مقامات ارشد دفاعی آمریکا نسبت به آسیب پذیری ناوهای هواپیمابر این کشور در آینده نزدیک و در مقابله با دشمنان ایالات متحده هشدار دادند.

به گزارش مشرق و به نقل از سی‌ان‌ان، افسر ارشد نیروی دریایی آمریکا در جلسه کمیته خدمات مسلح مجلس نمایندگان آمریکا با بیان اینکه ناوهای هواپیمابر آمریکا به پاشنه آشیل ارتش این کشور در عرصه نظامی تبدیل شده‌اند بر خطرات حفظ این تجهیزات برای آمریکا تاکید کرد.

با اینحال گزارش جدید درباره آینده ناوهای هواپیمابر به این مسئله اشاره می‌کند که مشکلات نیروی دریایی بیش از تعداد بالگردها و هواپیماهای قابل استقرار بر روی این فرودگاه‌های سیار است.

پنتاگون تمرکز خود را به ساخت هواپیماهای جدید معطوف کرده است درحالیکه رقبای آمریکا درحال ساخت فناوریهایی هستند که قابلیت غرق کردن ناوهای آمریکایی را داشته باشند و این تجهیزات گرانقیمت آمریکایی را در سالهای آتی بی‌تاثیر کنند.

طبق گزارش جری هندریکس، کارشناس نیروی دریایی ظهور قدرتهای جدید باعث حضور ناوهای آمریکایی در مناطق دور از سواحل آمریکا شده است.

طبق این گزارش تصمیمات اشتباه طی 20 سال گذشته در ساخت هواپیماهای کوتاه برد به جای هواپیماهایی که قابلیت پرواز و توانمندی حمله بیشتری دارند از یک سو و تولید فناوریهای موشکی ضد ناو توسط برخی دشمنان آمریکا باعث شده تا امنیت ناوهای آمریکایی که هر کدام دستکم 12 میلیارد دلار هزینه در بر داشته‌اند، بیش از پیش به خطر بیافتد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • حمید23 ۰۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
    0 0
    دوستی داشتم که جند سال پیش به من گفت : وقتی ابرقدرتی مثل آمریکا این همه سرمایه را (در قالب ناو هواپیمابر) میفرستد روی آب فکر همه جایش را کرده و باید امثال ما از او بترسیم، از تریبون مشرق سانسورچی به اون دوست و دوستانش سلام میدم و دعوت میکنم سطور این صفحه رو با دقت زیاد بخونن، مشرق جان دوست داشتی سانسورکنی اشکال نداره بالاخره تو هم دل داری

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس