کد خبر 492177
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۵

معاون وزير نيرو با تشریح برنامه جدید افزایش تولید برق تا پیش از آغاز تابستان سال ۹۵ از ورود یکهزار و ۲۵۰ مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی در کشور خبر داد.

به گزارش مشرق ، هوشنگ فلاحتيان امروز در نشست خبري با بیان اینکه تا تابستان سال آينده ۱۲۵۰ مگاوات نيروگاه جديد وارد مدار شوند، گفت: تابستان امسال را در حالي پشت سر گذاشتيم که پيک بار ۵۰ هزار و ۱۷۷ مگاوات را تجربه کرديم، اين در حالي است که حداکثر پيک مصرف برق در سال ۹۳ از مرز ۴۶ هزار و ۶۰۰ مگاوات تجاوز نکرده بود.

معاون وزير نيرو در امور برق و انرژي با اعلام اينکه اختلاف سه هزار مگاواتي پيک مصرف سال جاري نسبت به سال گذشته ناشي از افزايش يک ميليون و ۴۰۰ هزار مشترک در شبکه‌هاي برق کشور بود، تصریح کرد: واگذاري انشعاب‌هاي جديد در حوزه‌هاي مختلف کشاورزي، خدمات، اداري، تجاري، صنعت و خانگي نشان از اين دارد که تحرک نسبي در فضاي اقتصادي کشور در حال شکل‌گيري است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه حداکثر بار مصرف به دليل گرماي قابل توجه در تابستان به بيش از ۵۰ هزار مگاوات رسيد، اظهار داشت: با این وجود به‌ خوبي سامانه برق کشور مديريت شده و برق مورد نياز در شرايط پايداري کامل تامين شد.

وی با یادآوری اینکه از اوايل سال ۹۴ تاکنون ۵۹۲ مگاوات ظرفيت نيروگاهي جديد وارد مدار شده‌اند، بیان کرد: این نیروگاه‌ها شامل سه واحد ۱۶۰ مگاواتي نيروگاه سيمره، حدود ۸۷ مگاوات نيروگاه‌هاي مقياس کوچک (CHP و DG) و ۲۵ مگاوات نيروگاه ديگر بوده و تلاش ما این است تا تابستان سال آينده ۱۲۵۰ مگاوات نيروگاه جديد وارد مدار شود.

فلاحتیان با اشاره به اينکه با ورود نيروگاه‌هاي ماهشهر، بهبهان، صدوق و چادرملو و چند نیروگاه DG و مقياس کوچک حدود یکهزار و ۸۰۰ مگاوات نيروگاه جديد از اوايل سال ۹۴ تا پايان سال ۹۵ آماده خواهند شد، اظهارداشت: سال آینده هم آمادگي داريم برق مورد نياز کشور را به نحو مطلوب تامين کنيم.

معاون وزیر نیرو با تاکید بر اینکه ۶۵۰ هزار مشترک جديد در سال جاري به مشترکان صنعت برق کشور اضافه شده و تعداد مشترکان برق به مرز ۳۲ ميليون و ۳۰۰ هزار مشترک رسيده است، تاکید مرد: سال جاري حدود ۱۰۰ روستاي جديد نيز برق‌دار شده و نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۱۵ درصد گاز بيشتر در اختيار نيروگاه‌ها قرار گرفته است.

وي با اشاره به اينکه سال جاري مصرف گازوئيل ۵۱ درصد و مازوت ۳۰ درصد در نيروگاه‌ها کاهش داشته است، افزود: امسال بخش عمده‌اي از برق کشور با مصرف سوخت گاز تامين شده است.

معاون وزير نيرو در امور برق و انرژي با اشاره به اينکه ايجاد فضاي مناسب بين توليدکنندگان بخش خصوصي برق و مشترکين صنعتي و مبادله قراردادهاي دوجانبه بين اين دو منجر به بهبود فضاي کسب و کار در صنعت برق خواهد شد، گفت: با اين کار شرايطي ايجاد مي‌شود تا توليدکننده برق مقابل مصرف کننده قرار گيرد و تصدي و توليد برق به مردم واگذار شود.

وی با اشاره به استقبال شرکت‌هاي داخلي و خارجي در خصوص احداث نيروگاه‌هاي تجديدپذير یادآور شد: حضور بخش خصوصي داخلي و شرکت‌هاي خارجي در شرايط پساتحريم، با احداث نيروگاه‌هاي تجديدپذير با راندمان بالا در بخش‌هاي انرژي خورشيدي و بادي شرايط خوبي را براي صنعت برق کشور رقم بزند.

این مقام مسئولبا اعلام اینکه پانزدهمین نمايشگاه بين‌المللي صنعت برق ایران فردا با حضور بیش از ۵۴۰ شرکت خارجی و داخلی آغاز به‌کار می‌کند، تصریح کرد: امسال شاهد حضور ۲۰۰ شرکت خارجي و ۳۴۱ شرکت داخلي در نمايشگاه بين‌المللي صنعت برق کشور خواهيم بود.

فلاحتیان با تاکید بر اینکه اين نمايشگاه از فردا ۱۷ آبان ماه ۹۴ به مدت چهار روز در محل دائمي نمايشگاه‌هاي بين‌المللي کار خود را آغاز خواهد کرد، خاطرنشان کرد: تاکنون حضور شرکت‌هايي از کره جنوبي، ترکيه، چين، آلمان، اسپانيا، هنگ‌ کنگ، اسلواني، سوئد، چک، ‌تايوان، کانادا، بلژيک، اوکراين، هلند و فنلاند در این نمایشگاه قطعی شده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس