کد خبر 489106
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۱:۵۹

هندوستان قصد دارد برای بالا بردن توان نظامی خود سامانه موشکی از روسیه خریداری کند.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، هندوستان برای بالا بردن توان نظامی خود قصد دارد سامانه موشکی موسوم به اس 400 از روسیه خریداری کند.

مانوهار پاریکار وزیر دفاع هند در حال حاضر برای گفتگو با مقامات روسی درباره این موضوع در این کشور به سر می برد.

به گفته مقامات هندی این کشور در نیروهای هوایی خود با ضعف روبرو است و به خاطر همین از توان موشکی روسیه برای تقویت قوای خود استفاده می کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
    0 0
    فقط واسه ما ایراد داره. بی...فا
  • علیا ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
    0 0
    به گفته مقامات هندی این کشور در نیروهای هوایی خود با ضعف روبرو است و به خاطر همین از توان موشکی روسیه برای تقویت قوای خود استفاده می کند. تا وقتی که برای تامین نیازها دست به سوی کشور های دیگه باز کنند همچنان با ضع روبرو خواهند بود. چه توی بحث موشکی و چه بحث نیروی هوایی. هند باید برای ما نمونه ای عملی از وابستگی باشه تا درس بگیریم و همچنان دنبال خود کفایی باشیم.
  • ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
    0 0
    یا خدا! هند گفته تو نیروی هوایی ضعیف هس!! پس ما چی هستیم؟ هند با اون همه جنگنده و تکنولوژی تولید موتور جنگنده و ... میگه ضعیفه!! با سفارش رافائل و میگ۳۵!! خدااااا
  • علیا ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
    0 0
    به گفته مقامات هندی این کشور در نیروهای هوایی خود با ضعف روبرو است و به خاطر همین از توان موشکی روسیه برای تقویت قوای خود استفاده می کند. تا وقتی که برای تامین نیازها دست به سوی کشور های دیگه باز کنند همچنان با ضع روبرو خواهند بود. چه توی بحث موشکی و چه بحث نیروی هوایی. هند باید برای ما نمونه ای عملی از وابستگی باشه تا درس بگیریم و همچنان دنبال خود کفایی باشیم.
  • reza ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
    0 0
    بیا یه s300 روبه ماندادن نامردا حالا امریکا هم همین کارومیکنه با عربستان ؟! تاتونسته پول هارو گرفته سلاح داده ولی این نامردا پول هارو گرفتن هنوزسلاح ندادن بدبگین روسیه خوبه نه شرقی نه غربی یاد ورزشگاه نقش جهان افتادم
  • علیا ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
    0 0
    جو نده الکی. مساحت و جمعیت هند رو در نظر بگیر. درضمن هند چند ساله که داره جنگنده تحت لیسانس میسازه و میخره. وگرنه قبلا وضعیتی افتضاح داشت و هنوز هم خیلی کمبود داره. و آخر اینکه هند به هیچ عنوان تکنولوژی ساخت موتور جنگنده رو نداره. توی بحث اویونیک بسیار قوی هست اما توی بحث طراحی و موتور و رادار بسیار وابسته به روسیه هست و همش رو میخره. حالا میخوای نیروی هوایی ایران رو به تمسخر بگیری چرا الکی حرف میزنی؟ بد بختی ما رار مغز ها نیست. موندن افرادی مثل تو هست
  • افشین تهران ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
    0 0
    تکنولوژی موتور جنگنده!!!!!میشه بفرمایید کدوم موتور جنگنده تولید هند هست؟؟؟؟؟؟هنوز میگ 35به هیچ کشوری صادر نشده و رافائل بجای میگ35خریده شد اونم نه با اون شرایطی که هند طمع کرده بود.با توجه به تهدیدات هند وزیر دفاعش این حرفو گفته و در دکترین نظامی کشور ما جایگاه نیروی هوایی همینی هست که میبینی و برای جبران این ضعف روی دیگر سامانه های تولید داخل تکیه شده .این تجربه حاصل جنگ نابرابر8ساله با صدام و حامیانش هست و همینطور وضعیت اقتصادی و تحریمهایی که داریم.
  • افشین تهران ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
    0 0
    اینکه قصد خرید داره تا اینکه روسیه به اون بفروشه خیلی فاصله داره ضمن اینکه روسیه چند وقت پیش اعلام کرد که تا چند سال اینده توان صادرات این سامانه را به کشوری جز چین و خودش نداره و کشوری به پهناوری هند با چند سامانه کارش راه نمیفته.پس باید چند سالی رو در صف خرید طی کنه.
  • افشین تهران ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
    0 0
    نه عزیزم روسیه به علت عدم تولید سامانه فروخته شده به ایران مدل اس300وی را پیشنهاد کرد که صادراتی اون میشه انتی 2500 که ایران رد کرد و پس از ان اس400 رو پیشنهاد کردن و گفتند که در موردش مذاکره کنیم اما بعلت قیمت خیلی بالای ان و در ضمن در انتها قرار گرفتن سامانه باور373 و اتمام پروژه های تلاش 1 و2 این مورد هم رد شد و پس از ان بود که بر سر سامانه اس300وی 4 که از سال 2014 تحویل ارتش روسیه شده و در کنار اس400ازش استفاده میکنه توافق شد.با کمی تحقیق متوجه میشید که این سامانه از اس400کمی ضعیفتر و از سامانه های دیگر خیلی قویتر هست و معامله خوبی بوده.مشخصات این سامانه از این قرار هست.برد سامانه 400کیلومتر.توانایی کشف 100هدف. توانایی درگیری با 24هدف.توانایی جنگ اکترونیک در سطح بسیار بالا.رونمایی در سال 2013.سال عملیاتی 2014.کاربر تا این تاریخ فقط ارتش روسیه.در این سامانه بر درگیری با موشکهای بالستیک بیشتر تاکید شده.این سامانه توان درگیری با جنگنده ها و پرنده های با سرنشین و بدون سرنشین را در ارتفاع 25000متر داره و توانایی درگیری با موشکهای بالستیک در ارتفاع 30000متری.این سامانه مشکل درگیری در اتفاع بلند را برای ما حل میکنه تا انشالله باور به میدان بیاد.در ارتفاع متوسط و پایین هم که خدا را شکر سامانه های زیاد بومی غیر بومی فراوانی داریم.
  • reza ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
    0 0
    هند بجای اینکه سالی 40 میلیارد دلار خرج اسلحه میکنه اگر همون پول رو خرج 350 میلیون فقیرش میکرد بهتر بود
  • بیا ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
    0 0
    شوربختانه هند سابقن عقب افتاده توی همه زمینه ها و از جمله نظامی از ما جلوتر زده ساخت ناو کلکلته کلاس و ناوهواپیمابر و تانک آرجون 2 ، موشک براهموس و جنگنده تجاس به همراه خرید سوخوی30 توان نظامی هند رو به شکل چشم گیری ازتقا داده
  • ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
    0 0
    هند باید برای ما نمونه ای عملی از وابستگی باشه تا درس بگیریم و همچنان دنبال خود کفایی باشیم !!!! شوخی میکنی عجب تو این 35 سال که دنبال خودکفایی بودن چیکار کردن
  • ۰۳:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
    0 0
    چرا ما به جای اس 300 اس 400 نمیخریم؟ ایا روها اس 400 به ما نمیدن؟
  • ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    0 0
    هندی که قدرت دوم فضایی آسیا هست و قدرت دوم هسته ای نظامی آسیا رو می گی عقب افتاده!!؟؟
  • ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    0 0
    خرج نکنه که بشه جز خاک چین و پاکستان!؟؟ چرا امریکا نمیاد 700 میلیارد دلارشو خرج 40 میلیون فقیرش بکنه که بن غذا نگیرن!؟؟ هر چیزی حدی داره...هر کشوری درصدی از پولش رو خرج امنیتش می کنه بخصوص هند و چین که تا چند دهه دیگه دهن اروپا و امریکا رو سرویس می کنن..
  • ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    0 0
    هند مثل چین صاحب تکنولوژی تولید موتور جت هست آنهم از نسل چهار موتور جت فقط هنوز به درصد اطمینان بالای 99 درصد نرسیدن اونها هم مثل ایران تحریم نیستن و دلیلی نداره با عجله کاری بکنن که بشه مثل ایران140 ...و مجبور بشن در رو تخته کنن..
  • حامد ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۹
    0 0
    هند هم رفت دنبال اس 400 و به دنبالش عربستان. عربستان همينجوري هم براي ايران شاخ و شونه ميكشه اگه عربستان اس 400 رو بگيره حسابي براي ايران شاخ ميشه. نميدونم چرا وقتي در حال حاظر اس 400 پيشرفته وجود داره ايران هنوز دنبال اس 300 هست. حالا كه تحريمها ورداشته ميشه ايران بايد قراردادشو با روسيه عوض كنه و يكم بيشتر خرج كنه و سامانه دفاع موشكي پيشرفته تر و دقيق تر و بهتر اس 400 رو به جاي اس 300 قديمي بگيره. حالا جدا از اين كه به زودي روسيه اس 500 فوق پيشرفته رو هم ميسازه و عربها ميرن دنبال خريدش.
  • طاها ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
    0 0
    اس 400 دچار مشکلاتیه ولی اس 300 امتحانشو پس داده تا دی ماه ساله بعد کاملا در اختیارمون قرار میگیره راجب شاخ شونه کشیدن عربستانم بگم ارتشی و تسلیحاتی که روش مسلط نیستن به دردشون نیمخوره چیه بابا شدن انبار نظامی آمیرکا و اسراییل از خودشون چی دارن صد سال دیگه نفتشون تموم شد دونه دونه اینارو میفروشن نفت میخرن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس