می‌دهد

یک کارشناس اقتصادی گفت سیاست‌های اقتصادی دولت باعث عمیق‌تر شدن رکود تورمی می‌شود.
محمدقلی یوسفی استاد دانشگاه علامه طباطبایی در مصاحبه با فرارو به انتقاد از اظهارات نیلی مشاور ارشد رئیس‌جمهور پرداخت که مدعی شده تا سال 97 اقتصاد رونق نمی‌گیرد. یوسفی اظهار داشت: «واقعیت این است که دولت و مشاور محترم اقتصادی رئیس‌جمهور اعتقادی به عرضه و تولید ندارند و معتقدند که درباره عرضه نمی‌توان کاری کردو عرضه خارج از سیاست‌گذاری اقتصادی قرار می‌گیرد و فقط می‌توان روی تقاضا کار کرد که البته باید گفت این باور غلط است.»
وی ادامه داد: «اخلاق حکم می‌کند اگر کسی قادر به ارائه راه‌حل برای مشکلات کشور نیست نباید با آدرس غلط مردم را فریب بدهد؛ بلکه بهترین کار این است که کنار بکشد و راه را برای کسانی که می‌توانند برای مشکلات کشور چاره‌اندیشی کنند باز کند.»
یوسفی افزود: « به نظر می‌رسد توجیهات چند روز پیش مشاور محترم اقتصادی رئیس‌جمهور از روی ناچاری و استیصال کامل است و این موضوع نشان می‌دهد سیاست‌هایی که اتخاذ می‌شود به هیچ‌وجه برای مشکلات رکود تورمی چاره اندیشی نشده است.»
این کارشناس مسائل اقتصادی گفت: «دولت به جای آنکه جهت رفع مشکلات واقعی کشور برنامه‌ریزی کند تا بنگاههای اقتصادی بتوانند آزادانه فعالیت کنند و متناسب با شرایط مختلف تصمیم لازم را بگیرند،  آنها را در تنگناهای مختلف قرار داده است.»
وی ادامه داد: «متاسفانه بانک مرکزی شروع به فروش اوراق مشارکت کرد و از یک طرف بازار سرمایه را در تنگنا قرار داد و از سوی دیگر نرخ سود بانکی را افزایش داد و بیش از 45 درصد منابع کشور را به مسکن، ساختمان‌های لوکس و برج‌سازی و همچنین مشتریان ویژه و دولت اختصاص داد، به عبارتی اکنون بیش از 45 درصد منابع از سیستم بانکی خارج است و سیستم بانکی عملا هیچ کنترلی بر روی آن ندارد.»
وی گفت: «اینکه از یکسو نقدینگی افزایش یافته و از سوی دیگر این نقدینگی به سمت بخش‌های تولیدی نرفته است، خود گویای آن است که این منابع در جایی متمرکز شده است و اگر این منابع در خدمت بخش‌های تولیدی قرار نگیرند، هم تورم افزایش خواهد یافت و هم به دلیل کمبود عرضه با رکود مواجه خواهیم شد و لذا با کاهش تولید، نرخ بیکاری افزایش خواهد یافت که این موضوع به خصوص در بخش صنعت بسیار حاد خواهد بود.»

** وطن امروز

ادبیات نیش‌دار روحانی در شأن رئیس‌جمهور نیست

پس از اظهارات تند حسن روحانی که براساس برآوردهای ناظران بیرونی، در انتقاد از دستگیری‌های اخیر صورت گرفت، امام‌ جمعه موقت تهران از ادبیات حسن روحانی انتقاد کرد و گفت اظهارات او در شأن رئیس‌جمهور نیست. به گزارش فارس، آیت‌الله کاظم صدیقی امام‌جمعه موقت تهران در خطبه‌های دیروز نماز جمعه پایتخت گفت: موعظه دردمندانه به آقای رئیس‌جمهور دارم، آقای رئیس‌جمهور در افتتاحیه نمایشگاه مطبوعات مطالبی را گفتند که نیش داشت، از چه کسی دفاع می‌کنید و به چه کسی حمله می‌کنید؟ کسی که در رأس دستگاه اجرایی قرار دارد و بعد از مقام معظم رهبری عالی‌ترین مقام کشور محسوب می‌شود نباید با مسائل با  عصبانیت برخورد کند، نباید نیش‌دار صحبت کند، باید ادبیات این فرد مؤمن‌شادکن باشد. وی افزود: حیف است که فرد (رئیس‌جمهور) در برابر بیگانگان رعایت ادبیات و همه جوانب را بکند اما در حمله به خودی‌ها، به مؤمنین، متدینان و خدمتگزاران کشور طور دیگری صحبت کند، حیف است آقای رئیس‌جمهور در حصار جریان خاصی قرار گیرد، ما این نوع ادبیات را در شأن یک رئیس‌جمهور نمی‌بینیم. آیت‌الله صدیقی همچنین در بخشی از خطبه‌های این هفته خود به دستگیری نزار ذکا، جاسوس آمریکایی اشاره کرد و گفت: نزار ذکا هم در لبنان و هم در ایران ماموریت راه‌ انداختن شبکه مجازی اجتماعی با اهداف آمریکایی را داشت و از سرنخ‌های نفوذ بود که دستگیر شده و به اخذ دلارها و اهداف شومش اقرار کرده است، عده‌ای هم در کنار او دستگیر شده‌اند. ایشان به هشدارهای رهبر حکیم انقلاب پیرامون نفوذ اشاره کرد و گفت: نفوذ خیلی خطرناک‌تر از جنگ است. در جنگ یک شخصیتی را می‌کشند که به عنوان مثال شهیدان بهشتی و رجایی را شهید کردند اما یک رئیس‌جمهور را با نفوذ، فکر و تصمیمش را عوض می‌کنند تا مطابق میل آمریکا باشد یا نخبگان ما را تحت تاثیر قرار می‌دهند.
 
رکن‌آبادی زنده و در اختیار رژیم صهیونیستی است

پس از اظهارنظرهای مقامات کشورمان از جمله رئیس مجلس و معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه درباره وضعیت غضنفر رکن‌آبادی و احتمال زنده بودن وی، حجت‌الاسلام آقاتهرانی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز در اظهارنظری گفت که براساس اخبار رسیده، رکن‌آبادی زنده است و در اختیار رژیم صهیونیستی قرار گرفته است!
به گزارش «وطن امروز»، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین آقاتهرانی دیروز در سخنرانی دعای ندبه مدرسه علمیه معصومیه قم گفت: امروز خبردار شدیم که رکن‌آبادی زنده و در اختیار رژیم صهیونیستی قرار گرفته است. این اظهارنظر آقاتهرانی در حالی است که پیش از این نیز گمانه‌هایی درباره احتمال ربایش رکن‌آبادی بسیار محتمل بود.  با این حال آنچه ماجرا را بسیار مشکوک می‌کند؛ مقاله اخیر روزنامه یدیعوت آحارونوت چاپ سرزمین‌های اشغالی است که در گزارشی نوشت یک گنج گرانبهای ایرانی در اختیار اسرائیل قرار گرفته است! شبکه العالم نیز در تحلیلی، این گزارش یدیعوت آحارونوت را ناظر بر ماجرای ربوده شدن رکن‌آبادی تفسیر کرده است.

تمجید رهبری از نشان‌دادن شهر موشکی

جانشین رئیس ستادکل نیروهای مسلح از تعریف رهبر حکیم انقلاب از نشان دادن بخشی از شهر موشکی ایران و نیز تمجید ایشان از فرمانده نیروی هوافضای سپاه خبر داد. به گزارش تسنیم، سردار غلامعلی رشید در مراسم چهارمین سالگرد شهادت سردار حسن طهرانی‌مقدم که در مسجد امام رضا(ع) نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد، گفت: ‌ای‌کاش تا زمانی که فرماندهان عالیرتبه ما زنده هستند آنها را بیشتر بشناسیم و قدرشان را بدانیم. همین آقای حاجی‌زاده خلاقیت، نوآوری، خط‌شکنی و برنامه‌ریزی بسیار خوبی دارند که بارها و بارها دل حضرت آقا را شاد کردند. وی ادامه داد: هفدهم مهرماه سال جاری خدمت رهبری بودم. بنده از توانایی‌های اطلاعاتی هوافضا گزارش می‌دادم که آقا فرمودند کار تبلیغاتی آقای حاجی‌زاده بسیار خوب بود و گویش ایشان هم برای مردم جالب بود. منظور حضرت آقا نشان دادن شهر موشکی بود که اخیرا معرفی شد.

** خراسان

برنامه جدید دولت برای استفاده از تجارب چینی ها

بر اساس طرح جدید یکی از مسئولان اقتصادی کابینه به مدیران ارشد نهاد ریاست جمهوری که هم اکنون در کمیسیون امور زیربنایی، صنعت و محیط زیست هیئت دولت در حال بررسی است، مقرر شده با توجه به تحقیقات صورت گرفته در مورد ابعاد و ثمرات فناوری های موجود در کشور چین برای توسعه نیروگاه های بادی و خورشیدی تولید برق، این تجارب و فناوری ها برای استفاده در مناطق مختلف کشور مورد استفاده عملیاتی قرار بگیرد.

دردسرهای مصوبات دولت نهم و یازدهم برای کمیته امداد

در حالی که بر اساس مصوبه دولت یازدهم در مهرماه امسال، مقرر شده بود تصمیم دولت نهم در سال 85 درباره اعطای 3 هزار تن چای به کمیته امداد، به عنوان کمک رسمی شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران محسوب شود، بر اساس ابلاغیه جدید یک نهاد نظارتی به دولت، تاکید شده است که این مصوبه جدید دولت به علت مغایرت با قانون محاسبات عمومی، قابلیت اجرا نداشته و باطل می شود.

** جمهوری اسلامی

دفترآیت‌الله صانعی در نجف آباد بازسازی و مرمت شد

دفترآیت‌الله صانعی در نجف آباد که سه شنبه شب گذشته در پی هجوم افراد ناشناس وآتش سوزی خسارت دیده بود، بازسازی و مرمت شد. به گزارش پایگاه‌های خبری و خبرگزاری‌ها، حجت الاسلام شیخ محمودخطیب مسئول دفتر آیت‌الله صانعی در نجف آباد گفت: در پی وقوع این حادثه شیشه درهای ورودی این دفتر شکسته و قسمت‌های داخلی ساختمات بر اثر آتش سوزی خسارت دیده بود که ظرف 24 ساعت مرمت شد. وی با اشاره به پیگیری مقامهای دولتی افزود: مسئولان شهرستان نجف آباد بخصوص فرماندار و فرماندهان نیروی انتظامی با حضور در محل، ضمن اظهار تاسف از این حادثه اعلام کردند بطور جدی پیگیراین موضوع هستند وهمچنیین دستور بازسازی محل را دادند. حجت الاسلام خطیب با تاکید بر این نکته که جامعه ما نیاز به آرامش و اتحاد و همدلی دارد،اظهار امیدواری کرد که از این اتفاق‌ها دیگر رخ ندهد و همه تحمل شنیدن صداهای مختلف را داشته باشیم.

سفر ظریف به قم با حمایت کلیه مراجع از برجام

همزمان با حمایت کلیه مراجع تقلید از برجام که در سفر روز پنجشنبه دکتر محمد جواد ظریف وزیر خارجه در سفر به قم رخ داد، معاون وی سید عباس عراقچی با شعارهای تند دو نفر از دلواپسان در نمایشگاه مطبوعات مواجه شد. دلواپسان علاوه بر شعارهای تند و توهین‌آمیز، درحالی که به عراقچی گفتند به فکر قیامت هم باشد درصدد نزدیک شدن به او بودند که مردم حاضر در نمایشگاه آنها را کنار زدند.

نتایج یک نظرسنجی جدید از یهودیان انگلیس

نتایج یک نظرسنجی جدید از یهودیان انگلیس که روز پنجشنبه منتشر شد نشان می‌دهد 75 درصد آنها با شهرک سازی رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی مخالفند. موسسه اپسوس موی در این نظرسنجی درباره نظر یهودیان انگلیس نسبت به سیاست‌های رژیم صهیونیستی نیز سئوال کرده و یک چهارم آنها گفته‌اند نسبت به سیاست‌های این رژیم سوءظن دارند. علاوه بر این 24 درصد یهودیان انگلیس، حمایت خود را از تحریم‌های ضد اسرائیلی هستند. اتحادیه اروپا در مصوبه‌ای مقرر کرد تولیدات مناطق اشغالی فلسطینی نباید برچسب «ساخت اسرائیل» داشته باشند. براساس همین گزارش، حمایت از تحریم‌های ضد رژیم صهیونیستی در میان یهودیان انگلیسی زیر 30 سال به 41 درصد رسیده است.

انتقاد حجت الاسلام فرشاد از صدا و سیما

حجت الاسلام فرشاد در مراسم ترحیم آیت‌الله محمد حسین سیبویه که در حسینیه سید گلسرخ ابرندآباد یزد برگزار شد با انتقاد از صدا و سیما گفت: مسئولین ما از جمله صدا و سیما، آموزش و پرورش، اوقاف و تمام ارگان‌ها و نهادها باید دغدغه دینی بیشتری داشته باشند. وی افزود: پخش برنامه‌های مختلف و کم توجهی به اذان و نماز اول وقت از صدا و سیمای جمهوری اسلامی دور از انتظار است. وی گفت: امروز تلویزیون را مشاهده می‌کردم که هنگام پخش برنامه ورزشی تا لحظه اذان مغرب بدون هیچگونه قرائت قرآن اقدام به پخش اذان نمود و بلافاصله بعد از اتمام اذان به پخش برنامه ورزشی خود ادامه داد! وی گفت آیا با این روش جوانان به نماز اول وقت فکر می‌کنند؟

** قانون


توصیه رهبر معظم انقلاب به زائران اربعین

  باشگاه خبرنگاران   رهبر انقلاب اسلامي‌با توجه به اختلاف افکنی د‌‌‌‌‌شمنان د‌‌‌‌‌ر بین شیعیان، تاکید‌‌‌‌‌ بر عد‌‌‌‌‌م تبلیغ عکس ایشان د‌‌‌‌‌ر اربعین را د‌‌‌‌‌اشتند‌‌‌‌‌.حجت الاسلام پناهیان د‌‌‌‌‌ر هیات د‌‌‌‌‌انشگاه هنر پیرامون سفر اربعین به عتبات عالیات گفت: بد‌‌‌‌‌ترین کاری که آنها[د‌‌‌‌‌شمنان] می‌خواهند‌‌‌‌‌ بکنند‌‌‌‌‌ حمله د‌‌‌‌‌اعشی‌ها و تروریست‌ها به اربعین نیست، بد‌‌‌‌‌ترین کاری که می‌کنند‌‌‌‌‌ این است که د‌‌‌‌‌عوای د‌‌‌‌‌اخلی راه بیند‌‌‌‌‌ازند‌‌‌‌‌، آقا فرمود‌‌‌‌‌ند‌‌‌‌‌: عکس من را حق ند‌‌‌‌‌ارید‌‌‌‌‌ ببرید‌‌‌‌‌ آنجا تبلیغ کنید‌‌‌‌‌.پیش از این نیز رهبر انقلاب از طرح د‌‌‌‌‌شمن برای اختلاف‌افکنی د‌‌‌‌‌ر بین شیعیان خبر د‌‌‌‌‌اد‌‌‌‌‌ند‌‌‌‌‌ و بارها د‌‌‌‌‌ر بیانات متعد‌‌‌‌‌د‌‌‌‌‌ی تاکید‌‌‌‌‌ کرد‌‌‌‌‌ه‌اند‌‌‌‌‌ باید‌‌‌‌‌ از اقد‌‌‌‌‌اماتی که بهانه اختلاف و تنش مي‌شود‌‌‌‌‌ خود‌‌‌‌‌د‌‌‌‌‌اری کرد‌‌‌‌‌.

د‌‌‌‌‌ید‌‌‌‌‌ار سید‌‌‌‌‌ حسن نصرا... و امیر عبد‌‌‌‌‌اللهیان

ایرنا سید‌‌‌‌‌ حسن نصرا... د‌‌‌‌‌بیرکل حزب ا... لبنان و حسین امیرعبد‌‌‌‌‌اللهیان، معاون عربی و خاورمیانه ای وزارت خارجه جمهوری اسلامي‌ایران د‌‌‌‌‌ید‌‌‌‌‌ار و تحولات و رخد‌‌‌‌‌اد‌‌‌‌‌های سیاسی د‌‌‌‌‌ر منطقه را بررسی کرد‌‌‌‌‌ند‌‌‌‌‌.د‌‌‌‌‌ر این د‌‌‌‌‌ید‌‌‌‌‌ار حمید‌‌‌‌‌رضا د‌‌‌‌‌هقانی، رئیس اد‌‌‌‌‌اره اول خاورمیانه و شمال آفریقای وزارت امور خارجه و محمد‌‌‌‌‌ صاد‌‌‌‌‌ق فضلی، کارد‌‌‌‌‌ار سفارت جمهوری اسلامي‌ایران د‌‌‌‌‌ر لبنان حضور د‌‌‌‌‌اشتند‌‌‌‌‌.

اعتماد‌‌‌‌‌ مرد‌‌‌‌‌م به رئیس‌جمهور بیشتر می‌شود‌‌‌‌‌

ایلنا مشاور رسانه‌ای رئیس جمهور گفت: مرد‌‌‌‌‌م به د‌‌‌‌‌لیل تلاش‌های بی‌وقفه و مواضع صحیح رئیس جمهور، اعتماد‌‌‌‌‌شان روز به روز به وی بیشتر می‌شود‌‌‌‌‌.محمد‌‌‌‌‌رضا صاد‌‌‌‌‌ق با اشاره به سخنان رئیس‌جمهور د‌‌‌‌‌ر مراسم افتتاحیه نمایشگاه مطبوعات اظهار د‌‌‌‌‌اشت: آقای روحانی شخصیت‌ شناخته‌شد‌‌‌‌‌ه‌ای است که مرد‌‌‌‌‌م علاوه بر اینکه به ایشان اعتماد‌‌‌‌‌ کرد‌‌‌‌‌ه و همچنان اعتماد‌‌‌‌‌ د‌‌‌‌‌ارند‌‌‌‌‌، روز به روز به د‌‌‌‌‌لیل تلاش‌های بی‌وقفه ومواضعی که اتخاذ مي‌کنند‌‌‌‌‌ این اعتماد‌‌‌‌‌ بیشتر می‌شود‌‌‌‌‌.وی افزود‌‌‌‌‌: امید‌‌‌‌‌واریم همه چیز د‌‌‌‌‌ر نهایت به آن مسیری منتهی شود‌‌‌‌‌ که خیر وصلاح کشور د‌‌‌‌‌ر آن است.صاد‌‌‌‌‌ق د‌‌‌‌‌ر پایان تصریح کرد‌‌‌‌‌: نیامد‌‌‌‌‌ن چند‌‌‌‌‌ رسانه اتفاقا  نشان د‌‌‌‌‌هند‌‌‌‌‌ه تعامل و نوع برخورد‌‌‌‌‌ این د‌‌‌‌‌ولت با رسانه‌هاست، فراموش نکنیم که د‌‌‌‌‌ر همین نمایشگاه جای غرفه‌های آنها د‌‌‌‌‌ر نظر گرفته شد‌‌‌‌‌ه و این رسانه‌ها می‌توانند‌‌‌‌‌ د‌‌‌‌‌ر جای خود‌‌‌‌‌ قرار بگیرند‌‌‌‌‌ و خود‌‌‌‌‌شان را به مرد‌‌‌‌‌م  نشان بد‌‌‌‌‌هند‌‌‌‌‌.

کاناد‌‌‌‌‌ا آماد‌‌‌‌‌ه تعامل د‌‌‌‌‌وباره با ایران است

تابناک «استفان د‌‌‌‌‌یون» وزیر امور خارجه کاناد‌‌‌‌‌ا گفت: کاناد‌‌‌‌‌ا نقش سازند‌‌‌‌‌ه تری د‌‌‌‌‌ر تعامل با ایران و روسیه ایفا خواهد‌‌‌‌‌ کرد‌‌‌‌‌.د‌‌‌‌‌یون افزود‌‌‌‌‌: د‌‌‌‌‌ر این تعامل احتیاط و محافظه کاری همچنان به عنوان رویکرد‌‌‌‌‌ اصلی د‌‌‌‌‌ولت اوتاوا خواهد‌‌‌‌‌ بود‌‌‌‌‌.وی تاکید‌‌‌‌‌ کرد‌‌‌‌‌: د‌‌‌‌‌ولت لیبرال جد‌‌‌‌‌ید‌‌‌‌‌ کاناد‌‌‌‌‌ا د‌‌‌‌‌ر صورت تهد‌‌‌‌‌ید‌‌‌‌‌ شد‌‌‌‌‌ن صلح د‌‌‌‌‌ر خاورمیانه، ابایی از انتقاد‌‌‌‌‌ کرد‌‌‌‌‌ن از اسرائیل نیز نخواهد‌‌‌‌‌ د‌‌‌‌‌اشت. د‌‌‌‌‌یون د‌‌‌‌‌رخواست کاناد‌‌‌‌‌ا برای احراز یک کرسی د‌‌‌‌‌ر شورای امنیت سازمان ملل را رد‌‌‌‌‌ نکرد‌‌‌‌‌ و د‌‌‌‌‌ر این زمینه گفت: نمي‌توانم بگویم چه موقع این د‌‌‌‌‌رخواست د‌‌‌‌‌وباره د‌‌‌‌‌ر شورا مطرح خواهد‌‌‌‌‌ شد‌‌‌‌‌ اما بی ترد‌‌‌‌‌ید‌‌‌‌‌ باید‌‌‌‌‌ به این موضوع توجه د‌‌‌‌‌اشت که جهان به نقش اصلی کاناد‌‌‌‌‌ا د‌‌‌‌‌ر روند‌‌‌‌‌ تصمیم گیری‌ها نیاز د‌‌‌‌‌ارد‌‌‌‌‌.د‌‌‌‌‌ر سال 2010 د‌‌‌‌‌رخواست کاناد‌‌‌‌‌ا برای احراز یک کرسی د‌‌‌‌‌ر شورای امنیت رد‌‌‌‌‌ شد‌‌‌‌‌. این امر عمد‌‌‌‌‌تا به د‌‌‌‌‌لیل مخالفت با سیاست خارجی د‌‌‌‌‌ولت محافظه کار کاناد‌‌‌‌‌ا قلمد‌‌‌‌‌اد‌‌‌‌‌ شد‌‌‌‌‌.

ایران د‌‌‌‌‌شمن مشترک رژیم اسرائیل و عربستان!

تسنیم د‌‌‌‌‌ر اد‌‌‌‌‌امه سیاست‌های عربستان برای عاد‌‌‌‌‌ی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، رئیس سابق د‌‌‌‌‌ستگاه اطلاعاتی سعود‌‌‌‌‌ی خواستار صلح با این رژیم شد‌‌‌‌‌ و ایران را د‌‌‌‌‌شمن مشترک عربستان و رژیم صهیونیستی قلمد‌‌‌‌‌اد‌‌‌‌‌ کرد‌‌‌‌‌.به گزارش الأخبار، بعد‌‌‌‌‌ از اینکه شاهزاد‌‌‌‌‌ه ترکی فیصل، رئیس سابق د‌‌‌‌‌ستگاه اطلاعاتی عربستان سال گذشته با روزنامه صهیونیستی‌هاآرتص گفت وگو و پیشنهاد‌‌‌‌‌ طرح سازش عربی را با صهیونیست‌ها مطرح کرد‌‌‌‌‌، وی بار د‌‌‌‌‌یگر با این روزنامه صهیونیستی گفت‌وگو  كرد‌‌ و این بار خواستار صلح با رژیم صهیونیستی و عاد‌‌‌‌‌ی سازی روابط با این رژیم شد‌‌‌‌‌.فیصل مد‌‌‌‌‌عی شد‌‌‌‌‌ که گفت وگویش با روزنامه‌هاآرتص برخاسته از نظرات شخصی او است و وی نمایند‌‌‌‌‌ه د‌‌‌‌‌ربار پاد‌‌‌‌‌شاهی یا د‌‌‌‌‌ولت عربستان نیست. وی د‌‌‌‌‌ر عین حال گفت که د‌‌‌‌‌رباره نظرات صریحش با هیچ شکایتی از سوی نظام روبه‌رو نشد‌‌‌‌‌ه است. این د‌‌‌‌‌ر حالی است که روزنامه‌هاآرتص با اشاره به اینکه سخنان این شاهزاد‌‌‌‌‌ه سعود‌‌‌‌‌ی خلاف واقع است نوشت: اگر موافقت صریح یا ضمنی مقامات سعود‌‌‌‌‌ی نبود‌‌‌‌‌ این گفت وگو صورت نمی‌گرفت.

امام جمعه هر شهر امامزاد‌‌‌‌‌ه آن شهر است

ایسنا امام جمعه مشهد‌‌‌‌‌ گفت: از آن جایی که مقام معظم رهبری امام است، ائمه جمعه هر شهر د‌‌‌‌‌ر نقش امامزاد‌‌‌‌‌ه آن شهر هستند‌‌ و بقعه و بارگاه هم همان د‌‌‌‌‌ستگاه نماز جمعه است، بنابراین شما باید‌‌‌‌‌ از امام جمعه شهرتان محافظت کنید‌‌‌‌‌.احمد‌‌‌‌‌ علم الهد‌‌‌‌‌ی با بیان اینکه «مرد‌‌‌‌‌م نباید‌‌‌‌‌ بی د‌‌‌‌‌ر و د‌‌‌‌‌روازه امام جمعه را نقد‌‌‌‌‌ کنند‌‌‌‌‌»، افزود‌‌‌‌‌: البته گاهی مواقع آسیب از برخورد‌‌‌‌‌ خود‌‌‌‌‌ ائمه جمعه است که مسئولان باید‌‌‌‌‌ آن را به امام جمعه به صورت صحیح انتقال د‌‌‌‌‌هند‌‌‌‌‌.


** آرمان

واكنش روحاني به كمپين آزادي‌هاي يواشكي

شنیده شد که در جريان مصاحبه شبكه فرانسه 2 با دكتر حسن روحاني رئيس‌جمهور ايران، يكي از خبرنگاران با نشان دادن تصويري از يك دختر ايراني از رئيس‌جمهور درباره مساله حجاب زنان ايران و شكل‌گيري اين كمپين سوال كرد. دكتر حسن روحاني، هم در پاسخ به پرسش خبرنگار فرانسوي گفت: «ما مشكلات مهم‌تري در كشور داريم كه به اين مسائل نمي‌رسيم. » وي در ادامه افزود: در ايران قانون حكمفرماست و بايد به آن احترام بگذاريم. 
 
گلايه‌هاي سردار‌آزمون

شنیده شد که سردار آزمون درحالي كه به دليل صادرنشدن ويزايش بايد جدا از ساير ملي پوشان، دوران آسيب ديدگي را سپري مي‌كرد، ناگهان بعد از پيروزي تيم ملي برابر تركمنستان، بغضش تركيد. اين بار سردار آزمون از تيترهاي رسانه‌ها دلخور است، البته نه براي مطالبي درباره خودش، كه گير او به تيتري است كه يكي از روزنامه‌هاي ورزشي براي بازي ايران و تركمنستان زده بود. او در اينستاگرامش از دلخوري اش نوشت. از اين گفت كه خودش و پدرانش، سال‌هاست افتخار مي‌كنند كه با وجود تركمن بودن، سربازان ايران هستند و به ايراني بودن شان افتخار مي‌كنند. 
 
محكوميت ۱۲۴ ميلياردي شركت خدمات ارتباطي

شنیده شد که مديركل سازمان تعزيرات حكومتي استان البرز از احراز تخلف يك شركت خدمات ارتباطي خبر داد. علي اكبر مختاري اظهار كرد: در پي شكايت مردم مبني بر گرانفروشي شركت مخابرات در ازاي هر پالس بازرسان دستگاه نظارتي از اين شركت خدمات ارتباطي بازديد كردند. وي در ادامه افزود: پس از بررسي‌ها مشخص شد اين شركت 60 ميليارد ريال مازاد از تعريف، از مردم وجه اخذ كرده كه با توجه به احراز تخلف انتصابي پرونده تشكيل و جهت رسيدگي به تعزيرات ارجاع شد. اين مقام مسئول قضائي بيان كرد: شعبه ياد شده با توجه به شواهد موجود در پرونده اين شركت را به پرداخت جريمه 124ميليارد ريال محكوم كرد. 
 
به نام مشهد، به كام چين!

شنیده شد که يك كارشناس گردشگري گفت: اينكه چه سهمي از بازار سوغات مشهد را كالاهاي بي‌كيفيت چيني تصاحب كرده‌اند، معلوم نيست، اما واقعيت اين است كه در گفت‌وگو با بازرگانان چيني، بر اين نكته تاكيد مي‌كنند كه همه توليدات اين كشور بي‌كيفيت نيست و واردكنندگان مشهدي از 4 نوع سجاده توليد چين با كيفيت‌هاي متفاوت، پايين‌ترين آنها را به دليل ارزاني قيمت انتخاب مي‌كنند و به مشهد مي‌آورند. احمد ديناري با ابراز تاسف از روند رو به رشد ورود اجناس خارجي به مشهد، تاكيد مي‌كند: ضرورتي وجود ندارد كه از كشوري غيراسلامي به شهري كه قرار است پايتخت فرهنگي جهان اسلام در سال 2017 ميلادي شود، كالاهاي فرهنگي مذهبي مثل سجاده و تسبيح وارد شود. 
 
بابك زنجاني، آقاشهرزاد قصه گو!

شنیده شد که بابك زنجاني نشان داده كه آدم تيزهوش و زرنگي است و با همين زيركي توانسته قاپ خيلي‌ها و از جمله دولت دهمي‌ها را بدزدد. پارسينه نوشت؛ او درجلسه اخير دادگاه از موجودي يكي از حساب‌هايش به مبلغ22ميليارد يورو خبر داد. در جلسه قبلي هم گفت فلان مبلغ را همين امروز به حساب دولت بر مي‌گرداند. داستان بابك زنجاني شبيه شهرزاد قصه گو است. شهرزاد به همسري سلطاني در مي‌آيد كه بيم داشته به دست او كشته شود. بنابراين قصه‌اي سريالي سرهم مي‌كند و آن را تا هزارويكشب ادامه مي‌دهد و مرگ خود را به تاخير مي‌اندازد. بابك زنجاني آنقدر زرنگ هست كه اگر دادگاهش به جلسه هزارو يكم هم برسد، قصه برايش داشته باشد. اما نكته آن است كه دادگاه بتواند، از قهرمانان قصه‌هاي آقاشهرزاد! رمزگشايي كند. 
 
روسيه 8 ميليارد دلار به ايران وام مي‌دهد

شنیده شد که معاون وزيرصنعت، معدن و تجارت ايران، از توافق مسكو و تهران درباره اعطاي وام 8 ميليار دلاري روسيه به ايران خبر داد. مجتبي خسرو تاج گفت: مسكو و تهران، بر شروط اساسي وامي به ارزش حدود 8 ميليارد دلار كه روسيه با هدف اجراي طرح‌هاي مشترك، اعطا خواهد كرد، توافق كردند. وي توضيح داد: اين وام به شركت‌هاي ايراني وارد‌كننده از روسيه براي اجراي پروژه‌هاي مشترك، اعطا خواهد شد. خسرو تاج با تاكيد بر اينكه اكنون بانك‌ها بايد بر جزئيات فني اين طرح توافق كنند، افزود: براي اجراي اين طرح دو راه وجود دارد؛ اول از طريق ضمانت‌هاي دولتي و دوم از طريق ضمانت‌هاي بانكي. وزارت انرژي روسيه نيز چندي پيش اعلام كرده بود مسكو، طرح اعطاي وامي به ارزش 5 ميليارد دلار به ايران را در دستور كار قرار داده است. 
 
پست اينستاگرامي بعيدي‌نژاد از نظم ژاپني

شنیده شد که حميد بعيدي نژاد با انتشار پستي اينستاگرامي از تاثير نظم اجتماعي بر آرامش رواني مردم گفته است. وي تصويري از صف تاكسي‌هاي شهر توكيو را منتشر كرده و از حفظ نوبت تشكيل صف در كارهاي روزمره اجتماعي نوشته است. وي نوشت: نظم ژاپني صف انتظار تاكسي‌ها در ترافيك شبانه شهر توكيو. بي‌ترديد نظم، نقش مهمي در ايجاد انضباط اجتماعي و آرامش رواني جامعه ايفا مي‌نمايد. در بي‌نظمي فقط افراد بي‌اخلاق و آنها كه اعتقادي به احترام به حقوق ديگران ندارند بهره‌مند مي‌شوند هر چند خود آنها نيز قرباني بي‌نظمي در شرايط ديگر مي‌شوند. همين حفظ نوبت به هنگام تشكيل صف در كارهاي ساده اجتماعي يكي از مهم‌ترين مظاهر نظم اجتماعي است كه تاثير رواني التزام مردم به آن و نقش اجتماعي آن را نبايد دست كم بگيريم.
 
انتقاد پزشكيان ازشائبه نفوذ آمريكايي‌ها

شنیده شد که نماينده مردم تبريز در پاسخ به اينكه درباره نفوذ كه اين روزها مستمسك عده‌اي براي سركوب مخالفان سياسي شان شده چه نظري داريد، گفت: چه نفوذي بالاتر از اين است كه در رسانه ملي قوميت‌ها را به تمسخر بگيرند و كل جامعه را متشنج كنند؟ چقدر مي‌شود نفوذ كرد كه اين شكاف را در جامعه به وجود آورد؟ آنها مي‌گويند در ساير حوزه‌ها نفوذ است؟ اين اشتباه است. اين منصفانه نيست. خبرآنلاين نوشت؛ مسعود پزشكيان در واكنش به اينكه يكي از سخنرانان اخيرا اعلام كرده ۱۰ هزار نفر را آمريكا در ايران نفوذي كرده و پرونده دارند؟، اظهار داشت: اگر مي‌دانند و برخورد نمي‌كنند، در قبال كشور بايد جواب بدهند. آن ۱۰ هزار نفر را او از كجا مي‌داند؟ اگر مي‌داند چرا ولش كرده؟ اين جاي سوال است! چرا شفاف نمي‌گويد؟ مثل احمدي‌نژاد مي‌گويد ليست دزدان در جيبم است. تا آخر هم نگفت دزدان چه كسي هستند؟ بابك زنجاني خارجي بود؟ از كجا آمد؟


** شرق

خطیب نماز جمعه تهران: سخنان رئیس‌جمهور نيش داشت

ایرنا: آیت‌الله صدیقی، خطیب نماز جمعه تهران، با اشاره به دستگیری نزار زاکا گفت: نزار زاکا، هم در لبنان و هم در ایران، مأموریت راه‌اندازی شبکه مجازی اجتماعی با اهداف آمریکایی را داشت و سرنخ‌های نفوذ بود، او دستگیر شده و به اخذ دلارها بابت اجرای اهداف شومش اقرار کرده و عده‌ای هم در کنار او دستگیر شده‌اند. او با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر مسئله نفوذ، نفوذ را خطرناک‌تر از جنگ دانست و توضیح داد: اینها نخبگان ما را تحت‌تأثیر قرار می‌دهند و بدون هزینه، ما را قشون خود قرار می‌دهند، خیلی نفوذ خطرناک است و به این دلیل، حساسیت بجایی در این جهت انجام شد. همچنین به گزارش «فارس»، حجت‌الاسلام صدیقی گفت: در پایان خطبه‌ام یک موعظه دردمندانه به آقای رئیس‌جمهور دارم. آقای رئیس‌جمهور در افتتاحیه نمایشگاه مطبوعات مطالبی را گفتند که نیش داشت، از چه کسی دفاع می‌کنید و به چه کسی حمله می‌کنید؟ کسی که در رأس دستگاه اجرائی قرار دارد و بعد از مقام معظم رهبری، عالی‌ترین مقام کشور محسوب می‌شود، نباید با مسائل با  عصبانیت برخورد کند، نباید نیش‌دار صحبت کند، باید ادبیات این فرد، مؤمن‌شادکن باشد. او در پایان گفت: حیف است که فرد در برابر بیگانگان رعایت ادبیات و همه جوانب را بکند اما در حمله به خودی‌ها، به مؤمنان، متدینان و خدمتگزاران کشور طور دیگری صحبت کند، حیف است آقای رئیس‌جمهور در حصار جریان خاصی قرار گیرد، ما این نوع ادبیات را در شأن یک رئیس‌جمهور نمی‌بینیم.

وحدت اصولگرایان منهای طیف لاریجانی

نامه نیوز: روح‌الله حسینیان، عضو جبهه پایداری درمورد روند وحدت اصولگرایان گفت: اصولگرایان قطعا به وحدت می‌رسند و ممکن است تنها طیف آقای لاریجانی وارد سازوکار وحدت نشود ولی بیشتر طیف‌های اصولگرا با هم به وحدت می‌رسند. درحال‌حاضر اصولگرایان دو مشکل اساسی دارند؛ نخست اینکه اصلاح‌طلبان به یک وحدتی رسیده‌اند و حتما با وحدت بیشتری وارد انتخابات می‌شوند و یکی هم اینکه اصولگرایان نتوانسته‌‌اند رضایت مردم اصولگرا و حزب‌الله را تأمین کنند. 

محسن رضایی:زوایای قتل احمد مشخص نشده است

تسنیم: محسن رضایی در صفحه اینستاگرام خود به مناسبت سالگرد فوت فرزند ارشد خود به ذکر خاطراتی از احمد رضایی‌میرقائد پرداخت و اعلام کرد: به‌زودی جزئیاتی از ضربه‌زدن آن مرحوم به منافقان در آمریکا را شرح خواهم داد. متن این پیام به شرح زیر است: جبهه فقط رزمنده‌ها نبودند که فداکاری می‌کردند و می‌جنگیدند. خانواده رزمند‌ه‌ها جهاد کمتری از همسران خود نداشتند، چون ما بعضا شش ماه یک بار هم فرصت سرکشی به خانه را پیدا نمی‌کردیم. همسران رزمنده‌ها هشت سال به صورت یک‌تنه بار تربیت فرزندان بدون حضور شوهران‌شان را به دوش می‌کشیدند. این بخشی از جنگ است که به آن توجه نمی‌شود. آیا یک بچه هفت تا هشت‌ساله انتظار ندارد با پدرش به پارک یا بازار برود؟ خانواده من یکی از ده‌ها هزار خانواده‌ای بود که این مشکلات را تحمل کردند. این مشکلات روی احمد هم اثر داشت و یک بار به مادرش گفته بود کاش یا پدرم شهید می‌شد که می‌گفتیم پدرمان شهید شده یا می‌آمد و یک بار با هم به پارک و بازار می‌رفتیم. احمد به خاطر روحیات خاصی که داشت و شجاعتی که در وجودش بود، سر پرشوری داشت و دچار اشتباهی در زندگی‌اش شد، اما چیزی نگذشت که متوجه شد و با مشورت من نقشی را برعهده گرفت و به تلافی اشتباهش ضربه‌ای هم به منافقان در آمریکا زد که در موقع لازم جزئیات آن را خواهیم گفت. زوایای قتل احمد مشخص نشده است. پلیس امارات در این زمینه با ما همکاری نکرد، حتی موبایل و کامپیوتر وی را هم به ما ندادند تا ببینیم آخرین تماس‌های وی با چه کسانی بوده است. احمد ما بالاخره به اصل خود برگشت و احتمالا به همین دلیل هم به قتل رسید. یک سال با ما به خانه خدا مشرف شد و ساعت‌ها در کعبه نماز می‌خواند که همراهان او خسته شده و به هتل برگشته بودند. به او می‌گفتند شما زانودرد نمی‌گیرید؟ احمد بسیار قرآن می‌خواند و ذکر می‌گفت. در کنار جنازه‌اش پارچه سفیدی پیدا کردند که هزار اسم الله را نوشته بود.

تلاش یاران احمدی‌نژاد براي رفتن به مجلس

تسنیم: کامران دانشجو عضو هیأت مؤسس جبهه یکتا با بیان اینکه جبهه یکتا به انتخابات مجلس دهم ورود می‌کند، گفت: این جبهه در انتخابات با گفتمان امام و انقلاب حتما به هم‌گرایی جریان اصولگرایی کمک و نقش خود را ایفا خواهد کرد. عضو هیأت مؤسس جبهه یکتا در پاسخ به این پرسش که آیا جبهه یکتا وارد انتخابات می‌شود، گفت: جبهه یکتا حتماً نقش خود را در راستای هم‌گرایی اصولگرایان با گفتمان کارآمدی و تحول و امام و انقلاب ایفا کرده و حتما ورود خواهد کرد و به هم‌گرایی در اصولگرایی کمک خواهد کرد.


** ایران

پیگیری حمله افراد ناشناس به دفتر آیت‌الله صانعی

دفتر آیت‌الله صانعی در نجف‌آباد که سه‌شنبه شب گذشته در پی هجوم افراد ناشناس و آتش‌سوزی خسارت دیده بود، بازسازی و مرمت شد. به گزارش «ایرنا»، حجت‌السلام شیخ محمود خطیب مسئول دفتر آیت‌الله صانعی در نجف‌آباد گفت: «در پی وقوع این حادثه، شیشه درهای ورودی این دفتر شکسته و قسمت‌های داخلی ساختمان بر اثر آتش‌سوزی خسارت دیده بود که ظرف 24 ساعت مرمت شد.» وی با اشاره به پیگیری مقام‌های دولتی افزود: مسئولان شهرستان نجف‌آباد بخصوص فرماندار و فرماندهان نیروی انتظامی با حضور در محل، ضمن اظهار تأسف از این حادثه اعلام کردند که به طور جدی پیگیر این موضوع هستند و همچنین دستور بازسازی محل را دادند. خطیب ضمن یادآوری نیاز جامعه به آرامش و اتحاد و همدلی، اظهار امیدواری کرد که از این اتفاق‌ها دیگر رخ ندهد و همه تحمل شنیدن صداهای مختلف را داشته باشیم.

نقاشی پرچم امریکا مقابل دفتر لاریجانی در قم


«تابناک» گزارش داد:  تعدادی از دانشجویان و طلاب شهر مقدس قم در اعتراض به جمع‌آوری بنرهای استکبارستیزی بسیج دانشجویی در ۱۳ آبان و بی تفاوتی مسئولان نسبت به بنرهای تبلیغاتی رستوران KFC در سطح شهر، شبانه اقدام به نقاشی پرچم امریکا روی زمین در جلوی استانداری قم، شهرداری قم،‌ فرمانداری قم و دفتر علی لاریجانی کردند.

واکنش منفی مردم به شعار دلواپسان علیه عراقچی

سیدعباس عراقچی در نمایشگاه مطبوعات با شعارهای مداوم برخی از دلواپسان مواجه شد. به گزارش «انتخاب»، مذاکره کننده کشورمان در گفت‌وگوهای هسته‌ای که پنجشنبه در نمایشگاه مطبوعات حضور یافته بود، با شعارهایی از سوی دلواپسان روبه‌رو شد. این عده «خودجوش» که سعی داشتند به عراقچی نزدیک شوند، شعارهایی نظیر «عراقچی قیامت یادت باشه» سر دادند. این افراد شعارهای توهین‌آمیز دیگری نیز سر دادند که «انتخاب» از انتشار آنها خودداری می‌کرد. براساس این گزارش، پس از سر دادن این شعارها، مردم آن عده قلیل را به سمت دیگری هدایت کردند و اجازه نزدیک شدن آنها به عراقچی را ندادند.

تخریب «برجام» در برخی عزاداری‌های خانگی

روزنامه «جمهوری اسلامی» نوشت: «از اهواز خبر می‌رسد که با وجود اعلام سال 94 به عنوان سال همدلی و همزبانی دولت و ملت توسط رهبر انقلاب، متأسفانه تعدادی از مجالس روضه‌های خانگی وابسته به جناح خاص، بخصوص مجالس خانم‌ها در اهواز و برخی شهرهای خوزستان، تبدیل به محلی برای مطرح کردن مسائل جناحی و مخالفت با توافق هسته‌ای (برجام) و دولت‌ و اهانت به برخی شخصیت‌های برجسته نظام شده است. متأسفانه در برخی موارد، این مجالس مقدس حسینی به مجلس جدل و نزاع لفظی و اختلاف بین مستمعین و مبلغین تبدیل می‌شود.»

انتقاد رحیم پورازغدی از بی سوادی سایت ها


رحیم پورازغدی گفت: بنده تقریباً به هیچ یک از خبرگزاری‌ها و سایت‌های حزب‌اللهی اعتماد ندارم، چون بی‌سواد و بی‌دانش هستند به شما هم توصیه می‌کنم به سخنانی که این رسانه‌ها به نقل از افراد بیان می‌کنند، اعتماد نکنید.
به گزارش ایسنا، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در سخنان پیش  از خطبه‌های نماز جمعه دیروز تهران گفت: رسانه‌های طرفدار انقلاب غالباً بی‌سواد هستند و آموزش ندیده‌اند و بنده به بیش از 90 درصد سایت‌ها و خبرگزاری‌ها داخلی به دلیل بی‌سوادی اعتماد ندارم، اینان ناآگاهانه تیترهای خلاف می‌زنند.
 


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    امان از سیاسی کاری
  • ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    چین؟
  • ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    زیاد بود نخوندم
  • دانشجو ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    چینی ها به علم روز آگاهی دارن و اقتصاد قوی هم دارند و از همه مهم تر به دنابل نابودی ما نیستند مثل آمریکا پس باید روابط اقتصادیمون رو باهاشون افزایش بدیم
  • ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    خخخخخخخخخ
  • ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    پناه میبرم به خداوند از بستن دهان منتقدان
  • ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    احسنت
  • ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    چین
  • ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    چین قدرت اول اقتصادی دنیا در آینده ای نزدیک
  • ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    هعی روزگار

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس