کد خبر 493486
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۶

مسکو و قاهره بامداد سه‌شنبه پیشنهاد پلیس فدرال آمریکا، «اف‌بی‌آی» برای مساعدت در تحقیق درباره دلایل سقوط هفته گذشته هواپیمای ایرباس A321 شرکت هوایی «متروجت» روسیه در منطقه صحرای سینای مصر را رد کردند.

به گزارش مشرق، روسیه و مصر، هر دو، بامداد سه‌شنبه پیشنهاد سازمان «اف‌بی‌آی» برای مساعدت در تحقیق درباره دلایل سقوط هواپیمای مسافربری روسیه در صحرای سینای مصر را رد کردند.

این هواپیمای ایرباس A321، متعلق به شرکت هوایی متروجت روسیه که شنبه هفته پیش از «شرم‌الشیخ» عازم «سن‌پترزبورگ» بود، ۲۳ دقیقه و ۱۴ ثانیه بعد از پرواز سقوط کرد و ۲۲۴ مسافر آن که تقریبا همگی گردشگران روس بودند کشته شدند.

گروه تروریستی موسوم به «دولت اسلامی عراق و شامات» (داعش) شاخه مصر، ساعتی بعد از این حادثه مدعی شد هواپیمای روسیه را با موشک ساقط کرده است. روسیه و مصر این ادعا را رد کردند.

از آن زمان، مقامات کشورهای مختلف، انفجار در هواپیما بر اثر بمب‌گذاری را قوی‌ترین عامل سقوط هواپیما دانسته‌اند.

با اینکه مقامات برخی کشورهای غربی از جمله آمریکا و بریتانیا به قوی بودن احتمال انفجار اشاره کرده‌اند مصر هنوز شواهد را برای نتیجه‌گیری کافی نمی‌داند و از این کشورها می‌خواهد تا پایان تحقیقات صبر کنند.

روسیه هم می‌گوید که در باره علت سقوط تمام احتمالات را در نظر می‌گیرد، اما این را هم پذیرفته که شاید بمب عامل سقوط باشد.

خبرگزاری رویترز، بامداد سه‌شنبه از قول یک مقام آمریکایی که اشاره‌ای به نامش نشده گزارش داد کشورهای روسیه و مصر پیشنهاد اف‌بی‌آی برای مشارکت در تحقیقات در این باره را رد کرده‌اند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس