سخنگوي حزب اعتدال و توسعه گفت: جبهه اعتدال عملاً شکل گرفته و يک سوي آن علي لاريجاني و سوي ديگر آن محمدرضا عارف است.

به گزارش مشرق، غلامعلي دهقان سخنگو و عضو شوراي مرکزي حزب اعتدال و توسعه درباره جلسه امشب شوراي‌ عالي سياست‌گذاري انتخاباتي اصلاح‌طلبان، گفت: پيشبرد و تقويت گفتمان اعتدال يعني همان انديشه فکري دولت آقاي روحاني که سرلوحه فعاليت‌هاي حزب اعتدال و توسعه است.

وي ادامه داد: در همين راستا و به خصوص در موضوع انتخابات آتي مجلس، نگاه و رويکرد حزب اعتدال و توسعه فراتر از يک جناح خاص بوده و اعتدال و توسعه معتقد است ضمن تعامل با جريان‌هاي فکري سياسي همسو از جمله معتدلان اصولگرا و جريان اصلاحات عضو هيچ مجموعه رسمي انتخاباتي اعم از اصلاح‌طلبان و اصول‌گرايان نيست.

سخنگوي حزب اعتدال و توسعه افزود: اعتدال و توسعه در قضيه انتخابات هميشه تلاش کرده فرآيند معتدلان اصولگرا، اصلاح‌طلبان و ميانه‌روهاي مستقل باشد.

دهقان درباره عضويت تشکل متبوعش در شوراي عالي سياست‌گذاري انتخاباتي اصلاح‌طلبان، گفت: حضور اعتدال و توسعه در نخستين جلسه شوراي عالي سياست‌گذاري اصلاح‌طلبان بيشتر جنبه نمادين داشت و نشان از تعامل اعتدال و توسعه با جريان‌هاي همسو در قضيه انتخابات دارد.

وي تصريح کرد: اعتدال و توسعه از آغاز پيدايش تاکنون هميشه در ادوار گذشته انتخابات مجلس نشان داده که معرّف جمعي از شايستگان اعتدالي فراتر از يک جناح خاص بوده و چشم‌انداز انتخابات آتي مجلس نشان مي‌دهد که افراد پيشنهادي حزب اعتدال و توسعه همپوشاني قابل توجهي با جريان‌هاي همسو از جمله معتدلان اصول‌گرا و اصلاحات دارد، ضمن اينکه اعتدال و توسعه هميشه معرف اعتداليون حدفاصل دو جناح نيز بوده است.

سخنگوي حزب اعتدال و توسعه ادامه داد: واقعيت اين است که کشور، انقلاب و نظام براي رشد و توسعه هر چه بيشتر به تعامل نيروهاي داخل نظام نياز مُبرم دارد و حزب اعتدال و توسعه در همين راستا گام برمي‌دارد.

دهقان تأکيد کرد: واقعيت اين است که جبهه اعتدال عملاً شکل گرفته، هر چند جبهه غيررسمي و بيشتر يک ائتلاف نانوشته است؛ جبهه‌اي که يک سوي آن علي لاريجاني و سوي ديگر آن محمدرضا عارف قرار دارد و در حدفاصل آن شخصيت‌هاي اعتدالي نظام و احزاب معتدل حضور دارند؛ جبهه‌اي که براي مقابله با خطر راديکاليسم سياسي و تندروي از نوع ايرانيان بسيار ضروري است.

وي خاطرنشان کرد: در شرايط فعلي نمي‌توان اعتدال را منحصر به يک حزب و جناح خاص دانست. خوشبختانه حرکت کلي کشور به سمت گسترش دايره اعتدال‌خواهي است و حزب اعتدال و توسعه از اين وضعيت استقبال مي‌کند.

سخنگوي حزب اعتدال و توسعه در پايان از شکل‌گيري ستاد انتخابات تشکل متبوعش خبر داد و گفت: ستاد انتخابات حزب اعتدال و توسعه شکل گرفته و با رصد اوضاع انتخاباتي، فعاليت‌هاي مقدماتي خود را شروع کرده‌اند که متعاقباً در اين باره سخن خواهم گفت.

به گزارش تسنيم، مهدي نادمي از مشاوران محمدرضا عارف در شوراي سياست‌گذاري انتخاباتي اصلاح‌طلبان اعلام کرده، امروز اولين جلسه شوراي عالي سياست‌گذاري انتخاباتي اصلاح‌طلبان تشکيل خواهد شد و دبيران کل 20 حزب اصلاح‌طلب در کنار 11 نفر از شوراي مشورتي آقاي خاتمي، 5 نفر نمايندگان دکتر عارف و 4 نفر از احزاب اتحاد ملت ايران٬ نداي ايرانيان٬ اعتدال توسعه و مجمع ايثارگران اصلاح‌طلب در اين شورا عضويت دارند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس