کد خبر 493157
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۳

درحالیکه سخنگوی هیأت روسی اعزامی به نمایشگاه هوایی دوبی می‌گوید قرارداد فروش سامانه‌های دفاعی اس-300 به ایران زودتر از اوایل سال 2016 امضا نمی‌شود یک مقام شرکت «روس تک» گفت که ایران و روسیه قرارداد تحویل سامانه اس 300 را امضا کرده‌اند.

به گزارش مشرق، درحالیکه سخنگوی هیأت روسی اعزامی به نمایشگاه هوایی دوبی می‌گوید قرارداد فروش سامانه‌های دفاعی اس-300 به ایران زودتر از اوایل سال 2016 امضا نمی‌شود یک مقام شرکت روس تک گفت که ایران و روسیه قرارداد تحویل سامانه اس 300 را امضا کرده اند.

روسیه به موجب قراردادی که در سال 2007 با ایران امضا کرد باید دست‌کم پنج سامانه دفاع هوایی اس-300 را به ایران تحویل می‌داد. مسکو در سال 2010 با این بهانه که فروش این سامانه به ایران خلاف قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران است از تحویل آن به تهران امتناع کرده بود.

وزارت دفاع ایران به دنبال این تصمیم مسکو، از طرف روسی به دادگاه بین المللی شکایت کرده و خواستار دریافت غرامتی معادل 4 میلیارد دلار شده بود.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه روز 24 فروردین با صدور حکمی، ممنوعیت خودخوانده تحویل این سامانه دفاعی به ایران را لغو کرد. با این حال، مسکو تاکنون تاریخ مشخصی برای تحویل این سامانه مشخص نکرده است.

دو هفته قبل مقامات روس اعلام کردند که ممکن است تهران سامانه به روزشده‌‌ای را از مسکو دریافت کند. روسیه می‌گوید تهران پیش از دریافت اس-300 باید شکایت خود را پس بگیرد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
    0 0
    شکایتو پس نگیریم پولشو بگیریم دوباره قرارداد ببندیم!
  • ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
    0 0
    یادتان هست همین بعد از عیدی برای چند صدمین بار خبر رسید در همین وب سایت شما که روسها گفتن تا آخر سال جاری میلادی این سامانه تحویل میشه؟ الان چند ساله که پول دادیم و از این سال به سال دیگه پاس داده میشیم؟ همین امروز خبرگزاری روس اعلام کرد که اگر در اوایل سال ۲۰۱۶ امضاء شود به فاصله ۱۸ ما سامانه تحویل می شود!!! حالا می چرخونن ما هم به دنبال آنها از این سال به سال دیگه. آیا فکر نمی کنید روسها در بحرانهای اخیر منطقه در حال معامله بر سر ما هستند و ما مطمئنا با اسرائیل و آمریکا مشکل صدرصدی خواهیم داشت؟ باید خودمان دست به کار شویم در غیر اینصورت امنیت هوایی کشور مطمئنا در خطر است.
  • ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
    0 0
    یعنی تا ابد این چرخه رو تکرار کنیم!؟؟
  • نصیر ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
    0 0
    ممکنه روسها به خاطر پروژه بومی باور373 از ایران شکایت کرده باشن چون هم دوست ندارن ایران رقیب اونها در این بخش بشه و بازار رو از دست بدن و هم ممکنه کپی کاری اس سیصد اونها باشه..ایران هم که اصلا حاضر نیست این پروژه رو تعطیل کنه و به خاطر همین ......موضوع گره خورده
  • یاور ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
    0 0
    مشرق جان شما در مورد خبر قبلی اشتباه كردید. من تمام منابع را زیر و رو كردم. چنین خبری نبود. فكر می‌كنم خبر قبل هم مثل شیطنت‌های قبلی حاشیه نشین‌های خلیج فارس بود. خبر يك ماه پیش روزنامه كویتی را كه یادتان است.
  • علیا ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
    0 0
    من حس میکنم این دو مسئول در باره ی دو قرارداد جداگانه صحبت میکنند. آخه یه بار مقامات روس میگند توافق شده و حتی در حال آپگرید هستیم وگرنه تا الان تحویل میشد یه بارم اینجوری میگند. حتی مقامات ایرانی هم یه بار ماه قبل گفتند که هفته ی دیگه امضا میشه. یعنی امکان داره که پای دو قرارداد در میان باشه؟ یکی اجرای قرارداد 2007 و دیگری قراردادی که قراره امضا بشه و دو سال دیگه اجرا بشه
  • ۰۳:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۰
    0 0
    از طرفي قزاقستان با امارات قرار است مانور مشترك داشته باشند واز طرفي برادران روس سخن از فروش سوخو ٣٥ به امرات رادارند وارسويي هر مقام روسي سخن جديدي در مورد تحويل إس ٣٠٠ به ايران برزبان مي اورند ! اول گفته شد تا قبل ازپايان سال ٢٠١٥ ايس سانه به ايران تحويل ميشود وحالا موگويند از سال ٢٠١٦ شروع وتا پايان تحويل ١٨ ماه طول ميكشد !در مورد سوخو ٣٠ هم حرفهاي متناقضي ميگويند !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس