کد خبر 489270
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۸

هنوز مدت زیادی از پخش مجموعه دیدنی " تنهایی لیلا" نگذشته که بینندگان تلویزیون با فراز و نشیب های زندگی "کیمیا" در پرتلاطم ترین دوران معاصر ایران یعنی ظهور انقلاب اسلامی آشنا می شوند و هنوز این محموعه بر روی آنتن شبکه دو قرار دارد که محمدمهدی عسگرپور خبر از تولید و پخش مجموعه ای به شدت زنانه با عنوان "نفس گرم" می دهد.

به گزارش مشرق، بی تردید زنان در جامعه اسلامی ما از احترام و منزلت والایی برخوردارند و به نظر می رسد مدیران و برنامه سازان تلویزیون برای ارائه سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی به این نتیجه دست یافتند که نیاز دارند چهره واقعی زن مسلمان را در قاب تلویزیون جای دهند.

اولین سریالی که در سال 94 با محوریت نمایش زن روی آنتن رفت "تنهایی لیلا" بود. "تنهایی لیلا" مجموعه ای دیدنی به کارگردانی محمد حسین لطیفی بود که از سوم مرداد ماه روی آنتن شبکه سه سیما رفت. این مجموعه با مضمونی مذهبی و اجتماعی تلاش کرد تا از زن مسلمان چهره ای مقاوم و پایدار به نمایش گذارد در این سریال دیدیم محمد، متولی امامزاده‌؛ در زلزله خانواده خود را از دست داده و عشق دختری به نام لیلا، او را در شرایط ویژه‌ ای قرار داده و ایمان او را محک می‌زند. فیلمنامه "تنهایی لیلا" را حامد عنقا نوشت . لطیفی در مورد این سریال گفت: "این اثر به خاطر وزانت و ژانر مذهبی، اجتماعی آن درخور پخش در طول ماه مبارک رمضان است. این سریال صرفاً نمایشی ساده از زندگی نیست بلکه به دنبال ریشه‌‌های خوبی و درستی است."

پس از آن مجموعه دیگری با محوریت زن از شبکه دو سیما پخش شد که بیش از 30 قسمت آن پخش شده است. سریال "کیمیا" که عنوان اولین مجموعه بلند و 100 قسمتی سیما را نیز همراه دارد، فراز و نشیب‌های زندگی دختری نوجوان را به تصویر می کشد. در این مجموعه تحولات جامعه، پدر و دختری را مقابل هم قرار داده است. دختری پرسشگر و معترض که در مقابل پدری نظامی، منضبط و پایبند به قانون قرار گرفته است. سیر حوادثی که در زندگی این خانواده رخ می‌دهد آنها را درگیر توطئه و دسیسه‌ای بزرگ و شیطانی می‌کند و کیمیا با تلاشی خستگی‌ناپذیر درصدد نجات خانواده برمی‌آید و به این ترتیب او تبدیل به زنی مقاوم و استوار می‌شود؛ زنی مشابه هزاران زن ایرانی مسلمان که برای حفظ خانواده از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنند."کیمیا" که در سه مقطع زمانی: قبل از انقلاب، دوره‌ جنگ و زمان حال روایت می‌شود، بیش از 300 بازیگر دارد.

اما هنوز "کیمیا" به پایان راه نرسیده که خبر می رسد "نفس گرم" چهارمین مجموعه نمایشی ساخته محمدمهدی عسگرپور به زودی روانه آنتن می شود. وی پیش از این کارگردانی سریال های "گل‌های گرمسیری"، "جراحت" و "شیدایی" را بر عهده داشته است. داستان این سریال نیز براساس فیلمنامه مشترکی از عسگر‌پور و طلا معتضدی بوده و بناست این مجموعه تلویزیونی در ۳۰ قسمت ۳۵ دقیقه ای برای پخش از شبکه یک آماده شود.

این سریال ملودرامی اجتماعی بوده و روایتگر زندگی زنی به نام ملیحه با اعتقادات بالای مذهبی است و روایتگر اتفاقاتی است که در زندگی روزانه او رخ می دهد و به نوعی مسیر زندگی و اعتقاداتش را تحت الشعاع قرار می‌‌دهد.

عسگرپور در مورد این سریال می گوید: "تجربه فضای این سریال برای خودم خاص بود، چون کاری است که قصه‌های محور اصلی آن مربوط به زنان می شود و بیشتر یک کار زنانه است تا مردانه."
به نظر می رسد در فصل نو تلویزیون برای فرهنگسازی در زمینه سبک زندگی ایده آل اسلامی- ایرانی سهم زنان بیشتر شده و برنامه سازان به این گروه تاثیرگذار و پویای جامعه نگاهی ویژه دارند.

منبع: جوان آنلاين

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
    0 0
    تنهايي ليلا مشميز كننده ترين فيلم در تمام دوران زندگيم بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس