کد خبر 492126
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۷

یک کارشناس طب سنتی گفت: گِل سرشور نرم‌کننده و حالت‌دهندۀ طبیعی موی سر و همچنین ضد چربی و ضد ریزش مو، ضد آکنه، کهیر، خارش و قرمزی پوست است.

 به گزارش مشرق، سید جواد علوی اظهار داشت: در واقع نوره گذاشتن یک نوع شیمی‌درمانی سالم و طبیعی بدون عوارض است.

به‌گفته وی برای بهره بردن از خاصیت نوره مورد نظر روایات، نورۀ اصلی که غیرصنعتی است باید تهیه شود.

این کارشناس طب سنتی بیان داشت: به‌جای شامپو و صابون‌های شیمیایی که در درازمدت روی پوست و مو تأثیرات نامناسبی می‌گذارند استفاده از نوع طبیعی‌تر و گیاهی آن توصیه می‌شود.

علوی ادامه داد: گِل سرشور نرم کننده و حالت دهندۀ طبیعی موی سر و همچنین ضد چربی و ضد ریزش مو، ضد آکنه، کهیر، خارش و قرمزی پوست است.

وی اضافه کرد: از گِل سرشور برای رفع عرق‌سوز شدن بدن کودکان نیز استفاده می‌شود. از موارد دیگر استفاده آن تهیه ماسک صورت برای جوش و لک است. مالیدن گِل سرشور به‌روی پوست باعث لطافت و شفاف شدن پوست می‌شود.

این کارشناس طب سنتی گفت: پس از شست‌وشوی سر می‌توان این ماده را در ظرفی با آب گرم طوری که گِل‌مانند شود, مخلوط کرده و حدود پانزده دقیقه روی سر گذاشت و سپس شست.

علوی درباره نوع لیف شست‌وشو و تأثیر آن بر پوست افزود: لیف پشمی، روشور و کیسه باعث لطافت و شفافیت پوست و خارج کردن مواد زائد زیر پوست، باز شدن منافذ، دفع مناسب مواد زاید از بدن و در نتیجه، سلامت و شادابی پوست و بدن می‌شود. کیسه کشیدن یک نوع پیلینگ و لایه برداری طبیعی است.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از سدر و حنا در حمام باعث نرمی، لطافت و ضدعفونی کردن پوست و مو می‌شود. در فرهنگ سنتی و دینی ما تأکید زیادی بر این دو گیاه بهشتی شده است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس