پس از گذشت يک و نيم ماه از حادثه دلخراش منا و کشته شدن بيش از 200 حاجي پاکستاني، خانواده‌هاي قربانيان اين حادثه از پيگيري هفت زائر مفقود نااميد شده‌اند.

به گزارش مشرق به نقل از دفتر منطقه‌اي خبرگزاري تسنيم به نقل از «اکسپرس تريبون»، از زمان حادثه دلخراش منا در عربستان يک و نيم ماه مي‌گذرد، اما از سرنوشت هفت تن از حجاج پاکستاني معلوم نيست.

همچنين «سردار محمد يوسف» وزير امور مذهبي پاکستان در گفت‌وگو با مقامات کميته پارلماني در امور مذهبي اين کشور در اسلام‌آباد گفته بود که 102 تبعه پاکستاني در حادثه منا، 6 نفر در حادثه سقوط جرثقيل و 97 حاجي ديگر نيز به دليل مرگ طبيعي در دوران اعمال حج امسال در عربستان کشته شدند.

به گفته وي، وزارت امور مذهبي پاکستان براي کمک به خانواده‌هاي قربانيان پانصد هزار روپيه (حدود 4 هزار و 800 دلار) تخصيص داده است.

وزير امور مذهبي پاکستان در پاسخ پرسشي در مورد جان باختن 97 حاجي پاکستاني در عربستان گفت: اکثريت حجاج پاکستاني بزرگسالاني بودند که وضعيت سلامتي خوبي نداشتند.

وزارت امور مذهبي پاکستان گفته بود که 4 تن از اين 7 زائر ناپديد شده داراي اقامت عربستان مي‌باشند و يکي از آنها تحت برنامه حج دولتي و 2 تن ديگر تحت برنامه حج خصوصي عازم عربستان شده‌اند.

«سيد شهزاد ازهر» فرزند يکي از اين افراد ناپديد شده گفت: جاي تعجب است که دولت‌هاي پاکستان و عربستان هنوز در مورد مادر من هيچ جوابي ندادند. اين در حالي است که برادر من نيز به همراه ماردم در عربستان بوده که در اين حادثه جان باخته است.

ازهر گفت: با سفارت و وزارت امور مذهبي پاکستان دائما در تماس هستيم. آنها فقط مي‌گويند که منتظر بمانيد.

سيد شهزاد ازهر که از دولت کشورش نااميد شده مي‌گويد که به طور شخصي اين موضوع را پيگيري مي‌کند.

وي گفت: من و پدرم مي‌خواهيم به عربستان سعودي برويم تا مادرم را پيدا کنيم. حدود دو هفته قبل براي ويزا اقدام کرديم اما هنوز هيچ جوابي از دولت و يا سفارت داده نشده است.

قربانيان حادثه منا توسط «اظهر صديق» يکي از وکلاي پاکستاني با ثبت شکايتي در دادگاه عالي لاهور اعلام کردند: مسئولان پاکستان وضعيت اصلي حجاج اين کشور در حادثه منا را پنهان کرده‌اند.

وي در اين درخواست مي‌گويند: دادگاه پاکستان بايد با دريافت همه اطلاعات در مورد حادثه منا از مقامات مربوطه، آمار دقيق حجاج جان باخته، زخمي و مفقود را به مردم اين کشور اعلام کند.

«پرويز رشيد» وزير اطلاع‌رساني پاکستان پيش از اين اعلام کرده بود که مقامات عربستان در چند دهه گذشته بهترين نظام را در رابطه با مديريت حجاج انجام داده است و اسلام‌آباد به تحقيقات موجود اين کشور در مورد حادثه منا اعتماد دارد.

وزير اطلاع رساني پاکستان در پاسخ به پرسشي گفت: پاکستان هرگز تقاضاي تحقيقات پيرامون حادثه منا از عربستان را نخواهد کرد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس