مقامات اسرائیلی با ابراز نگرانی از افزایش حجم ذخایر موشکی حزب‌الله لبنان اعلام کردند که این گروه حدود 150 هزار موشک در اختیار دارد.

 به گزارش مشرق، تایم اسرائیل اعلام کرد: مقامات اسرائیلی اعلام کردند که حزب الله لبنان حدود 150 هزار موشک در اختیار دارد که تعدادی از این موشک‌ها از نوع موشک‌های دوربرد ساخت ایران بوده که قادر به هدف قرار دادن تمامی شهرهای سرزمین‌های اشغالی از شمال تا جنوب است.

این برآورد نشان از افزایش 50 درصدی در میزان ذخایر تسلیحاتی حزب الله دارد. در ماه می یک مقام اطلاعاتی برجسته اسرائیل گفته بود که میزان ذخایر موشکی حزب الله 100 هزار موشک است.

تایم اسرائیل در این گزارش نوشت: افزایش میزان موشک‌های حزب الله نشان از آن دارد که این گروه تلاش دارد تا به تسلیحاتی با هدف حمله به اسرائیل دست یابد این در حالی است که حزب الله درگیر جنگ در سوریه است.

همچنین این گروه همزمان با جنگ در سوریه در حال افزایش موشک‌های کوتاه و میان برد خود از راه سوریه بوده و در حال افزایش موشک‌های دوربرد ساخت ایران است.

از سوی دیگر حزب الله لبنان یگانی از پهپادهای جنگی تشکیل داده که آن چیزی بیشتر از جمع آوری اطلاعات است.

بر اساس نوشته تایم اسرائیل، حزب الله در تلاش برای دستیابی به موشک‌های زمین به هوای SA-17 و SA-22 و موشک‌های هوا به دریای P-800 Oniks است. در سایه رویدادها در سوریه و ادامه جنگ داخلی در این کشور و با وجود حملات اسرائیل به کاروان‌های تسلیحاتی حزب الله، این گروه تلاش‌های خود برای دستیابی به تسلیحات ایرانی را بیشتر افزایش داده است.

این نشریه صهیونیستی در ادامه گزارش خود نوشت که با وجود ارزیابی‌ها درباره افزایش ذخایر تسلیحاتی حزب‌الله، اما اسرائیل معتقد است که حزب الله هم اکنون تمایلی برای مقابله یا جنگ ندارد.

این اعتراف از زبان نتانیاهو در جریان سخنرانی اخیرش در سازمان ملل نیز مطرح شد. او اذعان کرد که حزب الله موشک های زمین به هوای "اس 22"، موشک های ضد کشتی "یاخونت"، موشک های هدایت شوند و دقیق زمین به زمین و پهپادهای هجومی که می تواند هرگونه هدفی را در خاک فلسطین اشغالی مورد اصابت قرار دهد، در اختیار دارد. این عملا بدان معناست که رژیم اسرائیل نتوانسته است جلوی مجهز شدن حزب الله به این سلاح های پیشرفته را بگیرد.

یعقوب عمیدرور مشاور سابق امنیت ملی بنیامین نتانیاهو این مسئله را توضیح داد و گفت: "نبرد شدید در سوریه، حزب الله را کارآزموده می کند". در پرتو این امر، "نسلی از فرماندهان نظامی ظهور کرد که وارد نبردهای سنگین می شوند و حزب الله آنچه را نیاز داشت تا به قدرت بسیار بهتری تبدیل شود، کسب کرد".

عمیدرو که عضو ستاد مشترک ارتش رژیم اسرائیل بود، تا این حد پیش رفت که گفت: اسرائیل به هیچ وجه پیشتر در میدان نبرد با سازمانی روبرو نشده است که تجربه ای جنگی و رزمی نظیر آنچه حزب الله بعد از دخالت خود در سوریه کسب کرده است، داشته باشد. وی در اشاره به نیروهای بسیج و داوطلب مردمی وابسته به حزب الله گفت: این مفهوم فقط در خصوص "جنگجویان نظامی" حزب الله نیست بلکه شامل جنگجویان ذخیره نیز می باشد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ایمان ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
    0 0
    خخخخخخخخخخخخخخخخخخ بترسید واز این ترس بمیرید.
  • ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
    0 0
    + انبارهای جهانی
  • ناشناس ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
    0 0
    این همه موشک هزینه نگهداری می خواد هزینه اش را کی تامین می کند.
  • ۰۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۲
    0 0
    لعنت بر صهیونیستهای غاصب حرامی. ماشاءالله به حزب الله لبنان که حقیقتا خار چشم دشمنان انسانیت و دشمنان اسلام و صهیونیستهای جنایتکار و متحدانشون شده. سلام و درود بر سیدحسن نصرالله و یاران و برادرانش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس