کد خبر 491957
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۹

آژانس امنیت و همکاری دفاعی آمریکا اعلام کرد درخواست دولت لیتوانی را برای خرید خودروهای زرهی استریکر بررسی می کند.

به گزارش مشرق، دولت لیتوانی در نظر دارد خودروهای زرهی جنگی استریکر BTR M1126 Stryker را که به توپهای ATK و XM813 مجهز هستند از آمریکا خریداری کند این در حالی است که همین حالا نیز زرهپوش های ساخت آمریکا در سیصد کیلومتری مرزیهای روسیه در تردد هستند. لیتوانی همچنین قصد دارد نیروهای مسلح خود را به یک سامانه دفاعی با شعاع عملیاتی گسترده و مسلسلهای84M2 مجهز کند. دولت لیتوانی حدود پانصد و پنجاه میلیون یورو به خرید این تسلیحات اختصاص داده است.

 وزارت امور خارجه آمریکا موافقت خود را با فروش خودروهای زرهی استریکر و قطعات یدکی این ماشین آلات به لیتوانی اعلام کرده است.

اما جوازاس اولکاس، وزیر دفاع لیتوانی اعلام کرده است هنوز در خصوص خرید خودروهای زرهی استریکر از آمریکا هیچ تصمیم سیاسی اتخاذ نشده اما امیدوار است که آمریکاییها برای تامین نیازهای تسلیحاتی لیتوانی با این کشور همکاری کنند. وزیر دفاع لیتوانی قصد دارد نوامبر آینده به آمریکا سفر کند.

خودروهای زرهی استریکر که هشت چرخ دارند از خانواده زرهپوشهای رزمی پیاده نظام هستند که شرکت جنرال دینامیکس لند سیستم تولید می کند و ارتش آمریکا از سال دو هزار و یک از آنها استفاده می‌کند.

از مه گذشته شمار هواپیماهایی که ناتو در چارچوب ماموریت خود با هدف تقویت امنیت حریم هوایی حوزه بالتیک در برخی از کشورهای این منطقه از جمله لیتوانی مستقر کرده، دو برابر شده و به هشت فروند رسیده است. ناتو همچنین چهار فروند جنگنده اف شانزده به استونی اعزام کرده است.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس