موضوع نفوذ که رهبر معظم انقلاب کاملا هوشمندانه در این برهه زمانی بدان اشاره کردند یک موضوع بسیار مهم و خطیر است که همه مطلعان سیاسی نسبت به اهمیت آن آگاهی لازم را دارند و اگر نیک بنگریم این مساله همانطور که از سوی رهبر انقلاب مطرح شد یک موضوع فراجناحی و ملی است.

چه کسانی با کلمه «نفوذ» بازی سیاسی-جناحی می کنند؟گروه سیاسی مشرق – نفوذ از کجا انجام می‌گیرد؟ این سئوال راهبردی در زمینه کلمه‌ای است که این روزها در فضای سیاسی کشور زیاد شنیده می‌شود. نفوذ در فرهنگ معین به معنای فرو رفتن تیر در هدف، اثر کردن و تاثیرکردن تعبیر شده است.

 نفوذ کلمه‌ای مصطلح و بسیار کاربردی در حوزه امنیتی و سیاسی است اما آنچه رهبر معظم انقلاب بدان اشاره کردند تنها بخشی از آن به موضوعات امنیتی مربوط می‌شود و حوزهای دیگری چون حوزه فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و ... را نیز شامل می‌شود. کما اینکه به سبب پیچیدگی بحث نفوذ این حوزه‌ها در هم تنیده و همپوشانی خاصی با هم دارند.

 اما در همه این موارد یافتن مشکل و منفذی که دشمن از آن وارد شده، از جمله مهمترین عوامل جلوگیری از راه نفوذ است. البته ادبیات‌سازی و تسخیر ذهن و فکر و شستشوی مغزی بیشتر از هر چیزی در بحث نفوذ مهم است، چراکه وقتی به فرد و کشوری می‌توان نفوذ کرد که پیش از این افکار او را تحت فرمان و نفوذ خود دربیاوریم.

موضوعی که رهبر معظم انقلاب کاملا هوشیارانه در این برهه زمانی بدان اشاره کردند یک موضوع بسیار مهم و خطیر است که همه مطلعان سیاسی نسبت به اهمیت آن آگاهی لازم را دارند و اگر نیک بنگریم این مساله همانطور که از سوی رهبر انقلاب مطرح شد یک موضوع فراجناحی و ملی است. اما متاسفانه به نظر می‌رسد برخی سعی دارند با بازی با این واژه اقدامات صورت گرفته در این زمینه که با تاکید رهبری پررنگ‌تر جلوه می‌کند، برخورد سیاسی و جناحی انجام دهند.

روزنامه دولتی ایران در این راستا یادداشتی به قلم محمدرضا تابش نماینده اصلاح‌طلب مجلس منتشر کرد که گرچه این نماینده مدعی آن است که نبایستی با موضوع نفوذ برخورد سیاسی و جناحی کرد اما خود به طور جناحی با این مسئله برخورد می‌کند و طرف مقابل را به سیاسی‌کاری در این زمینه متهم می‌سازد.

این نماینده مجلس در این‎باره می‌نویسد: «همان طور که رئیس‌جمهوری نیز در سخنان دیروز خود اشاره کردند، نباید از بیاناتی که رهبری معظم انقلاب به نحو هوشمندانه مطرح کرده‌اند، استفاده سیاسی و جناحی شده و سخنان ایشان درباره مقابله با «نفوذ» مصادره به مطلوب شود. بلکه ضروری است هرکس در هر موقعیتی و هر نهادی به فراخور وظایف تخصصی و حاکمیتی خود، درست‌ترین اقدام را برای تحقق رویکرد‌های مورد اشاره رهبری نظام به عمل آورد.»[1]

این درحالی است که تابش مطرح می کند که « خدای نکرده نباید موضع‌گیری رهبر معظم انقلاب و توصیه‌های ایشان به مسئولان عالی‌رتبه کشور فتح بابی برای به وجود آمدن انشقاق در جامعه شود.»

چه کسانی با کلمه «نفوذ» بازی سیاسی-جناحی می کنند؟

جالب اینجاست که این خطی است که از سوی رسانه‌های معاند از جمله بی‌بی‌سی نیز دنبال می‌شود. جایی که مسعود بهنود تحلیل‌گر شبکه انگلیسی بی‌بی‌سی مدعی است بازداشت برخی از خبرنگاران به علت پس لرزهای برجام است و با سیاسی جلوه دادن این مسئله آنرا دعوای دو گروه سیاسی بر سر ارزشهای کشور که آنها را می فروشند یا نمی فروشند تعبیر می‌کند.

این مسئله خطی است که روزنامه‌های اصلاح‌طلب نیز بعد از برگزاری باشکوه روز استکبارستیزی 13 آبان و با فراموش کردن این روز دنبال می‌کنند که چیزی جز دستمالی کردن و لوث کردن موضوع مهمی چون نفوذ را هدف قرار نداده است. موضوعی که متاسفانه می‌تواند بیشتر به بحث نفوذ غربی کمک کند؛ چراکه اصلی‌ترین راه نفوذ بی‌اعتبار کردن و بی‌توجهی به آن است.

جالب اینجاست که روزنامه‌های زنجیره‌ای اصلاح‌طلب در اقدامی مشترک سخنان رئیس‌جمهور را با یک تیتر خاص به عنوان مهمترین خبر روز خود انعکاس می‌دهند و جای خاصی نیز به روز 13 آبان که نماد استکبارستیزی و روز مقابله با شیطان بزرگ آمریکاست، در این روزنامه‌ها تعلق نمی‌گیرد. جاروجنجالی که روزنامه‌های زنجیری با همراهی توأمان رسانه‌های ضدانقلاب با بازداشت چند روزنامه‌نگار به راه افتاده نیز بسیار جای تعجب دارد و آنرا با تعبیر دیگری جز در بحث نفوذ جای می‌دهند و با سیاسی‌کاری سعی دارند افکار عمومی را در این زمینه منحرف سازند.

با کنار هم قرار دادن پازل روزنامه‌های اصلاح‌طلب در 14 آبان دو خط ویژه را می‌توان به وضوح در این جریان مشاهده کرد. اول خط فراموشی و بی‌اعتنایی در قبال روزی است که نماد تاریخی و اهداف عالیه انقلاب اسلامی در شعار حمایت از مستضعفان جهان است و دوم چراغ سبز به غرب با جمله‌ای خاص به طرفداری از بحث نفوذ آمریکایی. درواقع با این اوصاف عملکرد روزنامه‌های زنجیره‌ای در روز 14 آبان را نباید به همین راحتی نادیده گرفت؛ چراکه پیام آشکاری که چنین برخورد سیاسی و جناحی با مسئله نفوذ و نادیده گرفتن نماد استکبارستیزی ارسال می‌کند خط حقیقی این جریان است که این روزنامه‌ها در فضای پسابرجام با مشتاق نشان دادن رابطه اقتصادی و فرهنگی با کشورهای غربی از جمله آمریکا آنرا دنبال می‌کنند.



[1] https://www.tabnak.ir/fa/news/544822

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 19
  • مهدی از قم ۰۱:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
    0 0
    امریکا .شوروی را به وسیله عوامل داخلی همان کشور از داخل پوساند.عواملی که همه فارغ التحصیل غرب بودند.در دولت یلتسین سه نفر از این افراد بودند که در خدمت به امریکا نقش اساسی داشتن.گایدار.معاون رئیس جمهور تمام مسائل اجتماعی و کارهای فرهنگی از جمله بی بندوباری و تبلغ زندگی غربی و ارزش های غربی را توسط رسانه ها کنترل میکرد.اقای کزیروف.که در سیاست خارجی قرار گرفت که نفوذ روسیه را در خارج از کشور قطع کرد و چووایوس که در بخش خصوصی سازی قرار گرفت که باعث نابودی صنایع روسیه شد و نتیجه این اقدامات متلاشی شدن کشور بود.روس ها شانس اوردند که شخصی مثل پوتین ظهور کرد و اجازه نداد روسیه از این هم کوچکتر شود.حالا شما خودتون قضاوت کنید
  • سیری ۰۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
    0 0
    برادران افراطی عادت به بد برداشت کردن از سخنان رهبری دارند.تا جایی که این عمل باعث میشود مطلب مقام معظم رهبری را آنقدر نابه جا خرج کنید تا دیگر از اثرش کمرنگ شود.زمانی بود که مخالف حرکتهای اشتباه دولت قبل فتنه گر بود.بعد به خود دولت قبل و احمدی نژاد گفتید حلقه انحرافی.امروز هم نوبت آن است که به هرکه غیر خود بگویید نفوذی.خوشبختانه کشور ریس جمهوری فهیم دارد.و مردم این بازی با کلمات شما را شناخته و از بر کرده اند.
  • مهدی ۰۳:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
    0 0
    خوشم میاد هنوزم دارن احمدی نژادو تیتر میکنن و میکوبن میترسن 2سال دیگه بیاد رای بیاره
  • ادریس ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
    0 0
    دوباره خط فکری این ها به کار افتاد تا مقدمه فتنه بعدی رو بچینند. اگر هر کس روزنامه های 14 آبان رو بخونه تعجب میکنه از اینکه بعضی از روزنامه ها بجای آنکه 13 آبان را برای بزرگداشت روز مبارزه با استکبار قلم بزنند، شروع کردن به اینکه « نفوذ» رو لوث کنند مثل تهاجم فرهنگی و ...
  • آشنا ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
    0 0
    ان حزب الله هم الغالبون
  • شاهین ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
    0 0
    این که روزنامه های زنجیره ای و قلم به مزدهای خودفروخته علیه نفوذ موضع منفی داشته باشند طبیعی است چرا که با این روشنگرها نان آن ها آجر می شود
  • ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
    0 0
    بسیار عالی اینها هر روز به غرب در باغ سبز نشون می دن و رسانه های نفوذی هستند
  • دوست البرت ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
    0 0
    شما از نفوذ نمیترسید از چیز دیگه میترسید!!!
  • یار غریب ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
    0 0
    نفوذی ها علیه نفوذ !!!
  • یار غریب ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
    0 0
    نفوذی ها علیه نفوذ !!!
  • آفتاب ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
    0 0
    اینها هنوز هم مثل فتنه ۸۸ نمیخواهندازآمریکا واذنابش جداشوند اینها مزدورانی هستند که حیات خودرادرپی روی کدخدامی بینند
  • علی ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
    0 0
    شما که خودتان با آن تیتری که بر بالای مقاله کار کرده اید یک تنه موضوع را سیاسی کرده اید. یعنی ما در میان اصولگرایان جریان نفوذ نداریم و همه نفوذی ها فقط به یک طیف فکری و جناحی تعلق دارند؟
  • ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
    0 0
    چرا اینقدر اصلاح طلبان را می کوبید بدانید که با سوء استفاده از اسم نفوذ نظر مردم در انتخابات 94 را بدست نخواهید آورد آیت الله طالقانی فرمود محل نفوذ دشمن تند رو ها هستند
  • ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
    0 0
    اینهایی که نظر منفی دادن یحتمل از نسل کفار مکه هستند که با آیات قرآن مخالفت می کنند
  • ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
    0 0
    لطفا هر سخن ناشایستی را به آن مرحوم نسبت ندهید. ثانیا تا وقتی امام خمینی (ره) و صحیفه ایشان هست، روی آوردن به دیگران کار ناقصی است.
  • ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
    0 0
    واقعا تو سیری حالیت نیست یکم تاریخ را بخون
  • ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
    0 0
    دوست البرت از چی می ترسیم شما به فرما مگر غیر از اینه که تفکر سرمایه داری و لیبرالیستی از سال 68 به بعد در کشور جان گرفت ایا دزدی ها اختلاسات کار مومنین و انقلابی هاست یا افراد درون حلقه لیبرالیست است. گول شکل و ظاهر را نخور یک لیبرالیست می تواند حتی معمم باشد مومنان و انقلابیون حقیقی هرگز از راه خدا خارج نخواهند شد و معتقد به حق الناس هستند اره داداشم در این کشور اتفاقات بدی می افته و مردم فکر می کنند از ناحیه بچه های انقلابه در صورتی که برعکسه و اگر کمی بصیرت داشته باشیم می فهیم این جریانات از کجا اب می خوره لیبرالیست یعنی سرمایه داری یک درصدی و بردگی 99 درصدی اینه نتیجه لیبرالیسم
  • ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
    0 0
    اصلاح طلبی که سرمایه اسرایل در ایران هستند را باید هم از ان ترسید ایا تا به حال دیده اید از مومنان و انقلابیون اصیل (نمی گویم اصولگرا) از پیروان راستین خط امام پناهنده استکبار و غرب شوند و پاچه خواری انان کنند برای اینکه به منافع دنیوی شان برسند نه برادر پیروان راستین خط امام انهایی هستند جان ناقابل خود دردست گیرند و در مقابل دشمن به ایستند همانند شهید چمران شهید چمران می فرماید به شیپور جنگ سره از ناسره تشخیص داده خواهد شد و ما در برجام همین این مسله را به وضوح دیدیم
  • ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
    0 0
    کسی هست بگه اصلاح طلبان تو این چند ساله جز وطن فروشی ۷۸و۸۸ و فحاشی و تحریف دین و تاریخ چه کارهای مثبتی کردند که اینقدر طلب کار هستند؟
  • ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    0 0
    چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است بجای تسلیم نشدن در برابر حق اول باید خودتان را اصلاح کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس