کد خبر 491218
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۰

معاون طب سنتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: فعالیت پزشکان طب سنتی بر اساس سطح بندی و ارزیابی دانش و در صورت موفقیت در آزمون مجاز است.

به گزارش مشرق، دکتر محمود خدادوست شامگاه چهارشنبه در اولین جلسه کارگروه طب سنتی در دانشگاه علوم پزشکی کاشان اظهار داشت: این اقدام وزارت بهداشت برای جلوگیری از فعالیت غیرمجاز پزشکان طب سنتی، طبق آیین نامه های مشخص و فعالیت در یک محدوده مجاز تعیین شده است.
وی گفت: با توجه به باورهای زیاد و رایج مردم به طب سنتی، پزشکان و غیرپزشکان زیادی به صورت غیرمجاز خدمات طب سنتی را در اختیار مردم قرار می دهند.
وی افزود:براساس آیین نامه وزارت بهداشت، مراکز مشخصی مجاز به ارائه خدمات طب سنتی خواهند بود، همچنین توسعه سلامتکده هایی که توسط دانشگاه و متخصصان طب سنتی اداره می شوند، جزو برنامه های این وزارتخانه است.
خدادوست با اشاره به ادغام آموزه های طب سنتی با رویکرد ارتقا و حفظ سلامت در شبکه بهداشت و درمان کشور گفت: در صورت آمادگی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، این دانشگاه به عنوان پایلوت بحث ادغام ظرفیت و آموزه های تایید شده طب سنتی در نظام سلامت انتخاب شده و برخی از درمانهای ساده گیاهی و توصیه های خانگی به بهورزان و خانه های بهداشت آموزش داده می شود.
وی افزود: همچنین برخی داروهای گیاهی پر مصرف و مورد تایید معاونت غذا و دارو نیز در لیست داروهای خانه بهداشت و مراکز بهداشتی درمانی قرار می گیرد.
خدادوست گفت: با توجه به اینکه مردم شهرستان کاشان یک باور فرهنگی خیلی خوبی از ظرفیت های طب سنتی دارند و شرکت های داروسازی حامی توسعه طب سنتی در این شهرستان تعامل خوبی با دانشگاه علوم پزشکی کاشان دارند، قصد داریم از این ظرفیت در نظام سلامت استفاده کنیم.
وی تاکید کرد: مجموعه قدیمی بیمارستان اخوان کاشان می تواند به عنوان یک مرکز آموزشی درمانی طب سنتی در مرکز شهر استفاده شود، درصدد هستیم توسعه فعالیت طب سنتی را در بخش خصوصی و دولتی با حمایت و نظارت دانشگاه در این شهر به عنوان پایلوت داشته باشیم.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس