کد خبر 487222
تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۵

مدیر شرکت صادرکننده تسلیحات روسیه می‌گوید این کشور در حال مدرن‌سازی سامانه اس ۳۰۰ است و پس از انجام مراحل مربوط، آن را به تهران تحویل خواهد داد.

به گزارش مشرق، مدیر کل شرکت «روسوبورون اکسپورت»، شرکت دولتی صادرات تسلیحاتی روسیه روز سه‌شنبه گفت این کشور در حال به روزرسانی و مدرن‌سازی سامانه دفاعی اس-300 برای تحویل به ایران است.

 «آناتولی ایساکین» که در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، گفت: «تکمیل قرارداد سامانه موشکی اس-300 برای ایران یکبار تعلیق شد. حالا به ما دستور داده شده است که کار را از سر بگیریم. ما هم به عنوان عامل در حال انجام این کار هستیم، اما زمان زیادی از آن وقت گذشته و سامانه‌های اس-300 تغییر کرده‌اند. به همین خاطر داریم روز مدرن‌سازی این سامانه کار می‌کنیم.»

او افزود: «نتایج مثبت خواهد بود. فعلا که هیچ شرطی که مانع اجرایی شدن قرارداد کنونی شود، وجود ندارد.»

ایران در سال 2007 قراردادی 800 میلیون دلاری برای خرید 5 سامانه اس-300 از روسیه امضا کرد. با این حال، مسکو بعدا تحت فشار آمریکا از تحویل این سامانه به تهران خودداری کرد، اقدامی که به شکایت ایران از شرکت روسوبورون در سال 2011 منجر شد.

امسال ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه اندکی پیش از حصول توافق هسته‌ای، با صدور دستوری ممنوعیت صادرات اس-300 به ایران را لغو کرد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 26
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • حسین ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۵
    0 0
    ای بر پدر دروغگو.....
  • ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۵
    0 0
    زرشکککککککککککک بهونه جدید!!!
  • علیا ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۵
    0 0
    حالا که ایران شر به روزرسانی این سامانه ها رو گذاشته و اونها هم قبول کردند یعنی کار بدی هست؟ دوست داری همون اس 300 ساخت 2007 رو بگیریم؟ به هرحال همه میدونیم با ساخت اس400 و به نتیجه رسیدن تکنولوژی های مربوط به اون برخی از نو آوری های اس 400 رو میشه به عنوان به روز رسانی به اس 300 اضافه کرد. این که خیلی خوبه
  • ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۵
    0 0
    s-400 بده بیاد
  • افشین تهران ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۵
    0 0
    ابنبات کشی که نیست که تو قفسه حاضر باشه و بدن دست مشتری.ضمنا از خدا هم باید خواسته باشیم چرا که جوریکه شنیدم این سامانه از پی ام یو به وی4تغییر کرده که سامانه جدید تقریبا نوعی اس400حساب میشه.برد این سامانه 400کیلومتر هست یعنی دو برابر نوع قبلی.ضمنا ندادن زیاد مهم نیست چرا که با وجود باور که تا سال دیگه تموم میشه ما پشتوانه لازم رو داریم.
  • افشین تهران ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۵
    0 0
    این بهانه نیست .این خواست ایران بوده که سامانه مجهزتری بگیره.
  • افشین تهران ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۵
    0 0
    زود باشید که حوصله همه دیگه تمام شده.با دادن این سامانه ها شاید کمی از اعتبار از دست رفته خودتان را بازیابید.
  • ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۵
    0 0
    آخه علیا جان از سال ۲۰۰۷ تا الان چه تغییر عمده‌ای در سامانه های دفاعی ایجاد شده؟؟ اف۳۵ مال چند سال پیشه؟ اس۴۰۰ طراحی‌ش مال چند سال پیشه؟
  • شهرام ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۵
    0 0
    دوستان محترم اس 300 که یک مدل تولید نشده که بگیم قدیمیه. اس 300 جدید که در سال 2014 به تولید انبوه رسیده اس 300 مدل وی 4 است که در بیشتر تجهیزاتش از فناوری اس 400 استفاده شده.
  • افشین تهران ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۵
    0 0
    منهم در بالا همین رو گفتم اما مسئله اینه که اولا روسیه اس 400رو برای خودش و چین در نظر گرفته و به اعراب هم انتی 2500معمولی رو میده اگه بخوان مثل مصر و همینطور به بعضی کشورهای دیگه و بنوعی میشه گفت که به متحدان در جه 2 مثل ما وی4 رو الان اونم داده.خوب این وی4که در دم حاضر نبوده که از نمایشگاه تحویل بدن.باید کمی صبر کنیم.البته این داستان حساسیت دار شده و حوصله همه رو سر برده ولی اگه خوب تمام بشه به دیر دادنش واقعا میارزه.چرا که همانطور که شما گفتی این مدل خیلی با اس400فرق زیادی نداره و بردش دوبرابر سامانه خریداری شده قبل هست.ایکاش بیشتر خریده بودن.
  • افشین تهران ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۵
    0 0
    ناشناس 17.47 این چه حرفی شما میگی.از سال 2007تا حالا تمام سلاحها که البته بر ژایه سامانه ها شکل میگیرن تغییر کرده و باز هم خواهد کرد.هر روز ارتقا این سیستمها رو ما شاهدیم و اولین تغییر این سیستم رو از سال 2007تا حالا برای ما میتونی برد دوبرابریش رو در نظر بگیری .
  • افشین تهران ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۵
    0 0
    علیا جان در قرارداد قبلی 5سامانه اس300گفتن خریداری شده و در قرارداد جدید که بستن گفتن تغببر کرده و از 5سامانه به 4گردان اس300تغییر کرده که اگه گردانهای اس300رو مثل توپخانه در نظر بگیریم که همینطور هم هست هر گردان حداقل شامل دو و یا سه و حداکثر چهار اتشبار بحساب میان که 4گردان بین 8تا 12و یا 16 اتشبار خواهد بود که البته گزینه 16اتشبار رو در نظر نمیگیریم اما سوال من اینجاست که در قرارداد قبلی 5اتشبار شده بود 800میلیون دلار و در قرارداد جدید مبلغش 900میلیون دلار اعلام شد این چجوری میشه که 5سامانه حداقل به 8 اتسبار یا همون سامانه افزایش پیدا کنه و نوع اون هم پیشرفته تر بشه اما قیمتش فقط 100میلیون دلار تغییر کنه!!؟؟؟؟یا مبلغ رو درست اعلام نکردن و یا مبلغ قبلی شامل موشکهای اضافه بوده که در این قرارداد جدا حساب کردن و یا کلا سر کاریم.نظرت چیه؟؟؟؟؟
  • ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۵
    0 0
    مدل V4 يه مدل ضد بالستیکه (مجله هوافضا). به چه درد ما میخوره؟ مگه سامانه ی ضد اهداف پروازی در ارتفاع پایین نمي خواستیم؟
  • منوچهر ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۵
    0 0
    با سلام خدمت همگی اس 300 الان در برابر ارتش آمریکا هیچی نیست چون آمریکا یک ترلیون دلار خرج اف 35 داره میکنه که از پس اس 300 و اس 400 بگذره تازه بمب های jdemr شرکت بوینگ یا بمب های الکترو مغناطیسی که بردشون به 80 کیلومتر فراتر از سامانه پدافند هوایی که تازه داره افزایش برد میده روش کارمیکنن یا جمرهای جدید شرکت ریتیون
  • ehsan ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۵
    0 0
    باید الان اس 400 همراه با میگ 35 به ایران بده.
  • شهرام ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۵
    0 0
    افشین جان روسیه به دلیل توقف تولید اس 300 به ما هم اس 400 پیشنهاد داده بود . اما به دلیل گرانی خیلی زیاد این سیستم ها ایران ان را نپذیرفت خود روسها اعلام کرده بودند که اگه ایران انتی 2500 را نخواهد فروش اس 400 را بررسی خواهیم کرد. البته روسیه یک نوع جدیدی را از اس 300 را برای ساخت در دستور کار قرار داد که ان همان اس 300 وی 4 بود . در واقع روسیه با این کار خواست نه سیخ بسوزد نه کباب هم خواسته ی ایران شد و هم خواسته ی روسیه.
  • منوچهر ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۵
    0 0
    اس 300 v4 همان آنتی 2500 الته خبرهای شنیدم که ایران اس 300 رو در اختیار گرفته یک دوتا
  • افشین تهران ۰۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    0 0
    خیر .اولا که ما در ارتفاع بلند مشکل داشتیم نه در ارتفاع متوسط و پست و ضمنا وی 4 در بقیه موارد هم کارکرد داره چون از یک نوع موشک استفاده نمیکنه.ضمنا اونایی که رفتن خریدن با دانش خودشو.ن و احتیاجاتشون این خرید رو انجام دادن نه با مجله هوا فضا.عادت دارید همیشه ایراد بگیرید؟؟برای ارتفاع پایین و متوسط ما سامانه رعد 15خرداد طبس تور ام 1 بوک مرصاد و در ارتفاع پست هم یا زهرا و توپهای 23میلیمتری تا 100میلیمتری ارتقا داده شده راداری رو داریم همراه با دوش پرتابها.البته در ارتفاع بلند و متوسط اس200که با پروژه های تلاش 1و2ارتقا پیدا کرده و با موشک صیاد 2و3 هم مجهز شده هست و یک سامانه چینی که الان اسمش یادم نیست.اما بازم میگم وی 4همه این تواناییها رو داره.
  • یاسر ۰۲:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    0 0
    یعنی روسیه گند زده به این قراردادهای نظامی
  • ۰۲:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    0 0
    با تدبیر تفاوت را احساس کنید. سامانه ای که دولت قبل عرضه تحویل گرفتنشو نداشت دارن خودشون مدرنسازی میکنن تا ایران راضی باشه چون خوب میدونن این دولت از لحلط دیپلماتیک کاربلد و قویه و مثل دولت قبلی نیست که منفعل باشه
  • ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    0 0
    ماشاالله افشین جان مثل زبل خان همه جا تشریف داری ;))
  • فرهاد ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    0 0
    بابا این دیگه چه کاریه خب همون s400 رو بگیریم دیگه ....... بنظرم ما که سامانه باور رو داریم یه مدل s400 بگیریم بجای 5تا s300 بعدش سامانه باور رو مشابه s400 بلکه بالاتر بروز کنیم مابقی سرمایه رو برای خرید جنگنده خرج کنیم
  • ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    0 0
    بقالی سر کوچه هم این همه آپشن برای خرید در اختیار آدم قرار نمیده!
  • ۰۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۸
    0 0
    این همون اس 400 است البته مدل میمون!
  • منوچهر ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۸
    0 0
    منظور
  • ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
    0 0
    روسها اونقدر بازی در اوردن تا این سیستم تو کشور نیاد و امتحان نشه من باور نمیکنم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس