کد خبر 495081
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۱

عسگرپور گفت: طرح و ایده اولیه این سریال و جسارت آمیز بودن آن مانند طرح‌هایی دیگری که ممکن است در ذهن باشد شکل گرفت. البته در ابتدا شخصیت اصلی قصه مرد بود و جذابیت های خاص خود را داشت .

به گزارش مشرق، کارگردان سریال "نفس گرم " با بیان اینکه ایده اولیه این کار را نزدیک به یک سال و اندی پیش از شروع کار نوشته بودم، گفت: مایل بودم از زاویه دیگر کاراکتر ملیحه (هنرپیشه نقش اول زن) را نشان دهم وتلویزیون برای نشان دادن این موضوع به ما کمک کرد.

محمد مهدی عسگرپور در نشست خبری این سریال افزود: تاکنون کمتر از یک ‌سوم سریال پخش شده و بخش قابل توجهی از آن باقی مانده است که در هفته های آینده با آن رو به رو خواهیم شد.

وی گفت: طرح و ایده اولیه این سریال و جسارت آمیز بودن آن مانند طرح‌هایی دیگری که ممکن است در ذهن باشد شکل گرفت. البته در ابتدا شخصیت اصلی قصه مرد بود و جذابیت های خاص خود را داشت .

عسکرپور افزود: ما در زندگی روزمره با شخصیت های کاریزماتیک و مذهبی روبرو می‌شویم که خصوصیات خاص خود را دارد و در سینما و تلویزیون کمتر به آن پرداخت شده است. شاید هنگامی که این داستان‌ها را برای مخاطب تعریف کنیم فکر می‌کنند که قصه کلیشه‌ای است بنابراین چگونه می‌توان طوری به این داستان‌ها پرداخت که شعار نبوده باشد و بار نمایشی پیدا کند.

وی گفت: البته در این باره بحث های محتوایی زیادی وجود دارد که ترجیح می‌دهم بعد از دیده شدن سریال به آن بپردازیم زیرا این مسائل از نظر ما مهم است.

عسگرپور ادامه داد: اهدای عضو و مسائل  مربوط به آن هنگامی کلید زده می‌شود که شخص بیمار در بیمارستان امیدی به بازگشتش نباشد اما در «نفس گرم» ناامیدی برای ملیحه زود است اگر در داستان این اتفاق رخ دهد دیگر تلاش تا لحظه آخر بی‌معنا خواهد بود بنابراین شخصیت اصلی قصه امید خود را از دست نمی‌دهد.

وی درباره موضوع پنهان کاری و خیانت در داستان «نفس گرم» گفت: من تا به حال به این موضوع فکر نکرده بودم و در سریال‌های قبلی من نیز موضوع اصلی کارم این نبوده است .

عسگرپور افزود: «نفس گرم» اولین کاری بود که در آن این اتقاق به نمایش درآمد. در جامعه ما اتفاقات رخ می‌دهد که همه ما بازتاب آن را می‌بینیم در اینجا قصد دارم از کسانی که به این موضوعات می‌پردازند، دفاع کنم.

وی گفت: هنگامی که به دایره تنگ سوژه‌ها می‌رسیم بسیاری می‌گویند که چرا راجع به این مسائل کار نمی‌شود ، کشور ما با این گستردگی چرا باید سوژه کم داشته باشد من به عنوان سازنده فیلم در سینما و تلویزیون می‌گویم شرایط کار برای کار اولی‌ها در کشور ما بسیار ساده است اما هنگامی که وارد مراحل تولید می‌شویم بسیار سخت می‌شود.

وی افزود: در کدام قسمت شهر می‌توان بسیار ساده و بی دغدغه کار کرد بنابراین با توجه به نبودن شهرک ما طوری داستان‌ها را می‌نویسیم که امکان ساخت آن وجود داشته باشد.  

عسگرپور در مورد انتخاب مرجانه گلچین برای نقش اصلی «نفس گرم» گفت: به طور طبیعی این طور نبود که از قبل تصور کرده باشم که باید تابو شکنی کنم. وقتی وارد انتخاب بازیگر شدیم لیست بازیگران را مرور کردم و با خانم گلچین تماس گرفتیم ، وی  از ابتدا برای نقش ملیحه  در ذهنم انتخاب شده بود.

وی در باره تعدد لوکیشن ها سریال  نفس گرم گفت: من فقط سعی کردم از فیلم‌سازان و همکارانی که به سراغ موضوعات شاید تکراری می‌رود دفاع کنم. من اگر فکر کنم در کارم لازم است میدان،فرودگاه و یا هر چیز دیگری وجود داشته باشد به طور حتم آن را به تصویر خواهم کشید اما لازم است بگویم همه مثل هم نگاه نمی‌کنند. خودم را سعی کردم در اندازه‌های موجود تلویزیون قرار دهم.

 سریال نفس گرم به تهیه کنندگی سید محمود رضوی و با بازی مرجانه گلچین،محمود پاک نیت ، لینداکیانی و حامد کمیلی هر شب از شبکه یک سیما به روی آنتن می رود.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس