کد خبر 492302
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۲

وزیر نیرو در دیدار با قائم مقام محیط زیست آلمان با تاکید بر خشکسالی ۱۵ ساله در ایران، خواستار گسترش همکاری‌های دو کشور در سیاست‌گذاری‌های محیط زیستی شد.

به گزارش مشرق، حمید چیت‌چیان در دیدار با «گونتر آدلر» قائم‌مقام وزیر محیط زیست و ساختمان آلمان اظهارداشت: در هفته‌های گذشته دیدارهای بسیار خوبی با مقام‌ها و هیئت‌های اقتصادی آلمانی درباره توسعه همکاری‌ها در زمینه آب و برق داشته‌ایم که امیدواریم این دیدارها در توسعه روابط دو کشور موثر باشد.

وزیر نیرو با ارائه پیشنهاد همکاری ایران و آلمان در زمینه سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی کلان محیط‌‌زیستی گفت: با توجه به شناخت متقابل موسسات ایران و آلمان از همدیگر، امیدوارم بتوانیم در حوضه محیط زیست و همکاری راهبردی با همدیگر داشته باشیم.

چیت چیان ادامه داد: هم‌اکنون مطلب حائز اهمیت در ایران موضوع آب است، چرا که ایران یک دوره ۱۵ ساله خشکسالی را پشت سر گذاشته و تامین آب شرب، مدیریت منابع و جمع‌آوری فاضلاب‌های شهری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی با تاکید بر اهمیت حفظ کیفیت منابع آب و محیط زیست کشور گفت: حدود ۵۸ درصد از آب مصرفی در ایران بدون تصفیه وارد محیط زیست می‌شود و برغم اجرای سریع طرح‌های جمع‌آوری فاضلاب در مناطق مختلف کشور، نیازمند سرمایه گذاری بیشتر در این زمینه هستیم.

وزیر نیرو ادامه داد: در بخش برق نیز به دلیل رشد سالانه ۵.۵ درصدی مصرف برق در کشور، پیش‌بینی بر این است که تا ۱۰ سال آینده باید ۴۵ تا ۵۰ هزار مگاوات نیروگاه برق در ایران ساخته شود. در این سبد نیروگاهی نیروگاه‌های بادی، خورشیدی و آبی و همچنین تبدیل نیروگاه‌های گازی به سیکل ترکیبی از اهمیت بالایی برخوردار است و این روند به کاهش انتشار گازهای گلخانه ای کمک خواهد کرد.

در این دیدار قائم‌مقام وزیر محیط زیست و ساختمان آلمان با تاکید بر زمینه‌های بسیار همکاری بین دو کشور گفت: امیدوارم همکاری بین ایران و آلمان در دوره جدید همکاری‌ها به مراتب بهتر از دوره قبل از اعمال تحریم ها علیه ایران شود.

«گونتر آدلر» با اشاره به دستاوردهای مثبت سفر قائم‌مقام صدراعظم آلمان به ایران در هفته‌های گذشته گفت: اکنون زمان آن رسیده که یک قدم جلوتر برویم و پیشنهادهای دقیقی را برای توسعه همکاری‌ها داشته باشیم.

وی ادامه داد: چندین طرح همکاری با ایران در برنامه اجرایی ما قرار گرفته که بررسی‌های اولیه شرکت‌های آلمانی برای اجرا کردن آنها آغاز شده و امیدواریم این طرح‌ها هر چه زودتر به مرحله اجرا برسد.

قائم‌مقام وزیر محیط زیست و ساختمان آلمان با تقدیر از پیشنهادهای وزیر نیرو برای همکاری در زمینه انرژی‌های پاک تصریح کرد: همکاری در زمینه کاهش گازهای گلخانه‌ای یک مسئولیت جهانی است و این طرح به‌ تنهایی قابل انجام نیست.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس