کد خبر 494898
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۷

ارتش سوریه به همراه نیروهای حزب‌الله لبنان امروز جمعه کنترل شهرک‌های «بانص» و «رسم الصهریج» در ریف جنوبی حلب را به دست گرفتند.

به گزارش مشرق، نیروهای ارتش سوریه به همراه مقاومت لبنان همچنان به پیشروی‌های خود در استان «حلب» (شمال سوریه) ادامه می‌دهند.

شبکه خبری «المیادین» لبنان در خبری فوری اعلام کرد که نیروهای مقاومت امروز جمعه موفق شدند کنترل شهر‌ک‌های «بانص» و «رسم الصهریج» را به دست گیرند.

به گزارش این شبکه، این دو شهرک در جنوب غرب شهر «العیس» واقع در ریف جنوبی حلب قرار دارند.

در ادامه پیشروی نیرهای سوری در استان حلب،  جنوب غربی ریف  این استان نیز پنجشنبه، دو روز پس از شکست حصر دو و نیم ساله «فرودگاه نظامی کویرس» شاهد موفقیت‌های بزرگ ارتش سوریه و حزب‌الله لبنان بود.

ارتش سوریه کنترل دو شهرک در جنوب حلب را به دست گرفت

نیروهای سوری ابتدا موفق شدند وارد شهر «الحاضر» در 30 کیلومتری جنوب شهر حلب شوند و در کمتر از چهار ساعت این شهر فتح شد و تروریست‌های جبهة النصره و احرار الشام نیز به سمت شهرک العیس در غرب شهر الحاضر عقب‌نشینی کردند.

اما ارتش سوریه بلافاصله «تل العیس» را زیر آتش‌شدید توپخانه قرار داد به طوری که در کمتر از یک ساعت بیش از 200 گلوله از جمله گلوله‌های مختلف خمپاره به مواضع تروریست‌ها در تل‌العیس شلیک کرد.

سقوط تل‌العیس در کنار الحاضر، به معنای کنترل کامل ارتش سوریه بر بزرگراه حلب-دمشق خواهد بود و علاوه بر این، یکی از راه‌های امدادی تروریست‌ها در جنوب حلب و مهم‌تر از آن قطع ارتباط حلب و ادلب از این منطقه است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۲
    0 0
    آقا اینا کی دست تکفیریها افتاده بود که حالا آزاد شده.... این چه وضع خبررسانیه؟؟؟؟؟؟ میترسم فردا تیتر بزنید: دمشق از دست تکفیریها آزاد شد!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • hooman ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۲
    0 0
    نصر من الله و فتح قریب به حول و قوهالهی پیروزی نهایی نزدیک است. برای سلامتی رزمندگان اسلام صلوات
  • سلمان ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۲
    0 0
    ناشناس گرامی در آغاز اعتراضات و متعاقب اون شروع شورش های مسلحانه ، گروه کثیری از نیروهای ارتشی از نظام جدا شدند و در بسیاری از شهرها هم مردم با این فکر که با پیروزی شورشها زندگی بهتری خواهند داشت از تروریستها استقبال کردن و نزدیک به هفتاد درصد کشور عملا از دست دولت خارج شده بود
  • ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۲
    0 0
    جانبعالی فکر کنم تازه اخبار سوریه رو خوندی وگرنه همچین حرفی نمیزدی
  • ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۲
    0 0
    مشرق بلاخره اون کوه یخ رو که میگفتی زد بیرون
  • ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۲
    0 0
    مشرق گزارش ویژه و جامع لطفا
  • دیرالزور ۰۵:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    اللهم صل علی محمد و ال محمد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس