رئیس‌جمهور روسیه می‌گوید این کشور تا زمانی که ارتش سوریه به حمایت هوایی نیاز داشته باشد، به عملیات هوایی در این کشور ادامه می‌دهد و پیش‌بینی‌های لازم را هم برای تأمین هزینه‌های عملیات انجام داده است.

به گزارش مشرق، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه روز جمعه گفت این کشور تا زمانی که ارتش سوریه به حمایت هوایی نیاز داشته باشد، به عملیات در سوریه ادامه خواهد داد.

وی در مصاحبه مشترک با خبرگزاری اینترفکس روسیه و آناتولی ترکیه، گفت مسکو تمام امکانات مالی و نظامی لازم برای مقابله با تروریسم را در اختیار دارد و از این امکانات در عملیات در سوریه استفاده می‌کند.

پوتین گفت که تمام تبعات احتمالی عملیات روسیه علیه داعش بارها محاسبه شده و هزینه‌های لازم برای آن پیش‌بینی شده است.

رئیس‌جمهور روسیه به همکاری احتمالی با آمریکا هم اشاره کرد و گفت با وجود آنکه عملیات آمریکا در سوریه خلاف قوانین بین‌المللی است، اما مسکو آمادگی دارد در نبرد با داعش با واشنگتن تبادل اطلاعات داشته باشد.

وی گفت: «روسیه انتظار داشت هماهنگی نزدیکی با ائتلاف تحت رهبری آمریکا صورت گیرد، اما ایالات متحده و غرب واکنش بسیار محافظه‌کارانه‌ای نشان دادند.»

پوتین با بیان اینکه جنگنده‌های این کشور چندین هدف را که اطلاعات آن‌ها را از گروه موسوم به «ارتش آزاد سوریه» دریافت کرده بودند، هدف قرار داده‌اند، گفت: «ما میانه‌روها را هدف قرار نمی‌دهیم.»

کسی حق ندارد به جای مردم سوریه تصمیم بگیرد

رئیس‌جمهور روسیه در بخش دیگری از این مصاحبه گفت: «روسیه حق ندارد با (بشار) اسد (رئیس‌جمهور سوریه) در مورد کنار رفتن از قدرت صحبت کند. این مسئله‌ای است که به مردم سوریه بستگی دارد.»وی با بیان اینکه روسیه به این نتیجه رسیده است که مردم سوریه باید نقشه راهی برای حل و فصل بحران ایجاد کنند، گفت: «هدف حضور هوایی ما در سوریه مبارزه با تروریسم است، نه حمایت از بشار اسد. »

اظهارات آقای پوتین یک روز پیش از آن مطرح می‌شود که دور تازه مذاکرات سوریه در شهر وین اتریش برگزار شود. در دور قبلی این نشست که با حضور نمایندگان 17 کشور از جمله ایران برگزار شد، طرفین در مورد لزوم برقراری آتش بس در سوریه و آغاز روند سیاسی در این کشور توافق کردند.

گفته می‌شود تعریف گروه‌های تروریستی و همچنین سرنوشت بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه از موارد مورد اختلاف طرفین حاضر در این نشست بوده است.

ایران و روسیه بر خلاف کشورهای غربی و اعراب خلیج فارس که می‌گوید فرآیند سیاسی باید به کنار رفتن آقای اسد در زمانی مشخص منجر شود، می‌گویند این تصمیمی است که مردم سوریه باید در جریان یک انتخابات آزاد بگیرند و کسی حق ندارد بگوید که چه کسی باید در انتخابات کاندید شود.


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس