گروه سیاسی مشرق - روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

** کیهان

رئیس اسبق موساد: سعودی‌ها از خودمان هستند


بخشی از زوایای پنهانی نقش عربستان و آل‌سعود در قضیه اعراب و اسرائيل، بی‌علاقه بودن سعودی‌ها در ارائه هرگونه کمک به فلسطینی‌ها و روابط پنهان آل‌سعود با صهیونیسم طی دهه‌های گذشته‌ را فاش کرده است.
به گزارش پایگاه خبری العالم «افرایم هالوی» در ویدئویی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده می‌گوید: ما عادت کرده‌ایم سعودی‌ها را این طور بشناسیم که کاملا مخالف قدم گذاشتن یهودیان در فلسطین و در خاک عربستان هستند؛ اما کتابی که اخیرا به قلم «میخائیل کهانوف» به عنوان رساله دکترا به رشته تحریر درآمده حقایق شگفت‌آوری را درباره سیاست واقعی سعودی‌ها در قبال فلسطین از دهه سوم و چهارم قرن گذشته آورده است.
وی در این کتاب خاطرنشان می‌کند عجیب نیست که بن گوریون و موشه شرتوک در دهه سی‌ام قرن گذشته با چند مستشار ارشد سعودی در لندن به امید واهی مذاکره دیدار کردند.در این دیدار بن گوریون به «حافظ وهبه» از مستشاران ارشد که اتفاقا مصری تبار هم بود (همه مستشاران ملک ابن سعود برای جلوگیری از توطئه از اتباع غیرسعودی بودند) گفت: من مطمئنم شما می‌دانید که فقط ملک بن سعود قادر به تاثیرگذاری روی مصالحه تاریخی بین اعراب و اسرائیل است.
سعودی‌ها با داشتن منابع ثروت فراوان هرگز به اعراب فلسطینی کمک مالی و تسلیحاتی نکردند و فقط طرح‌های سازش را ارائه دادند که مهمترین آنها طرح عبدالله بود که حل و فصل نهایی جنگ فلسطین و اسرائيل را مطرح می‌کند، اما در این طرح با کمال تعجب هیچ اشاره‌ای به قضیه آوارگان فلسطینی نشده است!
هالوی خاطرنشان می‌کند این سیاست واقعی سعودی‌ها در خوش‌بینانه‌ترین حالت است. سلمان نیز گفت که سیاست عربستان در خاورمیانه در دو کلمه خلاصه می‌شود؛ امنیت و ثبات در داخل و ثبات در خارج که این همان چیزی است که نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل به دنبال آن است.
وی در ادامه می‌گوید: کهانوف در کتاب خود فاش می‌کند که در زمان جنگ جهانی دوم با دو تن از امیران سعودی که هر دو از فرزندان ملک‌بن‌سعود موسس خاندان آل سعود بودند هنگام درمان در بیمارستان هداسافی در جبل سکوبس در بیت‌المقدس دیدار کرده است.
یکی از آنها امیر منصور بود که بعدا اولین وزیر دفاع عربستان شد و دومی در یک کاغذ با سربرگ پادشاهی عربستان نامه‌ای سرشار از تشکر و احترام برای پرستاران و پزشکان بیمارستان فرستاد و آن را با نام فهد امضا کرده بود. فهد نیز در سال1985 پادشاه عربستان شد و تا سال 2002 که این منصب را به عبدالله واگذار کند در این مقام بود. قطعا هیچ یک از این دو نفر بدون موافقت صریح ملک بن سعود نمی‌توانستند به بیمارستان هداسه بروند.
در این کتاب نکات فراوانی هست که ثابت می‌کند سعودی‌ها هرگز فلسطین را حمایت مالی و تسلیحاتی نکردند زیرا ملک بن سعود تحرکات قومی فلسطینی‌ها را خطری برای ثبات منطقه می‌دانست و ملک عبدالله نیز به دنبال پایان قطعی قضیه فلسطین با به رسمیت شناختن اسرائیل است.



اظهار نگرانی روزنامه اجاره‌ای از برخورد با عاملان نفوذ
 
 
روزنامه‌ای که به خاطر انکار ولایت امیرمؤمنان علیه‌السلام توقیف شده بود، نسبت به برخورد با خط نفوذ ابراز نگرانی کرد.
روزنامه بهار به قلم علی‌اصغر غروی از اعضای گروهک نهضت آزادی - که اتفاقا با رئیس اداره سوم ساواک سابقه دوستی داشته- در آستانه روز عید غدیر منکر ولایت سیاسی امیرمؤمنان(ع) شده بود و به همین دلیل توقیف شد اما با پرداخت جریمه یکی دو میلیونی از توقیف درآمد. مدیرمسئول این روزنامه یکی از مسئولان خبری روزنامه ریاست جمهوری دولت اصلاحات است که عملا نشریه خود را به وابستگان حزب منحله مشارکت و گروهک نهضت آزادی سپرده است.
بهار در سرمقاله خود به قلم «صادق - ز» (از سمپات‌های نهضت آزادی) نوشت: متأسفانه در ایران مسئله نفوذ و تذکراتی که درباره این مسئله در چند وقت اخیر داده‌اند، بدل شده است به اهرم و ابزاری در دست عده‌ای که با آن سعی می‌کنند به نحوی با دیگر جریان‌های سیاسی در کشور تسویه حساب سیاسی کنند؛ همچنان که متأسفانه شاهد هستیم که جریان تندرو به شدت روی مسئله نفوذ که یک مسئله بدیهی و طبیعی است تاکید می‌کند و از طرفی هم در تلاش است که از این کلمه استفاده ابزاری کند. همان‌طور که شاهد بودیم در چند روز گذشته به اسم نفوذ برای برخی از نویسندگان و روزنامه‌نگاران اقداماتی صورت گرفت که ممکن است ادامه هم پیدا کند، اما باید گفته شود این اقدامات معنای نفوذ و مواجهه با نفوذ نیست و بعید به نظر می‌رسد مسئولان نظام مرادشان از نفوذ این گونه اقدامات از سوی برخی از افراد و نهادها باشد؛ همچنین باید بیان شود نفوذ نباید به ابزار و وسیله‌ای در دست جریان‌های تند و رادیکال سیاسی برای پیشبرد اهداف سیاسی آن‌ها تبدیل شود.
این روزنامه می‌افزاید: باید واقعیت را بپذیریم که نمی‌شود به صورت فیزیکی جلوی نفوذ را گرفت؛ جلوی نفوذ را با آگاه کردن جامعه و تولیدات فرهنگی، سیاسی و اجتماعی بهتر است که می‌توان گرفت؛ برای نمونه صدا و سیما می‌تواند با ارائه برنامه‌های بهتر به مردم، از سوق دادن آن‌ها به سمت برنامه‌های ماهواره‌ای جلوگیری کند، یا می‌تواند با انعکاس اخبار واقعی‌تر به مردم و جامعه به گونه‌ای رفتار کند که مردم برای آگاهی از اینکه در دنیا چه می‌گذرد مجبور نباشند به شبکه‌های خارج از مرز روی بیاورند. راه مقابله با نفوذ ساده است، اما راهکارهای بسیاری دارد؛ پس راه جلوگیری از نفوذ این نیست که افراد را بازداشت و آن‌ها را  تهدید کرده، در حقیقت سعی کنیم از طریق ارعاب بگوییم ما جلوی نفوذ را گرفتیم؛ این گونه نمی‌توان جلوی نفوذ ابرقدرت‌ها را گرفت.
مغالطه نهفته در این نوشته آن است که میان نفوذ فرهنگی و مهره‌‌چینی و یارگیری سیاسی و رسانه‌ای دشمن خلط می‌کند. هیچ جای دنیا به اسم مقابله با نفوذ و اثرگذاری فرهنگی دشمن، برخورد با جاسوسان و عوامل نفوذ و مهره‌های حریف را تعطیل نمی‌کنند و اجازه شبکه‌سازی و پهن کردن تور نمی‌دهند.
فعال شدن گروهک‌های منحله‌ای نظیر نهضت آزادی در برخی رسانه‌ها به واسطه تغافل وزارت ارشاد و اطلاعات - در حالی است که حضرت امام در نامه معروف سال 66 به وزیر کشور وقت فرمودند اگر اینها در دولت موقت بر سر کار می‌ماندند و اسناد جاسوسی آنها فاش نمی‌شد، سیلی به اسلام و ایران می‌زدند که تا قرن‌ها سربلند نمی‌کرد.


انفعال در قبال فتنه‌گران از وزیر اطلاعات پذیرفته نیست


خط نفوذ و فتنه، شیوه آلوده‌سازی مسئولان را در دستور کار قرار داده است.
روزنامه رسالت در این زمینه نوشت: با تأیید مشروط برجام از سوی نظام پیگیری خط نفوذ وارد فاز جدید شده و عوامل نفوذی و همسو با غرب برای هموار کردن مسیر نفوذ در حال برنامه‌ریزی هستند. در این میان پروژه «آلوده‌سازی مسئولان» از اهمیت بیشتری برخوردار شده است.
پیش از این مقام معظم رهبری فتنه را خط قرمز نظام معرفی و بر ضرورت اعلام رسمی بیزاری و برائت از سران فتنه از سوی وزرا و دولتمردان به عنوان شرط اولیه خدمت در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تأکید فرمودند.
پس از تعیین فتنه به عنوان خط قرمز نظام، عوامل نفوذی فتنه با هدف خارج نمودن سران فتنه از انزوای سیاسی و بازگرداندن آنان به عرصه حاکمیت، پروژه‌های متعددی را در دستور کار خود قرار دادند. یکی از این فتنه‌ها که از همان آغاز به کار دولت یازدهم در سال 92 با جدیت تمام توسط دلالان و واسطه‌های سران فتنه دنبال شده است، پروژه «آلوده‌سازی مسئولان» است.
نویسنده می‌افزاید: حامیان فتنه هر از چند گاه، به بهانه‌ای یکی از مسئولین دولتی را وارد تور خود کرده و با نشاندن وی در کنار یکی از سران فتنه و گرفتن عکس تبلیغاتی و سپس انتشار آن عکس در فضای عمومی جامعه، از یکسو برای قبح‌شکنی از خیانت‌های بی‌شمار سران فتنه و از سوی دیگر در راستای آلوده سازی به افکار عمومی چنین القا می‌کنند که مقامات دولتی و دولتمردان از طرفداران فتنه بوده و از حمایت علنی از آنان ابایی ندارند؛ فتنه‌گران به صحنه سیاست بازگشته و به هیچ عنوان از گذشته خود نادم و پشیمان نیستند؛ نظام درباره فتنه‌گران کوتاه آمده است و...
یکی از این ترفندها که با انتشار عکسی از وزیر اطلاعات در کنار یکی از سران فتنه، در فضای عمومی جامعه منتشر شده، به تلاش غلامحسین کرباسچی مربوط می‌شود. کرباسچی در این مجلس با اقدامی از پیش طراحی شده، تصویری از وزیر اطلاعات را کنار یکی از سران فتنه و کرباسچی، موسوی بجنوردی و مجید انصاری را تهیه و منتشر می‌کند. این کار در حقیقت برای آلوده‌سازی و قبح‌زدایی از خیانت سران فتنه است.
هم اینک با توجه به اینکه وزارت اطلاعات، به عنوان یکی از مراکز کلیدی و اصلی شناسایی و مقابله با خط نفوذ و فتنه‌گری باید ایفای نقش نماید و جریان فتنه رسماً از سوی شیطان بزرگ و رژیم جعلی و کودک‌کش صهیونیستی و انگلستان مورد تأیید همه‌جانبه قرار گرفته، انفعال دستگاه اطلاعاتی نظام در برابر خط نفوذ و بدتر از آن آلوده شدن به محافل اصحاب فتنه و عدم تبیین موضوع و مرزبندی دستگاه اطلاعاتی نظام با فتنه‌گران و به ویژه سران فتنه، محل تأمل جدی بوده و موجب خشم و اعتراض نیروهای مؤمن و حزب‌اللهی نسبت به بی‌تفاوتی، بی‌برنامگی و عملکرد انفعالی این وزارتخانه شده است.
به عبارت دیگر انتظار کاملاً بجا، قانونی و انقلابی مردم، این است که در وهله نخست، بی‌دقتی و سهل‌انگاری و حضور یک مقام عالی‌رتبه اطلاعاتی نظام و افتادن در دام از پیش طراحی شده فتنه‌جویان و کسانی که در حال پهن کردن فرش قرمز پیش پای کدخدا هستند غیرقابل اغماض بوده و در وهله ثانی، انتظار این است که وزیر محترم اطلاعات و دستگاه تحت مدیریت وی در خط مقدم شناسایی و مقابله با خط نفوذ و برخورد با نقش‌آفرینان فتنه‌گر ایفای نقش نماید.


** وطن امروز

دستگیری 10 تروریست در تهران و 3 استان دیگر

وزیر اطلاعات گفت: 10 نفر از عوامل گروهکی تروریستی در استان‌های گلستان، مازندران، تهران و سیستان‌وبلوچستان دستگیر شدند. به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی صبح دیروز در نشستی ‌خبری از دستگیری چندین عضو گروهکی تروریستی در کشور خبر داد و گفت: 10 نفر از عوامل گروهک تروریستی در استان‌های گلستان، مازندران، تهران و سیستان‌وبلوچستان دستگیر شدند. حجت‌الاسلام علوی گفت: در ایام محرم، دشمن در تلاش بود فضای کشور را ناامن و مراسم عزاداری اباعبدالله‌الحسین(ع) را با خطر مواجه کند که با تلاش و هوشیاری سربازان گمنام امام زمان(عج) این اقدامات دشمن خنثی شد و عوامل تروریستی دستگیر شدند. وزیر اطلاعات ضربه به شبکه‌های تروریستی در شرق کشور و دستگیری 10 نفر از عوامل تروریستی در استان‌های گلستان، مازندران، تهران و  سیستان‌وبلوچستان، بازداشت بیش از20 نفر از عوامل تروریستی ترددکننده به مقصد عراق و سوریه در مرزهای ایران، ضربه به تیم تروریستی در صفی‌آباد دزفول و دستگیری 14 نفر از عوامل تروریستی این حمله که  8 تن از آنها عاملان اصلی  اقدامات تروریستی در استان خوزستان بوده‌اند و نیز ضربه به تیم تروریستی تیراندازی‌کننده به فرمانداری و چند پاسگاه انتظامی در شهر سوسنگرد در تاریخ 16/8/94 را از جمله عملیات‌های موفق سربازان گمنام امام زمان(عج) عنوان کرد. حجت‌الاسلام علوی گفت: افراد دستگیرشده  از تروریست‌های تحت حمایت کشورهای مرتجع منطقه هستند.

پیش‌بینی می‌کنیم  آژانس PMD را ببندد

نماینده جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکید کرد: انتظار داریم آژانس همان‌طور که اطلاعات گذشته برنامه هسته‌ای کشورمان را ارائه کرده‌ایم، گزارشی مبتنی بر حقایق ارائه کند نه براساس اطلاعات دروغی که برخی کشورهای غربی علیه کشورمان می‌دهند. به گزارش میزان، رضا نجفی در حاشیه نشست مشترک سفرای ایران در خارج از کشور با مسؤولان سازمان انرژی اتمی در پاسخ به پرسشی درباره فرآیند گزارش‌دهی آژانس برای بستن پرونده پی‌ام‌دی گفت: طبق نقشه راه همکاری ایران و آژانس، اقدامات کامل را انجام دادیم و آژانس ۱۵ اکتبر بیانیه‌ای صادر و اعلام کرد ایران همه اقدامات را انجام داده است. نجفی اضافه کرد: در این جلسه آخرین نکات را با آژانس بررسی خواهیم کرد و گزارش باید زمینه را فراهم کند تا قطعنامه کشورهای 1+5 در جلسه فوق‌العاده شورای حکام در ۲۴ آذر ارائه شود. نماینده کشورمان در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکید کرد: طبق برجام این کشورها متعهد هستند قطعنامه‌ای با هدف بستن موضوعات گذشته مربوط به پی‌ام‌دی ارائه کنند. وی گفت: همان‌طور که در نامه رهبر معظم انقلاب ذکر شده یکی از شروط اجرای اقدامات کشورمان بویژه درباره رآکتور اراک و تبادل سوخت، بسته شدن پرونده پی‌ام‌دی است. نجفی افزود: این مرحله، مرحله مهمی است و پیش‌بینی می‌کنیم گزارش آژانس ارائه و این پرونده بسته شود.

«عماد» موازنه‌ها را بر هم زد

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: آزمایش موفقیت‌آمیز موشک عماد تغییر تفکر راهبردی جهان نسبت به جمهوری اسلامی ایران را به دنبال داشت و موازنه‌ها را بر هم زد. به گزارش اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، سردار حسین سلامی در نخستین همایش کیفیت دفاعی افزود: امروز شما به‌رغم این فشارها، با ایمان و نوآوری پدیده‌های جدیدی را وارد عرصه دفاعی می‌کنید که نمونه آن آزمایش موفقیت‌آمیز موشک عماد بود که به عنوان یک اقدام بزرگ در این عرصه، تغییر تفکر راهبردی جهان نسبت به جمهوری اسلامی ایران را به دنبال داشت و موازنه‌ها را بر هم زد. سلامی گفت: جنگ جدید لزوما، میدان مبادله آتش نیست بلکه مدیریت نگاه، اندیشه و تفکر نیروی مقابل است و امروز بازدارندگی از جنگ موثرتر است، زیرا اگر در میدان تاکتیک قوی باشیم در میدان جنگ نیز قوی خواهیم بود. جانشین فرمانده کل سپاه افزود: تمام افکار و اندیشه‌های ما باید برای حرکت، طراحی و ارتقای کیفیت محصولات دفاعی باشد و لازم است با آگاهی از عملکرد سیستم‌ها و سامانه‌ها در میدان نبرد، وضعیت موجود را بهسازی کرده و روز‌به‌روز ارتقا بخشیم.

** خراسان

دستور مهم دولت درباره حساب های امور ارزی دستگاه ها

بر اساس ابلاغیه جدید یک نهاد مسئول اقتصادی دولت، به تعدادی از وزارتخانه ها و سازمان ها، تاکید شده است که با توجه به استقرار طرح TSA برای حسابداری بخش عمومی در دولت، مسئولان مالی مربوطه در هر دستگاه باید برای سرفصل هایی چون پرداخت ریالی جهت انجام امور ارزی، صرفا گشایش یک فقره حساب را مد نظر قرار دهند و در عین حال، باید نسبت به انسداد حسابهای موازی با حساب اصلی درباره این سرفصل ها اقدام کنند.


مجوز روحانی برای برگزاری یک گردهمایی بین المللی


بر اساس پیشنهاد وزیران عضو کمیسیون فرهنگی دولت که طی روزهای اخیر به تایید حجت الاسلام روحانی رییس جمهور کشورمان رسیده، برگزاری گردهمایی بین المللی سواحل، بنادر و سازه های دریایی توسط سازمان بنادر و دریانوردی تا سقف هزینه مبلغ 1 میلیارد و 500 میلیون ریال از محل اعتبارات مصوب سازمان مذکور و با رعایت سایر قوانین و مقررات مربوط مجاز است.

** جمهوری اسلامی

مجالس محرم در اهواز تبدیل به جدل و نزاع لفظی شده است

از اهواز خبر می‌رسد علیرغم اعلام سال 94 به عنوان سال همدلی و همزبانی دولت و ملت توسط رهبر انقلاب، متاسفانه تعدادی از مجالس روضه‌های خانگی وابسته به جناح خاص بخصوص مجالس خانم‌ها در اهواز و برخی شهرهای خوزستان تبدیل به محلی برای مطرح کردن مسائل جناحی و مخالفت با توافق هسته‌ای (برجام) و دولت‌ و اهانت به برخی شخصیت‌های برجسته نظام شده است. متاسفانه در برخی موارد این مجالس مقدس حسینی به مجلس جدل و نزاع لفظی و اختلاف بین مستمعین و مبلغین تبدیل می‌شود.

نام هاشمی برای اویل بار در لیست انتخاباتی خبرگان وجود ندارد

با اینکه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در هر چهار دوره گذشته انتخابات از ارکان فهرست انتخاباتی جوامع روحانیتی بوده است، اما براساس اطلاعاتی که یک منبع نزدیک به این تشکل در اختیار خبرنگار «پایش» گذاشته، برای اولین بار، در انتخابات خبرگان آینده ممکن است نام ایشان در فهرست مورد حمایت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نباشد. بعضی از اعضاء جامعه مدرسین تلاش می‌کنند نام آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در فهرست این جامعه نباشد و با اینکه هنوز رای‌گیری رسمی در این زمینه صورت نگرفته این افراد، رای منفی خود درباره ایشان را تبلیغ می‌کنند درحالی که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از ارکان انقلاب است و نه تنها نیازی به وجود نام خود در فهرست جامعه مدرسین ندارد بلکه این قبیل تشکل‌ها به نام ایشان نیاز دارند.


مدیر مسئول هفته نامه رصد: مطالب این نشریه، حاوی توهین به مقامات دولتی نیست

مدیر مسئول هفته نامه رصد وابسته به بسیج دانشجوئی دانشگاه قم در پاسخ به مطلب چاپ شده در ستون جهت اطلاع دوشنبه 18 آبانماه جاری با ارسال نامه‌ای نوشت: «مطالب این نشریه، حاوی توهین به مقامات دولتی و ضدیت با اقدامات ملی نیست و آنچه در ستون جهت اطلاع در این زمینه آمده، کلی گوئی است. کاریکاتورهای چاپ شده در این هفته نامه نیز قبلاً در روزنامه‌ها و سایت‌ها منتشر شده‌اند و جنبه ذم نسبت به دکتر ظریف ندارند. مطایبه و طنازی در زمینه مذاکرات هسته‌ای نیز چیزی است که در تمام دوره‌ها بوده و مقتضای دغدغه‌مندی دانشجویان است که انتقادات خود را معمولاً با زبان طنز به مسئولین بیان می‌کنند. هدف هفته نامه رصد در نهمین شماره، تبیین مسا‌له نفوذ بود که رهبر معظم انقلاب درباره آن مکرراً هشدار داده‌اند و منظور از عنوان مهاجم به ملت نیز همان نفوذی‌ها هستند. ضمناً رهبر انقلاب برجام را با 9 شرط تایید کرده‌اند و اجرای برجام بدون انجام این شرط غیرقانونی و تخطی از رهبری است.» یادآور می‌شویم که آنچه در ستون جهت اطلاع به چاپ رسیده دقیق بوده و چاپ کاریکاتور همراه با عناوینی از قبیل «مهاجم به ملت» تفسیری غیر از «ذم» ندارد و بهانه‌هائی از قبیل مطایبه و طنز نیز نمی‌توانند توجیه کننده مطالب توهین‌آمیز و ضد اقدامات ملی باشند. از عنوان مقدس بسیج نباید برای زیر سئوال بردن زحمات مسئولین استفاده شود. ضمناً آنچه در نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی به رئیس‌جمهور آمده، شروط نیست بلکه الزامات است و ایشان «برجام» را تایید کردند و دولت را ملزم به اجرای آن همراه با الزامات 9 گانه فرمودند.

** قانون

جد‌‌‌‌‌ید‌‌‌‌‌ترین موضع ضد‌‌‌‌‌ایرانی وزیر خارجه عربستان

فارس   عاد‌‌‌‌‌ل الجبیر د‌‌‌‌‌ر جد‌‌‌‌‌ید‌‌‌‌‌ترین اظهارنظر ضد‌‌‌‌‌ایرانی‌اش، مد‌‌‌‌‌عی شد‌‌‌‌‌ه است: ایران ضعیف شد‌‌‌‌‌ه و به د‌‌‌‌‌نبال د‌‌‌‌‌وستی با هر کشوری است.عاد‌‌‌‌‌ل الجبیر د‌‌‌‌‌ر حاشیه اجلاس سران کشورهای عربی و آمریکای لاتین د‌‌‌‌‌ر ریاض (پایتخت عربستان)، به شبکه «العربیه» گفت: کشورهای آمریکای لاتین همیشه آرمان‌ها و مسائل مهم عربی را تایید‌‌‌‌‌ کرد‌‌‌‌‌ه‌اند‌‌‌‌‌ و ایران که د‌‌‌‌‌رصد‌‌‌‌‌د‌‌‌‌‌ برقراری رابطه با این کشورهاست به د‌‌‌‌‌لیل ضعف موقعیت بین‌المللی‌اش است زیرا د‌‌‌‌‌وست زیاد‌‌‌‌‌ی د‌‌‌‌‌ر میان کشورهای جهان ند‌‌‌‌‌ارد‌‌‌‌‌.
الجبیر نزد‌‌‌‌‌یکی کشورهای عربی به کشورهای آمریکای جنوبی را سبب «انزوای» بیشتر ایران د‌‌‌‌‌ر د‌‌‌‌‌نیا ارزیابی کرد‌‌‌‌‌ و اد‌‌‌‌‌عا کرد‌‌‌‌‌ که «تهران ضعیف شد‌‌‌‌‌ه» و «د‌‌‌‌‌وستی ند‌‌‌‌‌ارد‌‌‌‌‌ برای همین تلاش می‌کند‌‌‌‌‌ د‌‌‌‌‌وستی هر کشوری را که شد‌‌‌‌‌ه، جلب کند‌‌‌‌‌».از طرفی د‌‌‌‌‌یگر خالد‌‌‌‌‌ آل خلیفه، وزیر خارجه بحرین که جا پای همتای سعود‌‌‌‌‌ی خود‌‌‌‌‌ می‌گذارد‌‌‌‌‌، بار د‌‌‌‌‌یگر ایران را به د‌‌‌‌‌خالت د‌‌‌‌‌ر امور د‌‌‌‌‌اخلی کشورهای عربی متهم کرد‌‌‌‌‌ و خواستار توقف آن شد‌‌‌‌‌.خالد‌‌‌‌‌ آل خلیفه به العربیه گفت، «تهران اگر می‌خواهد‌‌‌‌‌ روابط خوبی با کشورهای عربی د‌‌‌‌‌اشته باشد‌‌‌‌‌، باید‌‌‌‌‌ د‌‌‌‌‌ست از د‌‌‌‌‌خالت د‌‌‌‌‌ر امور د‌‌‌‌‌اخلی آنان برد‌‌‌‌‌ارد‌‌‌‌‌». کشورهای عربی باید‌‌‌‌‌ از خود‌‌‌‌‌شان د‌‌‌‌‌ر مقابل این د‌‌‌‌‌خالت‌ها د‌‌‌‌‌فاع کنند‌‌‌‌‌ و این نقشی است که به رهبری ملک سلمان بن عبد‌‌‌‌‌العزیز خاد‌‌‌‌‌م الحرمین الشریفین
 انجام می‌گیرد‌‌‌‌‌.

شورای امنیت کشور به صد‌‌‌‌‌ا و سیما تذکر د‌‌‌‌‌اد‌‌‌‌‌

ايرنا یک مقام مسئول د‌‌‌‌‌ر وزارت کشور گفت: شورای امنیت کشور د‌‌‌‌‌رباره توهین برنامه فیتیله شبکه د‌‌‌‌‌و‌سیما به مرد‌‌‌‌‌م ترک زبان تذکر لازم را به سازمان صد‌‌‌‌‌ا‌و‌سیما د‌‌‌‌‌اد‌‌‌‌‌ه است.وی افزود‌‌‌‌‌: شورای امنیت کشور از همان روز اول این موضوع را د‌‌‌‌‌نبال و به سازمان صد‌‌‌‌‌ا و سیما اعلام کرد‌‌‌‌‌ تا سریعا د‌‌‌‌‌ر این زمینه تد‌‌‌‌‌بیری بیند‌‌‌‌‌یشد‌‌‌‌‌ و از مرد‌‌‌‌‌م عذرخواهی کند‌‌‌‌‌ که این سازمان نیز اقد‌‌‌‌‌ام لازم را 
انجام د‌‌‌‌‌اد‌‌‌‌‌.
وی اد‌‌‌‌‌امه د‌‌‌‌‌اد‌‌‌‌‌: با توجه به اینکه سازمان صد‌‌‌‌‌ا و سیما از مرد‌‌‌‌‌م عذرخواهی و با مسئولان و عوامل مربوطه برخورد‌‌‌‌‌ کرد‌‌‌‌‌ه است مرد‌‌‌‌‌م نیز باید‌‌‌‌‌ مراقب باشند‌‌‌‌‌ و به حرف تحریک‌کنند‌‌‌‌‌گان گوش ند‌‌‌‌‌هند‌‌‌‌‌.به گزارش ایرنا، د‌‌‌‌‌ر جریان پخش برنامه فیتیله که توسط گروه کود‌‌‌‌‌ک و نوجوان شبکه د‌‌‌‌‌و سیما صبح جمعه به صورت زند‌‌‌‌‌ه پخش مي‌شد‌‌‌‌‌ یکی از مجریان برنامه با لحن و به کار برد‌‌‌‌‌ن کلماتی ناشایست به زبان ترکی موجب بروز ناراحتی د‌‌‌‌‌ر بین مرد‌‌‌‌‌م به ویژه ترک زبانان شد‌‌‌‌‌.به د‌‌‌‌‌نبال اعتراض‌های انجام شد‌‌‌‌‌ه د‌‌‌‌‌ر این راستا، صد‌‌‌‌‌ا و سیما د‌‌‌‌‌ر اطلاعیه ای ضمن عذرخواهی قول مساعد‌‌‌‌‌ مبنی بر توبیخ د‌‌‌‌‌ست‌اند‌‌‌‌‌رکاران و توقف پخش این برنامه خبر د‌‌‌‌‌اد‌‌‌‌‌.

حواشي سفر استانی روحانی به سمنان

تابناك سفر استانی رئیس جمهور به سمنان که قرار بود‌‌‌‌‌ امروز انجام شود‌‌‌‌‌ لغو شد‌‌‌‌‌،اما د‌‌‌‌‌لیل لغو و به تاخیر افتاد‌‌‌‌‌ن این سفر هنوز مشخص نشد‌‌‌‌‌ه است.بیست و چهارمین سفر استانی حسن روحانی شاید‌‌‌‌‌ از این رو بسیار حائز اهمیت است که بنا به گفته مسئولان د‌‌‌‌‌ولتی مقصد‌‌‌‌‌ کاروان د‌‌‌‌‌ولتی‌ها استان سمنان یعنی زاد‌‌‌‌‌گاه رئیس‌جمهور خواهد‌‌‌‌‌ بود‌‌‌‌‌.
سفری که از ماه‌های گذشته خبرش د‌‌‌‌‌ر محافل غیر‌رسمي‌و رسمي‌بین مسئولان مطرح می‌شد‌‌‌‌‌ و د‌‌‌‌‌ر آخر بعد‌‌‌‌‌ از تایید‌‌‌‌‌ برجام نیز ستاد‌‌‌‌‌ سفرهای استانی د‌‌‌‌‌ولت تصمیم گرفت این تصمیم پیشین خود‌‌‌‌‌ را رسما اعلام کند‌‌‌‌‌.علی‌اصغر احمد‌‌‌‌‌ی، مشاور معاون اجرایی رئیس‌جمهور و د‌‌‌‌‌بیر ستاد‌‌‌‌‌ کاروان تد‌‌‌‌‌بیر و امید‌‌‌‌‌ نخستین بار د‌‌‌‌‌ر شورای اد‌‌‌‌‌اری استان سمنان که عصر روز د‌‌‌‌‌وشنبه، چهارم آبان ماه برگزار شد‌‌‌‌‌، اعلام کرد‌‌‌‌‌: رئیس‌جمهوری کشورمان و اعضای کابینه د‌‌‌‌‌ولت تد‌‌‌‌‌بیر و امید‌‌‌‌‌ د‌‌‌‌‌ر روز بیستم آبان ماه د‌‌‌‌‌ر قالب بیست و چهارمین سفر استانی به سمنان می‌آیند‌‌‌‌‌.

تكذيب شایعه پراکنی د‌‌‌‌‌رباره آیت‌ا...سیستانی

د‌فاع مقد‌س د‌‌‌‌‌فتر آیت ا...سید‌‌‌‌‌علی سیستانی مرجع تقلید‌‌‌‌‌ شیعیان عراق شایعات سکته و حمله قلبی ایشان را تکذیب کرد‌‌‌‌‌.آیت ا... سیستانی طی چند‌‌‌‌‌ روز اخیر برخی از وزرای عراقی که د‌‌‌‌‌رخواست د‌‌‌‌‌ید‌‌‌‌‌ار با ایشان را د‌‌‌‌‌اشتند‌‌‌‌‌ را به حضور نپذیرفت. د‌‌‌‌‌ر پی این اقد‌‌‌‌‌ام، برخی رسانه‌ها با انتشار خبری د‌‌‌‌‌روغی، مد‌‌‌‌‌عی شد‌‌‌‌‌ند‌‌‌‌‌ که علت نپذیرفتن این وزراء ، حال بد‌‌‌‌‌ آیت ا... سیستانی به خاطر سکته و حمله قلبی بود‌‌‌‌‌ه است!د‌‌‌‌‌فتر آیت ا... سیستانی تصریح کرد‌‌‌‌‌: حال ایشان کاملا خوب است و د‌‌‌‌‌ر چند‌‌‌‌‌ روز اخیر هم مانند‌‌‌‌‌ همیشه کارهای طبیعی و روزانه خود‌‌‌‌‌شان و حتی د‌‌‌‌‌ید‌‌‌‌‌ارهای مرد‌‌‌‌‌مي‌و د‌‌‌‌‌ید‌‌‌‌‌ار با افراد‌‌‌‌‌ و شخصیت‌های مختلف را اد‌‌‌‌‌امه د‌‌‌‌‌اد‌‌‌‌‌ه اند‌‌‌‌‌ لذا جا د‌‌‌‌‌ارد‌‌‌‌‌ رسانه‌ها د‌‌‌‌‌ر انتشار اخبار، د‌‌‌‌‌قت نظر بیشتری د‌‌‌‌‌اشته باشند‌‌‌‌‌ و بر اساس هر مطلبی که د‌‌‌‌‌ر فضای مجازی منتشر مي‌شود‌‌‌‌‌، خبری تولید‌‌‌‌‌ و منتشر نکنند‌‌‌‌‌.


** شرق

کارگاه‌‌‌هاي پيشگيري از جرم تشكيل مي‌شود


روابط عمومی معاونت اجتماعی قوه قضائیه: محمدباقر الفت، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، با اشاره به اینکه طبق بند ١٥ اصل ١٥٦ قانون، وظیفه پیشگیری از وقوع جرم برعهده قوه قضائیه است، گفت: در همین راستا و برای تشکیل مراکز مشاوره در سراسر کشور، کارگاه‌هایی برگزار شده است. الفت، در شورای پیشگیری از وقوع جرم استان یزد که با حضور شهیندخت مولاوردی، معاون رئیس‌جمهوری، برگزار شد، با اشاره به اینکه در این مراکز مشاوره قرار نیست هرکس هر حرفی خواست بگوید یا براساس سلیقه خود تصمیم بگیرد، گفت: برای حل اختلاف، الگوی رفتاری تهیه شده و بعد از برپایی مراکز مشاوره توجیه خواهد شد که تمام فعالیت‌ها در مراکز مشاوره براساس این الگو خواهد بود.

انصاری نامزد خبرگان می‌شود


جماران: عضو مجمع روحانیون مبارز از احتمال نامزدی خود برای حضور در انتخابات مجلس خبرگان رهبری خبر داد. مجید انصاری، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، در پاسخ به سؤالی گفت: هنوز برای حضور در انتخابات خبرگان تصمیمی نگرفته‌ام. وی افزود: ممکن است در این انتخابات حضور پیدا کنم. انتخابات مجلس خبرگان رهبری اسفندماه سال جاری هم‌زمان با انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.


** آرمان

توضيحات وزير اطلاعات درباره يك عكس

شنیده شد که وزير اطلاعات در واكنش به انتشار عكسي از وي در كنار رئیس دولت اصلاحات در فضاي مجازي، آن را اتفاقي و مختص به يكي از مجالس عزاداري اباعبدا...‌الحسين دانست كه در خلال آن حتي هيچ گفت‌وگويي بين طرفين انجام نشد. ایسنا نوشت؛حجت‌الاسلام والمسلمين علوي با بيان اينكه هر ساله به لطف خدا توفيق داشتم كه در جلسات متعددي از مجالس عزاداري اباعبدا...‌الحسين(ع) كه در ايام عاشورا و تاسوعا برگزار مي‌شود شركت كنم يادآورشد: امسال نيز در هيات‌هاي زيادي از زاهدان و تهران توفيق شركت پيدا كردم و در يكي از اين برنامه‌ها حضور اينجانب با حضور افرادي ديگر همزمان گرديد كه صرفا يك اتفاق بود. وي ادامه داد: اين مراسم، مراسم عزاداري عمومي بود و برخلاف تصورات بعضي از رسانه‌ها تنها يك جلسه عزاداري بود و نه ميهمانان خاصي داشت و نه برنامه ديگري و نه گفت‌وگويي باافراد حاضر داشتم. وي تاكيد كرد: در اين جلسه با من سلام و احوال پرسي كردند وبه حكم وجوب شرعي پاسخ دادم و پاسخي كه داده شد پاسخي مختصر بود. 
 
خاطره خرازي از بيل گيتس!

شنیده شد که صادق خرازي رئيس حزب نداي ايرانيان در تالار باشگاه فرهنگيان زنجان جملات جالبي درباره اجلاس داووس بر زبان آورد. خبرآنلاين نوشت؛ خرازي در معرفي زنجان به خاطره‌اي جالب اشاره كرد: در زمان رئيس‌جمهور اصلاحات، من (صادق خرازي) و آقاي رئيس‌جمهور به اجلاس داووس رفتيم. مي‌دانيد كه اجلاس داووس مهم‌ترين اجلاس اقتصادي جهان است كه شخصيت‌هاي برتر اقتصادي سياسي دنيا در آن شركت مي‌كنند. در حاشيه اين اجلاس من به مراسم شامي دعوت شدم. در ميزي كه من نشسته بودم، شخصيت‌هاي برجسته سياسي، اقتصادي و علمي از جمله نخست‌وزير اسپانيا و بيل گيتس رئيس شركت بزرگ و جهاني مايكروسافت حضور داشتند. من و بيل گيتس در كنار هم نشسته بوديم. در اثناي اين مراسم و در حين گفت‌وگوها، بيل گيتس از من پرسيد كه اهل كدام كشور هستي؟ و من جواب دادم، ايران. شهرم را پرسيد و من جواب دادم. بيل گيتس گفت: من از شهرهاي ايران بعضي را مي‌شناسم ولي يك شهر را بيشتر مي‌شناسم. پرسيدم كجا؟ كه او گفت: زنجان. من زنجان را خوب مي‌شناسم. من بسيار تعجب كرده بودم. پرسيدم آخر چطور؟ چرا زنجان؟ و او جواب داد: من شگفت‌زده‌ام، اين شهر كوچك چگونه جايي است؟ بيل گيتس گفت: من شگفت‌زده‌ام. ما الان در مايكروسافت 17 - 18 رياضي‌دان و برنامه‌نويس برتر جهاني داريم كه در اين شركت فعاليت مي‌كنند و همه زنجاني و فارغ‌التحصيل دانشگاه زنجان هستند!
 
مصاحبه فوتبالي مهدي هاشمي از زندان

شنیده شد که گويا مهدي هاشمي‌رفسنجاني از داخل زندان اوين مصاحبه‌اي فوتبالي انجام داده است. ايسنا نوشت؛ آنطور كه از نيم‌صفحه نخست «روزنامه 90» برمي‌آيد، مهدي هاشمي گفته كه طرفدار تيم‌هاي فوتبال استقلال و پرسپوليس نيست، بلكه طرفدار تيم فوتبال تراكتورسازي تبريز است. در تيتر اين روزنامه آمده است: «تماس مهدي هاشمي از زندان اوين با نود: نه پرسپوليس، نه استقلال؛ تراكتوري‌ام!».
 
گلايه همسايگان زندان بزرگ پايتخت

شنیده شد که روستاييان همسايه زندان بزرگ پايتخت از ناامني و حاشيه‌هاي زندگي در همسايگي ندامتگاه بزرگ گلايه دارند و معتقدند تردد در جاده منتهي به زندان سخت و خطرناك است. تابناك نوشت؛ «چند سالي خريد زمين و ساخت ندامتگاه بزرگ تهران زمان برد، شايد ۵ يا ۶ سال. هنوز هم البته صداي ساخت و‌ساز از داخل زندان مي‌آيد. اما مشكل فقط اين نيست بلكه وقتي زندانيان هنگام غروب آفتاب آزاد مي‌شوند، دردسر ما آغاز مي‌شود. » اين تنها بخشي از درد دل روستاييان اطراف ندامتگاه بزرگ تهران است. جاده قديم قم، پليس راه حسن آباد، جاده چرمشهر، كيلومتر ۵، شهرك صنعتي بيجين، مجتمع ندامتگاه تهران بزرگ در واقع به بزرگ‌ترين زندان خاورميانه معروف است. اين ندامتگاه داراي ۶ زندان بزرگ است كه در حال حاضر بخشي از زندانيان قزل حصار و رجايي شهر و اوين را در خود جاي داده كه بيشتر آنها سارقان هستند. 
 
اوباما عضو فيس‌بوك شد

شنیده شد که رئيس‌جمهور آمريكا در شبكه اجتماعي فيس‌بوك عضو شد. ايسنا به نقل از پايگاه خبري ورج نوشت؛ فيس بوك پس از رسيدن به يك ميليارد كاربر روزانه در ماه سپتامبر، امروز يك كاربر بسيار مهم ديگر به دست آورد و آن فرد باراك اوباما، رئيس‌جمهور آمريكاست. اوباما چهل و چهارمين رئيس‌جمهور آمريكا عضو شبكه اجتماعي فيس بوك شده و صفحه ايجاد شده مربوط به كمپين اوباما يا صفحه‌اي كه توسط دفتر وي در كاخ سفيد اداره شود نيست. در اين صفحه اوباما شخصا به‌طور مستقيم با مردم در ارتباط است و با آنها صحبت مي‌كند. نخستين پست فيس بوكي اوباما يك ويدئو از وي در حياط خانه‌اش است. در اين ويدئو وي درباره سنجاب‌ها، روباهي به‌نام لينكلن و انتشار آلاينده كربن صحبت مي‌كند. 
 
تكذيب سكته آيت‌ا... سيستاني

شنیده شد که دفتر آيت‌ا... سيدعلي سيستاني مرجع تقليد شيعيان عراق شايعات سكته و حمله قلبي ايشان را تكذيب كرد. العالم گزارش داد؛ در پي انتشار اين شايعه دفتر اين فقيه شيعه در نجف اشرف دوشنبه شب با صدور بيانيه‌اي، خبر منتشر شده درباره سكته يا حمله قلبي به اين مرجع عاليقدر را تكذيب كرد. آيت‌ا... سيستاني طي چند روز اخير برخي از وزراي عراقي را كه درخواست ديدار با ايشان را داشتند به حضور نپذيرفت. در پي اين اقدام، برخي رسانه‌ها با انتشار خبري دروغي، مدعي شدند كه علت نپذيرفتن اين وزرا، حال بد آيت‌ا... سيستاني به خاطر سكته و حمله قلبي بوده است! دفتر آيت‌ا... سيستاني تصريح كرد: حال ايشان كاملا خوب است و در چند روز اخير هم مانند هميشه كارهاي طبيعي و روزانه خودشان و حتي ديدارهاي مردمي و ديدار با افراد و شخصيت‌هاي مختلف را ادامه داده‌اند لذا جا دارد كه رسانه‌ها در انتشار اخبار، دقت نظر بيشتري داشته باشند و بر اساس هر مطلبي كه در فضاي مجازي منتشر مي‌شود، خبري توليد و منتشر نكنند. 
 
تجمع جمعي از سهامداران پديده

شنیده شد که جمعي از سهامداران پديده كه تكليف سهام و وضعيت پولشان مشخص نيست با تجمع در مقابل دادسراي عمومي و انقلاب مشهد با تظلم خواهي در راستاي احقاق حقشان خواستار تسريع در رسيدگي به پرونده پديده و نيز تعيين بهاي سهامشان شدند. تابناك نوشت؛ اين تجمع اعتراض‌آميز كه با حضور بيش ار 100نفر صبح ديروز همراه با برخي شعارهاي اعتراض آميز و نيز پلاكاردهايي همراه بود در شبكه‌هاي اجتماعي بازتاب زيادي داشت. بنابراين گزارش يكي از اين سهامداران معترض درحالتي نامناسب بر اثر شدت فشار روحي غش كرده كه پس از نقش بر زمين‌شدن، فردي پزشك بر سر او حاضر شد و سپس او را به مركز درماني انتقال دادند. «رسانه ملي با تبليغات و مسئولان با حضورشان در پديده مردم را فريب دادند! » از جمله جملاتي بود كه اين معترضان بر روي پلاكاردي نصب كرده بودند. 


** ایران

وزیر خارجه بحرین: گفت‌وگو با ایران در اولویت است

وزیر امور خارجه بحرین  با بیان اینکه «کشورهای عرب در ارتباط با ایران گفت‌وگو را در اولویت قرار می‌دهند، اما در صورت تحمیل جنگ به خودشان، آماده دفاع هستند»، گفت: کشورهای حاشیه خلیج فارس به دنبال هیچ آسیبی به جمهوری اسلامی ایران نیستند و خواهان روابط همسایگی بهتر با ایران هستند.
به گزارش ایسنا، «خالد بن احمد آل خلیفه» وزیر خارجه بحرین پس از نشست مقدماتی وزیران امور خارجه کشورهای عربی و امریکای لاتین در ریاض پایتخت عربستان، بار دیگر ادعای اشغال جزایر سه‌گانه توسط ایران،  را تکرار کرد.


نارضایتی «الجبیر» از روابط ایران با کشورهای امریکای لاتین

در شرایطی که در ماه‌های پس از توافق هسته‌ای حدود یکصد هیأت سیاسی و اقتصادی عمدتاً از کشورهای غربی به ایران سفر کرده‌اند، وزیر خارجه عربستان مدعی شد ایران دوستانی انگشت‌شمار در جهان دارد و نزدیکی ریاض به امریکای لاتین به انزوای تهران می‌افزاید.
به گزارش «ایرنا»  به نقل از شبکه خبری «العربیه»، وزیر خارجه عربستان پس از نشست مقدماتی وزیران امور خارجه کشورهای عربی و امریکای لاتین در ریاض با ادعای اینکه «ایران به علت ضعف موضع بین‌المللی‌اش به دنبال روابط با کشورهای امریکای لاتین است»، مدعی شد که  «تهران دوستان زیادی در میان کشورهای جهان ندارد.» «الجبیر» ادامه داد: من فکر نمی‌کنم روابط ایران با کشورهای امریکای لاتین خطری برای کشورهای عربی باشد، بلکه برعکس نزدیک شدن کشورهای عربی با کشورهای امریکای لاتین باعث تشدید انزوای ایران در جهان خواهد شد.

«اس 300» سوری‌ها به تهران می‌آید؟

یک روزنامه روسی نوشت: مسکو به ایران پیشنهاد کرده است سامانه موشکی «اس- 300» ساخته شده برای سوریه را به تهران بفروشد. به گزارش «عصرایران»، روزنامه «کومرسانت» چاپ مسکو به نقل از یک منبع نظامی در روسیه گفت: مسکو قصد دارد 4 واحد از موشک‌های «اس- 300» را که قرار بود قبلاً به سوریه فروخته شود، به ایران تحویل دهد. روسیه و سوریه قرارداد خرید «اس- 300» را در سال 2010 امضا کرده بودند و قرار بود روسیه سامانه موشکی «اس- 300» را به سوریه تحویل دهد. با این حال سوریه تاکنون تنها بخشی از قطعات این سامانه موشکی را دریافت کرده است. همچنین مسکو در نهایت به دلیل مخالفت و نگرانی اسرائیل، از موضوع فروش اس- 300 به سوریه صرفنظر کرده است. «کومرسانت» افزود: قیمت قرارداد جدید اس- 300 با ایران نزدیک به یک میلیارد دلار است و این سامانه تا قبل از سال 2017 به ایران تحویل داده نخواهد شد زیرا این سامانه تولیدی به سفارش سوریه، بایدبا درخواست‌های نظامیان ایرانی، مناسب‌سازی شود.

توزیع نقدی غیر هدفمند یارانه‌ها


محمد شریعتمداری، معاون اجرایی رئیس جمهوری در صفحه شخصی خود در «اینستاگرام» نوشت: وقتی دروغگویی در دوره‌ای فضلیت شود و ارتکاب آن عادت؛ این‌گونه می‌شود که صفات عجیب و غریب «خیلی دقیق و کارشناسی شده» و «بدون اینکه ریالی از منابع دولت هزینه شود» در وصف اجرای فضاحت‌بار قانون خوب هدفمندی یارانه‌ها در دولت گذشته که آمارها و اطلاعات به روشنی گویای کذب بودن این ادعای عجیب است بر زبان برخی براحتی جاری می‌شود.  قانونی که اجرای فضاحت بارش آن را تا سرحد «توزیع نقدی غیرهدفمند یارانه‌ها» تنزل داد.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • سید اکبر کولر ساز ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۰
    0 0
    مصاحبه مهدی هاشمی فورتبالی نبود بلکه سیاسی و فتنه ای برای تحریک ترکها بود
  • ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۰
    0 0
    افرین بر همه مردم. اما اینها هم مثل آذریها فردا میان میگن به ما توهین شده و بدعش مغازه های مردم رو به آتیش میکشن
  • بی سواد ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۰
    0 0
    امان از سیاسی کاری
  • ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۰
    0 0
    چی بگم!
  • ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۰
    0 0
    مرگ بر آل سعود
  • ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۰
    0 0
    روزنامه های زنجیره ای
  • ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۰
    0 0
    درود بر سربازن گمنام امام زمان (عج)

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس