کد خبر 493994
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۸

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد: مبارزه با گروه های تروریستی از جمله داعش که عراق، سوریه و کشورهای دیگر منطقه را تهدید می کنند در اولویت قرار دارد.

به گزارش مشرق، لاوروف روز سه شنبه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «صباح الصباح» وزیر امور خارجه کویت با اشاره به اهمیت مقابله با داعش و سایر گروه های تروریستی در منطقه خاورمیانه گفت: فقط با اتحاد با یکدیگر و انسجام بر محور قوانین بین المللی بدون معیارهای دوگانه می توان بر تروریسم غلبه کرد.
وی افزود: باید در وهله اول اجازه نداد تا تروریست ها قدرت را در کشورهای خاورمیانه به دست بگیرند.
لاوروف با اشاره به اهمیت هماهنگی اقدامات کشورها در مقابله با گروه های تروریستی اظهار داشت: در ابعاد جهانی به همکاری در چارچوب سازمان ملل که نقش مرکزی را در انسجام جامعه جهانی در مبارزه با تروریسم ایفا می کند ادامه خواهیم داد.
وی افزود: در چارچوب سازمان ملل ساختارهای مربوطه از جمله کمیته ضدتروریستی و شورای امنیت وجود دارد که به هماهنگی اقدامات و تشریک مساعی برای مبارزه با تروریسم می پردازند.
لاوروف در ادامه سخنان خود به فعالیت مرکز اطلاع رسانی ضدتروریستی در بغداد اشاره کرد و گفت: روسیه با ایران، عراق و سوریه در چارچوب این مرکز برای مقابله با تروریست ها همکاری می کند.
وی خاطرنشان کرد که هر کشوری که علاقه مند به ایفای نقش در مبارزه با تروریسم در سوریه است می تواند در این مرکز مشارکت کند.
لاوروف با اشاره به دیدار امیر کویت با رییس جمهوری روسیه گفت: بر اساس نتایج این دیدار و مذاکرات دو طرف، من و همکارانم در شورای همکاری خلیج فارس در چارچوب دوجانبه و چندجانبه به همکاری در مسایل مهم همچون مبارزه با تروریسم و حل مسایل منطقه از جمله مساله سوریه خواهیم پرداخت.
وزیر امورخارجه روسیه با اشاره به اهمیت مشارکت سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب در حل مسایل خاورمیانه بر ضرورت مشارکت این سازمان ها در حل مسایل سوریه تاکید کرد.
وی با بیان این که نشست جدید سوریه در هفته آینده برنامه ریزی شده است، اظهار داشت: ما می خواهیم که در این نشست دو گام برداشته شود، نخست اینکه در باره فهرست سازمان های تروریستی توافق حاصل شود و گام دوم این که اقداماتی که گروه های مسلح (معارض) در سوریه باید انجام بدهند از جمله برقراری آتش بس مشخص شود.
وی ادامه داد: همه طرف ها موافقند که با آغاز روند حل و فصل سیاسی، آتش بس اعلام شود و این توافق شامل سازمان های تروریستی نمی شود و هر کس مسلح است و سلاح در دست دارد اعضای این گروه ها را از زمین و هوا هدف قرار می دهد.
لاوروف افزود: بدیهی است پیشرفت در حل مساله سوریه بدون رفع ابهام در خصوص دو مساله یاد شده (فهرست گروه های تروریستی و اقدامات پیش از آغاز روند حل و فصل سیاسی) امکانپذیر نیست.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس