بزرگداشت مرتضی سرهنگی با عنوان «راوی عشق» با حضور چهره‌های فرهنگی در خبرگزاری فارس برگزار می‌شود.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، پنجاهمین عصرانه ادبی فارس عصر امروز با بزرگداشت مرتضی سرهنگی با عنوان «راوی عشق» برگزار می‌شود.

پاسداشت استاد مرتضی سرهنگی باحضور، غلامعلی حداد عادل، مهدی خاموشی، ناصرفیض، هدایت الله بهبودی، احسان محمدحسنی، محسن مومنی، علیرضاقزوه، معصومه آباد، اسماعیل امینی و دهها چهره فرهنگی_ادبی در خبرگزاری فارس برگزار می گردد و ورود برای عموم آزاد است.

مرتضی سرهنگی که اکنون مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری است از پایه‌گذاران جریان ثبت خاطرات دفاع مقدس است. او در کنار هدایت‌الله بهبودی این جریان را شروع کردند که امروز شاهد درخت تنومند ادبیات دفاع مقدس هستیم.

او در سال 1332، در تهران متولد و تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی علوم اجتماعی نیمه‌تمام رها کرد. او از سال 1358 تا 1367، با روزنامه جمهوری اسلامی همکاری و از سال 1367، در دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری مشغول فعالیت شد.

 

او در سال 1375، عضو شورای سردبیری روزنامه ایران بوده و سردبیری دو هفته نامه کمان از جمله سوابق پر بار فرهنگی او محسوب می‌شود. از میان آثار او «اسرار جنگ تحمیلی به روایت اسرای عراقی» مقام اول انتخاب کتاب سال دفاع مقدس را کسب کرد و کتاب «پا به پای باران» مقام اول گزارش را به دست آورد.

اسرار جنگ تحمیلی به روایت اسرای عراقی(مجموعه 8 جلدی مصاحبه با اسرای عراقی، 1369، انتشارات سروش)، کتاب مقاومت(کاری مشترک با هدایت الله بهبودی، 1369، انتشارات سوره مهر)، ده روز محاصره در قلعه لویزان(خاطرات یک اسیرعراقی، 1369، نشر جوان)، پا به پای باران( دو گزارش از خرمشهر مشترک با هدایت الله بهبودی، 1387، انتشارات سوره مهر)، همه چیز درباره جنگ(دارای 14 بخش پیرامون حواشی و وقایع جنگ،1388، انتشارات سوره مهر)، همسر شقایق(کتاب خاطرات همسران فرماندهان شهید استان کرمان،1388، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی) و ... بخشی از آثاری است که به قلم پدر ادبیات دفاع مقدس نوشته شده است.

معرفی و شناساندن نویسنده‌های بسیاری در عرصه دفاع مقدس یکی از فعالیت‌هایی است که مرتضی سرهنگی در دفتر ادبیات و هنر مقاومت انجام داده است.

بزرگداشت این باغبان هنر انقلاب عصر امروز سه‌شنبه 19 آبان از ساعت 14:30 در خبرگزاری فارس با حضور چهر‌ه‌های فرهنگی و هنری و با مشارکت سازمان رسانه‌ای اوج و حوزه هنری برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان به شرکت در این مراسم می‌توانند به میدان فردوسی، ابتدای خیابان انقلاب، کوچه شاهرود، پلاک یک مراجعه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس