پلیس یکی از خودروهای بدون راننده گوگل را که در حال حرکت در خیابان های Mountain View کالیفرنیا بود به علت سرعت پایین حرکت و اختلال در حرکت سایر خودروها جریمه کرد.

 به گزارش مشرق، گوگل امیدوار است استفاده از خودروهای بدون راننده که در آن‌ها یک نرم‌افزار و جای فرمان با چند دکمه عوض می‌شود در سال‌های آینده متداول شود، اما هنوز هم نگرانی‌های زیادی در مورد امنیت این خودروها و توانایی آن‌ها برای اجتناب از تصادف وجود دارد. ساکنین مانتین ویو تنها دو روز پس از کسب موفقیت طی کردن 1.2 میلیون کیلومتر بدون تصادف خودرو بدون راننده خود، با مشکلی عجیب مواجه شدند و آن هم جریمه شدن توسط پلیس بزرگراه!
 
پلیس امریکا خودروی بدون راننده گوگل را جریمه کرد +عکس

خودروهای بدون راننده گوگل تنها در دو ایالات مانتین ویو و  آستین تگزاس مجوز تردد با سرعت حداکثر 25 مایل در ساعت را دارند، این در حالیست که روز گذشته یکی از این وسایل در محدود بزرگراهی مشغول حرکت بوده که کمینه سرعت مجهز آن 35 مایل تعیین گردیده است. در همین حال یک پلیس گشت موتوری پلیس راه با مشاهده تخلف ماشین Lexus RX400h، آن متوقف کرده و در حین تماس با اپراتور خودرو قبض جریمه را برای آن صادر کرده است.
 
البته تیم کنترل کننده خودروهای بدون راننده گوگل با خرده گرفتن این کار پلیس در صفحه گوگل پلاس خود از ضرورت فرهنگ‌سازی عمومی در این رابطه و افتخار تصادف نکردن محصولات خود طی 1.2 کیلومتر حرکت سخن گفته‌اند.

منبع: فارنت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس