کد خبر 493556
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۹

دور دوم نشست سوریه با حضور نمایندگان 17 کشور از جمله ایران به روز شنبه 23 آبان موکول شد.

به گزارش مشرق به نقل از بنگاه سخن پراکنی " بی بی سی "، وزارت خارجه آمریکا با اعلام این مطلب افزود : در این نشست که با هدف پایان دادن به بحران سوریه برگزار می شود ، علاوه بر «جان کری» وزیر خارجه آمریکا، نمایندگان سازمان ملل متحد واتحادیه اروپا نیز حضور می یابند.

قراراست دور تازه تلاش های دیپلماتیک برای حل بحران سوریه، درادامه نشست یک روزه پیشین باشد که روز 8 ابان در وین برگزار شد .

«جان کربی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته است وزیر خارجه امریکا دراین مذاکرات، دیدارهایی دوجانبه وچندجانبه با نمایندگان کشورهای حاضر ازجمله عربستان، ترکیه، روسیه و ایران خواهد داشت.

هدف ازبرگزاری این مذاکرات، تلاش برای رسیدن به چارچوبی برای ایجاد زمینه توافق برای آتش بس درسوریه و تشکیل دولتی انتقالی اعلام شده است که به جنگ داخلی در این کشور پایان دهد.

واشنگتن و کشورهای عرب متحدش خواهان برکناری «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه به عنوان بخشی ازراه حل بحران هستند اما مسکو وتهران با پشتیبانی ازحکومت دمشق می گویند سرنوشت رئیس جمهوری سوریه باید به رای مردم آن کشور گذاشته شود.

محمدجواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران و «سرگئی لاوروف» همتای روس او روز دوشنبه در اظهارنظرهایی جداگانه بر تداوم حمایت کشورهای خود ازحکومت سوریه تاکید کردند.
منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس