کد خبر 480141
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۵

هزینه های تسلیحاتی مصر بدون آنکه این کشور درگیری جنگی باشد به شدت افزایش یافته است.

به گزارش مشرق، مصر قرارداد خرید دو ناو هواپیمابر به ارزش نهصد و پنجاه میلیارد یورو با فرانسه امضا کرد.

این قرارداد در پی سفر مانوئل والس نخست وزیر فرانسه به قاهره امضا شد. با این قرارداد میزان هزینه های تسلیحاتی مصر به بیش از ده میلیارد دلار در سالجاری رسید.

قرارداد خرید دو ناو هواپیمابر جنگی میسترال مصر با فرانسه هشت میلیارد لیر مصر است. این قرارداد هشت ماه پس از قرارداد خرید بیست و چهار فروند جنگنده رافائل به ارزش چهل و هفت میلیارد لیر امضا شده است و ارزش دو قرارداد به پنجاه و پنج میلیارد لیر مصر و به عبارت دیگر هفت میلیارد دلار می رسد.

 هزینه های تسلیحاتی فزاینده مصر تنها محدود به آمریکا به عنوان منبع اصلی تأمین تسلیحاتی این کشور و همچنین فرانسه نیست بلکه به روسیه به عنوان متحد راهبردی عبدالفتاح السیسی پس از کودتا در مصر نیز می رسید.

سیسی در ماه اوت گذشته قرارداد بیست و هشت میلیارد لیری برای خرید نسل چهارم جنگنده سوخو امضا کرد.به علت تمایل سیسی برای امضای قراردادهای تسلیحاتی به ویژه با انگلیس پیش بینی می شود هزینه های تسلیحاتی مصر بار دیگر افزایش یابد.

در حالی رژیم مصر این گونه میلیاردها دلار برای خریدهای تسلیحاتی هزینه می کند که با هیچ جنگ تحمیلی خارجی روبرو نیست و با به اصطلاح جنگ با تروریسم روبروست.

میزان کسری بودجه سالجاری دولت مصر به دویست و چهل میلیارد لیر می رسد و ذخایر ارزی این کشور تنها در یک ماه دو میلیارد دلار کاهش داشته است. سیسی در زمان مبارزات انتخاباتی وضع اقتصادی بدی برای شهروندان مصری ترسیم کرد تا بتواند اهداف خود را محقق کند.

 از زمانی که سیسی به قدرت رسید به صورت عمدی حمایت یارانه ای دولت را از برق، فرآورده های نفتی و کالاهای اساسی به بهانه ای این که دیگر هیچ چیز رایگانی وجود ندارد، لغو کرده اما در عین حال بارها امتیازات نیروهای ارتش،پلیس و قضات را افزایش داده است.

 امروز شهروندان مصری بهای سنگین گرانی را می پردازند و تا این لحظه طرح های اقتصادی رژیم مصر تأثیری بر شهروندان این کشور نداشته است.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
    0 0
    نهصد وپنجاه میلیون یورو درسته ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس