کد خبر 490064
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۷

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به تأیید حکم اعدام شیخ نمر از سوی دادگاه سعودی اظهار کرد: جنایتکاران آل‌سعود براساس اندیشه‌های خام و تکفیری خودشان تلاش می‌کنند هر کسی را که با زورگویی‌ها و ظلم و ستم‌هایی که انجام می‌دهند مخالفت کند، از بین ببرند.

به گزارش مشرق، دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به تأیید حکم اعدام شیخ نمر از سوی دادگاه سعودی اظهار کرد: جنایتکاران آل‌سعود براساس اندیشه‌های خام و تکفیری خودشان تلاش می‌کنند هر کسی را که با زورگویی‌ها و ظلم و ستم‌هایی که انجام می‌دهند مخالفت کند، از بین ببرند.
 
«حجت الاسلام والمسلمین اختری» افزود: آل‌سعود همواره از گروه‌های تروریستی که در کشورهای مختلف دست به جنایت و آدم‌کشی می‌زنند، حمایت و پشتیبانی می‌کند و همه مجموعه‌های تروریستی و تکفیری چه آنهایی که در پاکستان و افغانستان هستند و چه آنهایی که در سوریه و عراق در حال جنایت هستند، ریشه سعودی دارند که دشمنان اسلام و اهل بیت عصمت و طهارت هستند.
 
شیخ نمر از روحانیون برجسته پیروان اهل بیت(ع) است
 
اختری در مورد شیخ نمر گفت: ایشان یکی از روحانیون برجسته پیروان اهل بیت(ع) در منطقه احساء و قطیف است که چند سال پیش در سخنرانی‌های خود به جنایت‌های آل سعود و اشغال بحرین و کشتار مردم این منطقه اعتراض کرد.
 
وی  ادامه داد: سعودی‌ها شیخ نمر را به این جرم گرفته‌اند و چند سال است در زندان به سر می‌برد که سال گذشته در یک دادگاه تشریفاتی و فرمایشی ایشان محکوم به اعدام شدند و در چند روز گذشته مجدداً این اعدام در دادگاه تأیید شد و الان به ملک سلمان ارسال شده تا آن را امضا و تأیید کند.
 
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه آنها نمی‌توانند یک فرد را به دلیل سخنرانی و دفاع از مظلوم و مسلمانان اعدام کنند، گفت: شیخ نمر نه گروه دارد، نه سلاحی دارد و نه اقدامی انجام داده است؛ فقط سخنرانی کرده است و در هیچ عرف بین‌المللی و دادگاهی شخصیتی را به دلیل اینکه سخنرانی کرده اعدام نمی‌کنند؛ ممکن است مانع از سخنرانی او شوند و یا در خانه تحت نظر بگیرند اما دولت عربستان به هیچ قانون بین‌المللی پایبند نیست و بر همین اساس بی‌دلیل بحرین را اشغال می‌کند و به مردم مسلمان بحرین که حقوق اولیه خودشان را می‌طلبند، ظلم می‌کند و سرکوبشان می‌کند.
 
آل سعود مجموعه ای وحشی و مورد حمایت آمریکا، اسرائیل و انگلیس
 
وی خاطرنشان کرد: امروز آل سعود حدود 200 روز است گستاخانه و بدون هیچ حجتی یمن را بمباران می‌کند که در این جنایت مرد و زن و زیرساخت‌های یمن از بین می‌رود.
 
اختری گفت: آل سعود مجموعه‌ای‌ وحشی است که حکومت می‌کند و متأسفانه مورد حمایت آمریکا، اسرائیل و انگلیس است و این جنایتی که نسبت به شیخ نمر می‌خواهند انجام دهند یکی دیگر از جنایات آنهاست.
 
مجامع بین المللی و حقوق بشری نگذارند شیخ نمر بی گناه اعدام شود
 
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) اظهار کرد: امیدواریم مجامع بین‌المللی و حقوق بشری و مؤسساتی که در کشورهای مختلف هستند و همچنین دولت‌ها و به خصوص سران کشورهای اسلامی مسئولیت خودشان را در قبال شیخ نمر درک کنند و مقابل جنایت و دیکتاتوری عربستان بایستند و اعتراض کنند و نگذارند شیخ نمر بی‌گناه اعدام شود.
 
شایان ذکر است «حجت الاسلام شیخ نمر باقر النمر» یکی از برجسته‌ترین زندانیان سیاسی عربستان محسوب می‌شود. وی در بیستم تیر 1392 با حملهٔ مسلحانهٔ نیروهای امنیتی مجروح، دستگیر و به مکان نامعلومی انتقال داده شد. وی روز ۲۳ مهر ۱۳۹۳ به اتهام سرپیچی از ولی امر(!) و انتقاد از حکومت عربستان به اعدام با شمشیر محکوم شد. چند روز پیش این حکم در دادگاه تجدید نظر آل سعود تأیید شد و برای اجراء منتظر تنفیذ دیوان پادشاهی است.
منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس