کد خبر 490491
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۰

مسکو در واکنش به سخنان رییس ستاد مشترک آمریکا در باره توان اتمی روسیه و برنامه واشنگتن برای مقابله با آن، اعلام کرد: نیروی هسته ای راهبردی روسیه آمادگی رزمی بالایی برای مقابله با هرگونه تهدید دارد.

به گزارش مشرق، «سرگئی شایگو» وزیر دفاع روسیه امروز سه شنبه، در جمع مقام های ارشد این وزارتخانه با اظهاراتی هشدار آمیز گفت: بازرسی ها و رزمایش های اخیر (نیروهای مسلح روسیه) که در جریان آن نیروی هسته ای سه گانه موشک های بالستیکی و بالدار پرتاب شد، نشان داد که نیروی هسته ای راهبردی روسیه در سطح آمادگی رزمی بالایی قرار دارد.

ژنرال «مارک میلی» رئیس ستاد ارتش آمریکا در نشست موسوم به «دیفنس وان» که دیروز (دوشنبه) در واشنگتن برگزار شد، روسیه را در قبال منافع آمریکا «متجاوز» و «ستیزه جو» توصیف کرد و گفت که مسکو به دلیل برخورداری از سلاح هسته ای و توان استفاده از آن، مهم ترین تهدید پیش روی آمریکا است.

وی اضافه کرد: روسیه تنها کشور جهان است که توان هسته ای لازم را برای نابودی آمریکا دارد و به همین دلیل مسکو تهدید وجودی برای واشنگتن محسوب می شود.

وزیر دفاع روسیه یک روز پس از این سخنان مقام ارشد نظامی آمریکا تاکید کرد: در آخرین رزمایش گسترده روسیه، نیروهای نظامی حوزه جنوب، شمال و واحدهای ناوگان های اقیانوس آرام، دریای خزر و نیروی موشک های راهبردی و هواپیماهای دورپرواز شرکت داشتند.

شایگو افزود: در جریان این رزمایش سطح اطمینان دستورات رزمی و پیام های فرماندهی از مرکز ملی مدیریت وزارت دفاع تا مقرهای فرماندهی واحدها و یگان های نظامی مورد آزمایش قرار گرفت.

وی ادامه داد: در جریان این رزمایش نیروی موشک های راهبردی روسیه، یک فروند موشک بالستیکی از نوع «توپول» را از پایگاه هوایی «پلستسک» پرتاب کرد و بمب افکن های راهبردی دورپرواز توپولوف-160 موشک های بالدار آزمایش کردند.

وزیر دفاع روسیه خاطرنشان کرد: زیردریایی های روسی هم از دریای آخوتسک و بارنتسف موشک های قاره پیما پرتاب کردند که به اهداف از پیش تعیین شده اصابت کردند.

شایگو همچنین به توجه خاص وزارت دفاع روسیه به توسعه امکانات و توانمندی نیروی هوایی این کشور اشاره و اضافه کرد: نیروی هوایی روسیه تا پایان سال 2015 در مجموع 160 فروند انواع هواپیماها و بالگردهای نظامی دریافت می کند.

وی افزود: 40 فروند از این بالگردها و هواپیماها به نیروی هوایی تحویل شده و بقیه نیز تا پایان سال در اختیار آن قرار می گیرد.

رویدادهای سال های اخیر موجب تیرگی روابط روسیه و غرب به رهبری آمریکا شده که در وهله نخست به دلیل آغاز استقرار اجزای سامانه پدافند موشکی این کشور در اروپا از اوایل سال 2010 بروز کرده است.

مساله اوکراین و سرنگونی حکومت طرفدار مسکو با کمک و مداخله غرب و آمریکا در ماه فوریه سال 2014 هم موج جدید تنش ها در روابط مسکو و واشنگتن ایجاد کرد که مناسبات دو کشور را تیره تر کرده است.

مسائل دیگری همچون سوریه و ادعاهای آمریکا در مورد وضع حقوق بشر و دمکراسی در روسیه که به ابزار معمول واشنگتن برای مداخله در کشورهای دیگر به ویژه مخالفان سیاست های واشنگتن تبدیل شده است، به اختلافات مسکو و واشنگتن می افزاید.

چین هم با آمریکا اختلافات اساسی دارد و رقیب ژئوپلیتیک این کشور در عرصه جهانی محسوب می شود. اخیرا حضور یک ناوشکن آمریکایی در آبهای دریای چین جنوبی موجب بروز تنش خطرناک میان پکن و واشنگتن شد و چین در مورد امکان وقوع جنگ و مناقشه بر اثر اقدامات تحریک آمیز آمریکا هشدار داده است.

از سوی دیگر روسیه با تولید آخرین نسل از موتورهای موشکی با فناوری انفجاری جنبشی - ضربه ای، اعلام کرده است که تولید و کاربرد آزمایشی این نوع موتورها از اوایل سال 2016 آغاز خواهد شد.

شرکت انرگیا مسوول اجرای این پروژه اعلام کرده است: موتور انفجاری جنبشی - ضربه ای طراحی شده توسط متخصصان روسی تاکنون در جهان ساخته نشده است که می تواند سرآغاز عصر جدیدی در موتور موشک های فضایی باشد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • شهرام ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۲
    0 1
    امریکا مثل اینکه یادش رفته قویترین بمب اتمی جهان را روسیه (شوروی سابق) تست کرده. بمب اتمی تزار که در سال 1961 میلادی در جزیره ی نوایا زملیا واقع در شمال روسیه را امتحان کرد.
  • ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۲
    0 1
    به این میگن قدرت جهانی حالا امریکا جون عرضه و وجودش رو داری روسیه رو بزن البته قبل از اون باید فاتحه خودت و ملتت رو صنعت و پیشرفتت رو و امریکا پرستان کوردلت رو به طور کامل اونم سه مرتبه بخونی
  • منوچهر ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۲
    1 0
    دو طرف زیاد گنده بازی در میارن جنگ این دوتا مصادف با نابودی جهان است البته آمریکا بمب های اتم قوی داره تازه سلاح هارپ داره خیلی قوی
  • ۰۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    1 0
    لعنت بر جفتشون ديوانه ها با اين كار ها دنيا را نابود ميكنند
  • حسین ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    0 1
    آفرین به روسیه که میتونه جلوی این سگ ول شده رو سد کنه و حالشو بگیره
  • ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    1 0
    روسیه انگار هنوز توی فاز ۵۰ سال پیشه.... آفرین به شما به خاطر بمب‌های اتمی‌تان
  • ناشناس ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
    0 1
    سلاح هارپ اصلا وجود خارجی نداره . به فرض محال حتی اگر هم هارپ یک سلاح بود بازم توان چندانی برای آمریکا در برابر روسیه ایجاد نمیکنه چون خود روسیه هم تاسیساتی مشابه هارپ با نام سورا داره .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس