کد خبر 490089
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۸

یک منبع نظامی یمنی از مشارکت نظامی مستقیم نیروهای رژیم صهیونیستی در تجاور به این کشور خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری تحلیلی العهد، یک منبع نظامی یمنی گفت که رژیم صهیونیستی در حملات متجاوزان سعودی به سواحل المخا از توابع استان تعز در جنوب یمن به طور مستقیم نقش آفرینی کرده است.

این منبع با بیان اینکه عربستان برای حمایت از گروه‌های تکفیری و مزدوران خود و کمک به آنها در حفظ مناطقی که همچنان تحت اشغال دارند سلاح و مهمات پرتاب می کند، اظهار داشت که دشمن صهیونیستی در عملیات هلی برن عربستان برای پرتاب سلاح و مهمات در برخی از  مناطق استان تعز نقش ایفا می کند.

وی افزود: اسرائیل از طریق قایق‌ و کشتی‌های جنگی خود که آنها را به طور گسترده در دریای سرخ و برخی از جزایر عربستان و اریتره مستقر کرده است، در تجاوز به یمن شرکت می‌کند.

این منبع با بیان اینکه نظامیان صهیونیستی از مدت‌ها قبل در این مناطق حضور دارند افزود: اسرائیل از طریق این مشارکت به دنبال کنترل مستقیم بر تنگه باب المندب و سواحل مرزی یمن از المخا تا جنوب این تنگه است.

وی همچنین هشدار داد که ارتش یمن و کمیته های مردمی مشارکت اسرائیل در تجاوز به یمن را با دقت کامل زیر نظر داشته و در جریان چگونگی آن قرار دارند. اما سرنوشت این مشارکت صهیونیستها با سرنوشتی که بر سر نیروهای دشمن و اشغالگران و مزدوران آنها در دو استان مأرب و الجوف، منطقه باب المندب، تعز آمد و در پی آن متجاوران سعودی ضربات سنگین و بسیار دردناکی در عمق خاک این کشور متحمل شدند، فرقی نمی کند.

کمیته عالی انقلاب یمن نیز با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد که طی هفته جاری، تظاهراتی گسترده در مخالفت مطلق با دخالت رژیم صهیونیستی در امور یمن و مشارکت مستقیمِ این رژیم در تجاوز به یمن برگزار خواهد شد.

حملات گسترده نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن به پایگاه های نظامی عربستان

نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن در پیشروی خود به سمت پایگاه نظامی "ثعن" در جیزان یک تانک عربستان را در این پایگاه با بمب منهدم کردند. این نیروها همچنین یک خودروی سعودی را در "رقابه السدیس" در نجران منهدم کردند.

منابع یمنی اعلام کردند که نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن خوردهای متجاوزان در پایگاه نظامی "المصفق" در نجران را با موشک هدف قرار دادند که در پی آن شعله های آتش به طور گسترده به آسمان زبانه کشید.

این نیروها همچنین پایگاههای نظامی "القرن" و "الرمضه" در جیزان را هدف قرار دادند که در پی آن شماری از نظامیان سعودی کشته و یا زخمی شدند. نیروهای یمنی همچنین یک دستگاه تانک "آبرامز" متعلق به عربستان را در روستای المعنق منهدم کردند.

نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن همچنین یک موشک انداز عربستان را در روستای المحازه  در منطقه "عسیر" منهدم کردند. این نیروها همچنین تجمع نظامیان سعودی و خودروهای آنها را در نجران گلوله باران کردند.

یک منبع مسئول در وزارت بهداشت یمن اعلام کرد که کادرهای پزشکی یمن به دلیل تداوم تجاوز عربستان و محاصره یمن، نتوانستند صنعا را به مقصد مناطق آسیب دیده از تندباد ترک کنند.

وزارت بهداشت عربستان از سازمان ملل متحد و سازمانهای وابسته به آن خواست که به منظور تسهیل در روند انجام مأموریتهای کادرهای پزشکی همکاری کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس