حضور نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده در «نفس گرم» در کنار یکدیگر باعث شد به نتایج بسیار خوبی برسیم.

به گزارش مشرق، طلا معتضدی نویسنده مجموعه تلویزیونی «نفس گرم» در خصوص داستان و ایده اولیه آن گفت: طرح اولیه و ایده ابتدایی «نفس گرم» متعلق به آقای عسگر‌پور بود. آقای عسگرپور با این طرح به من، پیشنهاد نوشتن و همکاری را داد و من هم با کمال میل و خوشحالی آن را پذیرفتم.

وی ادامه داد: این کار تجربه اول من با آقای عسگر‌پور بوده است. باید این مطلب را عنوان کنم که اگر با هر کسی جز عسگر‌پور قرار بود، کار کنم به نتیجه نمی‌رسیدیم. چرا که او شناخت کاملی روی کار داشته و راهنمای بسیار خوبی برای من و پیشرفت قصه بود. به علاوه کارگردانی او نیز خیلی در باورپذیری کار مؤثر واقع شد.

معتضدی بیان کرد: ما برای این سریال تحقیقات زیادی انجام دادیم. با توجه به اینکه موضوع کار مذهبی بود و مربوط به ماجرای ملیحه، و خانم‌هایی که در مراسم مذهبی حضور داشتند، نیاز به مطالعه و تحقیقات فراوان و دقیقی داشت که البته در این راه آقای افخمی با مشاوره‌های خود کمک‌های زیادی را به ما کردند. 

نویسنده مجموعه تلویزیونی «تکیه بر باد» اظهار داشت: این گونه قصه‌ها در برخی مواقع از پیرامون ما جدا هستند. بنابراین باید شرایط را به درستی درک کرد و سپس راجع‌ به آن نوشت.

وی تصریح کرد: «نفس گرم» با مضمون اجتماعی یک رئال واقعی است. در کل قصه‌های اجتماعی در بستر رئال اتفاق می‌افتند. مضمون این مجموعه، شخصیت‌ها و مسائل اصلی جامعه را پوشش داده و به آن‌ها می‌پردازد.

طلا معتضدی گفت: هر قصه‌ای با هدف آگاهی دادن نوشته می‌شود. ما قصد داریم به آدم‌های پیرامون خود بگوییم که عمیق‌تر نگاه کنند. زیرا در بسیاری اوقات نمی‌توان از برخی مسائل در امان بود و ممکن است هر انسانی در برهه‌ای از زندگی خود دچار چالش‌های مختلفی شود.

وی مهمترین تفاوت قصه «نفس گرم» را اینگونه عنوان کرد: تفاوت بارز این مجموعه حضور آقای عسگر‌پور بوده است. او کارگردان و نویسنده بسیار خوبی است و سوژه‌ای که مطرح کردند، نیز بسیار خوب و جذاب بوده. از این همکاری بسیار خوشحالم، زیرا انجام کار‌های متفاوت همیشه جذاب هستند.

معتضدی اظهار داشت: قصد داریم با این سریال به ذهن مخاطب تلنگری بزنیم. حسن «نفس گرم» آن بود که کارگردان و تهیه‌کننده آن از همان ابتدا در تمام مراحل کار حضور داشتند. نزدیکی بین نویسنده و کارگردان و تهیه‌کننده باعث شد تا با یکدیگر وارد بحث شویم و نظرات یکدیگر را بشنویم. نکته مهمی که باید به آن اشاره کنم، انتخاب خانم مرجانه گلچین بود که به نظر من خیلی بجا و مناسب بوده است.

نویسنده نمایش «سگ سکوت» بیان کرد: بازنویسی نهایی کار با خود آقای عسگرپور بوده است. این عمل به نفع کار بوده است. البته آقای افخمی هم نکات لازم و قابل توجهی را اظهار می‌کردند.

وی در مورد علاقه خود به بازیگری گفت: من بازیگری  را بلد نیستم. زیرا بازیگری کار سخت و پیچیده‌ای است.

طلا معتضدی خاطرنشان کرد: ایده آل من در نویسندگی بهتر نوشتن است. به این معنی که در هر کاری که می‌نویسم، حرکتی رو به جلو داشته باشم. اگر فیلم سینمایی روی پرده باشد و یا سریال و... از کارهای قبلی‌ام بهتر باشد.

وی در پایان بیان کرد: امیدوارم قصه، بازی‌ها، کارگردانی و ... در «نفس گرم» مخاطبان را جذب کند و اینکه تماشاگران هم از این کار استقبال کرده و لذت ببرند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۸
    0 0
    سلام. نویسنده ی محترم نفس گرم که دل مرا بسیار سرد کردید چطور جرأت می کنید در فیلمتان یک مرد خائن را انقدر خوب جلوه دهید و زنی که وارد زندگی زن دیگری شده را خوب بدانید. بنظر من ناهثید زن که چه عرض کنم انسان نبود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس