کد خبر 494835
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۱

السفیر در گزارشی نوشت براساس ارزیابی های اسرائیل، حزب الله لبنان یکصد و پنجاه هزار موشک در اختیار دارد.

به گزارش مشرق، پایگاه اینترنتی روزنامه السفیر لبنان در گزارشی به قلم حلمی موسی نوشت پس از اینکه اعلام شد حمله هوایی اسرائیل در نزدیکی فرودگاه بین المللی دمشق علیه محموله مهمات حزب الله لبنان انجام شد، منابع امنیتی اسرائیلی تخمین زدند حزب الله سعی دارد زرداخانه سلاحش را از تسلیحات دقیق و پیشرفته تولید صنایع نظامی ایران پر کند. اسرائیل تخمین زده بود حزب الله حدود یکصد و بیست هزار موشک دارد اما اخیرا می گوید این حزب یکصد و پنجاه هزار موشک دارد و علاوه براین هواپیماهای بدون خلبان نیز دارد.


اسرائیل در این مدت بویژه پس از امضای توافق هسته ای ایران با قدرتهای بزرگ سعی دارد بگوید ایران از حیث اقتصادی برای دادن سلاح دقیق به حزب الله بویژه انواع سلاحی که قادر است اهداف راهبردی، زیرساختها و مواضع اسرائیل را با دقت هدف قرار دهد، آزاد تر شده است.


امیر بوحبوط خبرنگار نظامی پایگاه اینترنتی «والا» گفت ایران بطور روز افزونی محموله های بزرگتری از سلاح را به فرودگاه دمشق می فرستد و از آنجا با کامیونها این سلاح را به مناطق تحت کنترل حزب الله می فرستند. وی افزود ایران در گذشته در انتقال این سلاح به فرودگاه دمشق و پایگاههای نیروی هوایی سوریه محتاط بود اما اکنون در ارسال محموله ها و پیشبرد محموله ها احساس آزادی بیشتری می کند.


از سوی دیگر اوی یسخارف خبرنگار سیاسی پایگاه اینترنتی «والا» گفت اسرائیل تخمین می زند حزب الله یکصد و پنجاه هزار موشک در اختیار دارد که بیشتر آن کوتاه برد است اما برخی از آنها دور برد است. وی افزود با اینکه از سه سال پیش هزاران جنگجوی حزب الله در سوریه می جنگند و حزب الله بسیاری از جنگجویان و فرماندهانش را از دست داد، اما در این مدت هرگز تلاشهایش برای دستیابی به سلاح برای استفاده از آن بر ضد اسرائیل و نه در سوریه، متوقف نشد.


حزب الله به انباشت موشکهای میان بردی که از سوریه می آورد، ادامه می دهد و همچنین موشکهای دور برد را از ایران می آورد.

 

وی افزود حزب الله ناوگانی از هواپیماهای بدون خلبان را نه برای جمع آوری اطلاعات بلکه برای حمله ایجاد کرده است.


وی در ادامه گفت حزب الله به تلاشهایش برای دستیابی به موشکهای زمین به هوا از نوع سام ۱۷ ، سام ۲۲ و موشکهای زمین به هوای یاخونت ادامه می دهد. حزب الله از جنگ داخلی سوریه و حملات هوایی اسرائیل پی برد که باید به چنین سلاحی مجهز شود.


با اینکه اعلام شد اسرائیل به محموله مهمات حزب الله در سوریه حمله کرد اما ارزیابی رایج در اسرائیل این است که حزب الله در این شرایط به دنبال مقابله جنگی با اسرائیل نیست.

 

وی افزود با اینکه رهبری حزب الله مطمئن شد با دخالت روسیه و توافق هسته ای با ایران ، کمکهای ایران افزایش خواهد یافت اما اعمالش نشان می دهد به دنبال تنش آفرینی بر ضد اسرائیل نیست. همچنین اصرار ندارد نزاع داخلی در لبنان را شدت بخشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۲
    0 0
    تا کور شود هرآنکه نتواند دید
  • ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۲
    0 0
    تا کور شود هرآنکه نتواند دید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس