کد خبر 488698
تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۶

به رغم سردتر شدن هوا و نزدیکی به فصل سرما، مهاجران همچنان به سمت اروپا می‌آیند و وضعیت وخیم این افراد همچنان ادامه دارد. طی سال جاری میلادی بیش از 600 هزار تن مهاجر وارد اروپا شده‌اند که یک‌سوم آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

به گزارش مشرق، بحران مهاجرت‌ها به اروپا موجب ایجاد شکاف میان کشورهای اتحادیه اروپا شده و این شکاف در واقع در نتیجه اختلاف میان کشورهایی است که بحران مهاجران را مسئله امنیت مرزی یا چالشی انسانی می‌بینند.

آلمان به عنوان قدرتمند‌ترین قدرت اقتصادی اروپا مقصد بیشتر مهاجرانی است که خاورمیانه را به مقصد اروپا ترک کرده‌اند. انتظار می‌رود که 800 هزار تا یک میلیون نفر در سال جاری وارد آلمان شوند.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا در مجموع متعهد به پذیرش 160 هزار مهاجر و پناهجوی سوری، عراقی و اریتره‌ای ظرف مدت دو سال در خاک خود شده‌اند.

کمیسیون اتحادیه اروپا یک سیستم سهمیه‌بندی را معرفی کرده که برمبنای آن، مهاجران در کشورهای این اتحادیه به تناسب جمعیت، ظرفیت‌های اقتصادی و نرخ بیکاری آن‌ها توزیع می‌شوند.

بنا به اعلام کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد، از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون،‌صدها هزار مهاجر غیرقانونی از دریای مدیترانه عبور کرده‌اند و شمار زیادی نیز جان خود را در این سفر پرمخاطره از دست داده‌اند.

*خروج 400 پناهجو از اردوگاه «کاله» فرانسه

بیش از 00 مهاجر و پناهجو دیروز جمعه اردوگاه پناهجویان «کاله» فرانسه را ترک کردند تا در سایر مراکز پذیرش پناهجویان در حدود 10 منطقه فرانسه مستقر شوند.

بنابر اعلام بخشدار ناحیه کاله فرانسه، 402 مهاجری که از تصمیم خود برای مهاجرت به انگلیس صرفنظر کرده‌اند می‌توانند در فرانسه باقی بمانند و از شرایط پناهندگی در این کشور استفاده کنند.

خروج این مهاجران صبح دیروز جمعه با حدود 10 خودرو انجام شد.

حدود 6 هزار مهاجر برای چندین ماه خارج از این شهر ساحلی در فرانسه در کمپ حضور دارند و منتظر دریافت پناهندگی در انگلیس هستند. با نزدیک شدن به فصل سرما، شرایط باقی ماندن این افراد در این شرایط دشوار است.

کاله شهر مرزی میان فرانسه و انگلیس است که بوسیله یک تونل، انگلستان را به قاره اروپا وصل می‌کنند. روزانه مهاجران بسیاری به امید دریافت پناهندگی انگلیس سعی می‌کنند از این تونل پرخطر عبور کنند که با مخالفت انگلیس از پذیرش پناه جویان روبرو و این مساله مشکلات بسیاری برای این شهر مرزی در فرانسه بوجود آورده ا ست.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس