یکی از مقامات ارشد نیروی دریایی آمریکا درباره دوره زمانی طولانی عدم حضور یک ناو هواپیمابر آمریکا در مناطق خاورمیانه و آسیا - اقیانوس آرام هشدار داد.

به گزارش مشرق، روزنامه هیل نوشت: دریادار جان آکوئیلینو معاون فرمانده راهبردی، طراحی و عملیاتی دریایی آمریکا به کمیته فرعی نیروهای پیش بینی و دریایی خدمات نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا گفت:« ما در مقاطعی در سال آینده شاهد شرایط کنونی در حوزه مسئولیت فرماندهی مرکزی خواهیم بود.»

آکوئیلینو از بیان تعداد روزهای غیبت ناو آمریکا در مناطق مسئولیت نظامی نیروی دریایی این کشور خودداری کرد.

وی خطاب به رندی فوربس رئیس کمیته گفت:« من ترجیح می دهم این موضوع را خصوصی بیان کنم. ما در سال آینده خلاء مشابهی در منطقه مسئولیت فرماندهی اقیانوس آرام خواهیم داشت.»

این اظهارات در حالی بیان شد که ناو یو اس اس تئودور روزولت اوائل ماه گذشته خلیج فارس را ترک کرد و انتظار نمی رود ناو یو اس اس هری ترومن تا زمستان به این منطقه وارد شود.

این برای اولین بار از سال دو هزار و هفت است که آمریکا حداقل یک ناو در این منطقه نخواهد داشت. نیروی دریایی آمریکا در سال دو هزار و ده دو ناو خود را به این منطقه فرستاد و در سال دو هزار و سیزده به سبب فشار بودجه ای، به این حضور پایان داد. اعزام ناو اضافی به منطقه با هدف کمک به اجرای جنگ ها در عراق و افغانستان و ترساندن ایران از رفتاری نظیر بستن تنگه هرمز صورت گرفت.

فوربس گفت:« خلاء در پوشش ناوهای آمریکا، توانمندی این کشور را برای جلوگیری از مناقشه و پاسخگویی در صورت بحران کاهش می دهد.»

نیروی دریایی آمریکا در یک دهه گذشته به سبب عملیات متعدد در جریان جنگ های عراق و افغانستان تحت فشار و خستگی بیش از حد قرار گرفته است و استقرارهای مکرر نیروهای دریایی عملیات پشتیبانی و بازتوانی شان را به تاخیر انداخته است.

مقامات نیروی دریایی آمریکا اعلام کردند نیروی دریایی هم اکنون ده ناو هواپیمابر دارد. انتظار نمی رود ناو یو اس اس جرالد فورد تا دو هزار و بیست آماده شود و اکنون تنها پنج ناو آماده استقرار است.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سروش ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    1 0
    دوازده تا کمشون نیست؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس